Cuma, Haziran 13, 2008

Dün geceden beri bloğa Çağıl'ın bilgisayardan resim yüklemeye çalışıyorum.Olmuyor.Artık bu yazıyı da resimsiz idare edeceksiniz :) Bugün evdeyim, mümkünse yarın da..İşlerden yoruldum,insanlardan sıkıldım bu ara.Biraz evimin kadını olayım ve düzeni sağlayayım diye işe gitmiyorum.

Bu görüşemediğimiz zamanda Çalış Karnavalını yaptık geçtiğimiz cumartesi, cuma günü Mavi Kuş Derneğinin Ekmek Askıda Kampanyasına bir basın toplantısı yaptık ve halka tekrar ekmek askıda diyebileceklerini hatırlattık.

Çalış Karnavalı güzel oldu ama komite olarak çok yorulduk.Resimler ve ayrıntılar daha sonra..

Bugün oğlum karne alacak, gerçekten notları önemsememeye çalışıyorum çünkü benim için OSS önemli..Yalnız şöyle bir durum var ki eğer notlar zayıfsa o dersi iyi öğrenmemiş olacağından yazın tekrar etmesi gerekecek..Büroda da işleri yoğun,tam sezona yeni girdik derken ders peşinde koşması iyi olmayacağından zayıf ders gelsin istemiyorum..Yine de ben onu OSS için hazırlarım ama karne de kırık ilk defa göreceğimiz bir şey olacak.Gerçi okulu da Fethiyenin en zor okulu ama bunlar veli geyiği gibi geldiğinden pek söz etmek istemiyorum.Bu arada dün Mavi Kuş'tan Berna ile Çekirdek Kampanyasının teşekkür belgelerini dağıttık okullara..Yani bu kampanya da bize destek veren okullara..Çağıl'ın okuluna da verdik teşekkürümüzü..Oğlum da resmimizi çekti :)

Pazar günü ilk defa denize gittik hep beraber..Kıdrak bomboştu çünkü OKS sınavı vardı :) Bu pazarda sınava gireceklere başarılar diliyorum ve umarım istedikleri yeri kazanabilirler..

Annem Çanakkaleye gidecek..üç gün Bakırköy Halkeğitim Merkezinde Sergileri var, cumartesi toplanacak, yolu düşen olursa gitsin gezsin..Ben oralarda yaşarken bu gibi işlerde hiç onu yalnız bırakmazdım, yakın olsam yine giderdim ama çok uzağız, gidemiyorum.

Yeni evliyken bende Bakırköy Halkeğitimin Elsanatları Kursuna gitmiştim..Osmaniye de..O zamanlar Haznedarda oturuyordum..Öğrenciliğimde Bakırköy Deshanelerinde geçtiğinden en iyi bildiğim semttir..Sahilinde az gezmedim :) En in mekanlarını bilirim, ve sahile inen her sokak arasını..Nikahımızı da Bakırköy'de kıydık biz..Şimdi gittiğimde eski Vita Fabrikasının yerinde Carusell 'i görünce bir hoş olurum..Hala aynı yerden mi minübüsler kalkıyor bilmem , bilen varsa söylesin bu arada merak ettim..ve az yürümedim o yolu, yani Bakırköy-İncirli arasını..Birde eski Ömür'ün yerinde alışveriş merkezi mi var artık,geçen gidişimde gördüm..Biz orada ne ayranlar içtik, ikinci katında ne düğünler gördük zamanında..Birde Atilla Sürücü kursundan ehliyet aldım ben :) İnsan gelecek zamanlar için aslında yaşadığı şehrin resimlerini çekmeli..O zamanlar bunların ne kadar gerekli olduğunu farketmiyorsun aslında..Oysa şimdi Bakırköy'ün o dar sokaklarındaki eski ve pencerelerinde sardunyalar olan evler yerinde mi hala bilmiyorum..Daha ben taşınmadan o iki katlı evler yıkılıp yerine bitişik nizam apartmanlar dikilmeye başlanmıştı..Anlattığım sokaklar Unkapanı Dershanesinin arka sokakları ..Yani İstanbul Caddesinin deniz tarafı..İnsan sokakları da özler mi..? Özlüyormuş meğer..En çok İstanbul sokaklarında gezmeyi özledim bu aralar.

Dün gece karışık rüyalar gördüm, motorla birilerinin üstüne atladım..Motora binmem hatta tehlikeli olduğunu düşünürüm ama resmen adamın üstüne sürüp onu ezmeye çalıştım,fırlattım..Yetmedi kalktım Cüneyt Arkın misali hem de bir kaleci gibi gerine gerine topa vuruyormuş gibi bir tarafa yığılmış olan adamı tekmeledim..Zaten elim ve ayağım ağırdır, bu iki büklüm kenara yığıldı..Hıncımı almamışım ki bir gerinme ve bir tekme daha da başka birine gitti..Etraftan da seyrettiler :) Yani herkes şoklarda tabii.Şiddet yanlısı olmayan birinin bu şekilde davranması herhalde rüyada da olsa şaşırtmıştır birilerini..Neyse umarım bu psi-psi psikopat halim sadece rüyalarda kalır :)

Bir yaz dondurma seviyorum bir yaz sevmiyorum..Bu yaz sever halimdeyim :)

Bahçedeki çiçeklerim bir coştu bu ara anlatamam.Yenileri vardı sarmaşıkların, ikisi de tuttu.Kaktüslerde iyi gidiyor, daha büyük bir bahçe istiyorum.Ya da sevmediklerimi çıkarıp atmak ve sevdiklerimi dikmek..Yeni bir ağaç için bile yerim yok.İnsan aynen bir hamile gibi gördüğü bir ağacı ister mi ? ..Aynı bir hamile gibiyim, ağaçlara özeniyorum yalnızca..Mor çiçekli bir ağaç gördüm buralarda..Resmini çekebilecek fırsatım olmadı ama ağaca bakmaktan arabayı kullanamıyorum..En son Hill Side'ın bahçesinde gördüm Uzunbeyle iddiaya girdik..Bir bahçevan vardı ve suluyordu çimleri, Allahın adamı ağaç kültürünü nerden bilsin dedim, genelde tanıyan ve bu konuda kültürlü olan birilerini buralarda bulmak zor, adamlar sadece yenenleri biliyor, hele sadece çiçek verecek mümkün değil,fazlalık olarak bile görüyorlar bahçede..Neyse yine de sordum, poposundan uydurma birşeyler söyledi ki sahi sandım, hatta yanıldığımı düşündüm.Uzunbey bile dalga geçti bak adam biliyormuş dedi..Oysa bilmiyormuş, çünkü söylediği isimde bir şeye rastlamadım..Yine de tesadüfen nette mor çiçekli ağaç diye bakarken buldum ve 2 -3 sene önce yine böyle bir kriz zamanı bir ağaçtan aldığım 5-6 adet tohumun o olduğunu farkettim ki evlere şenlik.. Resmen bayram yaptım evde :)) Bu arada resim koyamıyorum ya ağacın ismi Jakaranda..

Bu yeni ve benim çok sevdiğim armaşıklarla da ilgili daha sonra resimli bir yazı yazacağım..

Şu an öyle sıcak ki burası anlatamam..Klima açarsam da hep aynı ortamda olmak lazım, oysa ben bir bahçeye çıkıp, iki iş yapayım, bir kahve içeyim, bir süpüreyim ve bir toplayayım ,beş dinleneyim istiyorum.

Bugünlük bu kadar yeter, yeterince nostalji, biraz bahçe, biraz duygular , biraz da sıkıntı anlattık..Ehh rahatladıkta biraz.Bana müsaade ..

11 yorum:

limon dedi ki...

Ben cevaplıyım hemen..Hala Carousel'in oradan kalkıyo minibüsler..Carousel'in tam karşı köşesine de daha büyük bir alışveriş merkezi yapıldı CapaCity..Bayağı havalı bi yer oldu..Ömür Lokantası da artık Ömür plaza :))

Asortik Krep dedi ki...

Limon, gelince oralarda turlamak şart oldu böylece :)) Sağol..

pinarbk dedi ki...

Beş yıl Kartaltepe'de oturdum. Polis Karakolu'nun orada. Mis gibi hanımeli kokan sokaklar vardı. Meydan kalabalıktı ama meydandan ayrılıp ara sokaklara dalınca güzel bir sakinliği vardı. Çok severim Bakırköy'ü. O günlere geri döndüm birden...

ERDIL dedi ki...

Krep kardesim.Ana vatani Arjantin,Brezilya Agac ve Salon cicegi olan cesitleri var siniflandirmaya kalkilirsa 50 cesidini sayabiliriz.Salon cesitleri 2-3 metreye kadar büyüyor agac cesitleri ise 20 mt.kadar.Palisanderbaum olarak Almancasi.Bu adla internet sayfalarinda aranirsa cok genis bilgi alabilirsiniz.
Sayglarla.

devin dedi ki...

Bu Haziran bana sıcak gelmiyor yahu, neden acaba? Mersin'de öğrenciler eylem yapmış, Ö lürsem S ebebi S ensin ÖSS diye, çok eğlendim.
Bu aralar bıraktım blogu filan, biraz ayaklandım ya kendimi temizlik işlerine verdim valla :))) Öptüm seni.

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

İstanbul'da pek sıcak bu günlerde. Hele öğleden sonra güneşin gelip, bir daha hiç gitmediği bir pencerenin önünde çalışmak zorundaysan, daha da sıcak geliyor.:(( İstanbul'u özleyenlere, İstanbul'dakilerin de oralarda olmak istediğini hatırlatmak isterim müsaadenizle.:)) Ayrıca delikanlıya başarılar, kolaylıklar dilerim...

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

İstanbul'un İ'sini bilmem.Tek hatırladığım ilkokulda cümbür cemaat Ankaradan bi dolmuşa doluşup gezmeye geldiğimiz.
Balık ekmek satan teknelerden(hani içinde kesilmiş kuru soğan olan mavi leğenleride direklere bağlıyorlardı,neresidir orası)
balık ekmek yerken cüzdanını çarptıran babam yüzünden sultanahmetin bahçesinde kâh yerde kâh dolmuşta yatmıştık.

Mustafa amcamda denizde karıları kesmek için ronta yatınca uyuyakalmış,tüm sırt olmuş mu istakoz,sabaha kadar bağırdı manyak.Ne rezil bi geceydi:/

Sizin ne işiniz var bilmediğin çakalların cirit attığı İstanbulda allaan Ankaralıları.Tam "Köyden indim şehre!"cıkcıkcıkkkk

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

İnsan gelecek zamanlar için aslında yaşadığı şehrin resimlerini çekmeli..O zamanlar bunların ne kadar gerekli olduğunu farketmiyorsun aslında..

Çook haklısın bak.
Ben bunu çok iyi bildiğim için otun bokun fotoğrafını çekiyorum durmadan.Hiç bir anı kaçırmamaya çalışıyorum.Bilirsin ya:)

O anda fotoğrafını çekmezsen bir daha o anın geri gelmesi mümkün mü?
Hayır!

O yüzden "üfff yine mi fotoğraf !","çekmesen olmaz dimi!","ya bi kerede çekme be!","fotoğrafın tam sırası şimdi dimi!!"diye söylenenlere hiçç aldırmam.

Kim ne derse desin!
-O anı bir daha bana geri getirebilecek misiniz?
-Hayır!
-O halde kesin sesinizi!İşinize bakın siz!

hislerim ve ben dedi ki...

OLDUKÇA YORUCU BİR ZAMAN GEÇİRMİŞSİN.BİRAZ DİNLEN ŞİMDİ BU SANA İYİ GELİCEK.COCUĞUN İÇİNDE İSTER TÜM KARNESİ İYİ OLSUN İSTERSE KÖTÜ ÇOCUKLARI BUNLARLA YARGILAYAMAYIZ TABİKİ YARGILADIN DEMİYORUM HAŞA BU BENİM ÜSTÜME DÜŞMEZ SADECE ÇOK ÖNEMLİ BİR KONUYA DEĞİNDİĞİN İÇİN AZ BUÇUK Bİ YORUM YAPMAK İSTEDİM ASLINDA BUNULA İLGİLİ.TANIDIĞIM BİR AİLE ÇOCUĞUNU ÖZEL ORTA OKULA GÖNDERDİLER YANİ KOLEJ GİBİ Bİ ŞEY İŞTE ÇOCUK ORAYA GİTTİĞİNDEN DOLAYI ANNE BABA ONDAN HEP İYİ HEDEFLER BEKLİYORLAR ANNE BABANIN DÜŞÜNCESİDE BİZ OĞLUMUZU ÖZEL OKULLARA OKUTUYORUZ DEYİP ONA PARA HARCADIKLARINDAN ÇOCUĞU ZOR DURUMUA SOKUYORLAR VE ÇOCUK NE İSTEDİĞİNİ ASLINDA BİLMİYOR.
GELELİM SONUCA GEÇEN HAFTA ÖKS VARDI VE SINAVDAN SONRA KARŞILAŞTIK SINAVIN NASIL OLDUĞUNU SORDUMDA BURUK BİR CEVAP
ONLARIN SADECE ÜZÜLDÜKLERİ İSE HARCANAN PARADAN BAŞKA Bİ ŞEY DEĞİL.
GERÇEKTEN RESİM KONUSUNDA SANA %100 KATILIYORUM ARTIK ELİMDE FOTO NE GELİRSE ÇEKİYORUM.ZAMANI GERÇEKTEN GERİ GETİRMEK SOR YAŞANANLAR SADECE HAFIZADA KALIYOR.
SENDE ANNEM GİBİ ÇİÇEKLERE HAYRAN BİRİSİN.SENDE RAHATLADIN BİZİDE RAHATLATTIN VALLA SAĞOL HADİ SEN DİNLEN BAKALIM
HOŞÇAKAL İYİ HAFTA SONLARI

SeyyAh dedi ki...

Merhabalar...
Bir çeşit kaktüs ararken sayfanıza konuk olduk. Sayfalar arasında dolandık biraz. Benzer duyguları demek birçok kişi yaşıyor...
Küçük kızımız bugün karnesini aldı çok şükür iyi, pazara da ablası OSS de.. tüm yavrularımıza başarılar diliyoruz.
bu arada eklediğinz bahçe ve çiçek resimleriniz çok güzel, beğendik.(ekleyeceklerinizi de bekliyeceğiz)
Ailecek selam ve sevgilerimizi bırakıyoruz. (sanırım size birkaç defa daha uğrayacağız ...)

Asortik Krep dedi ki...

Pınarbk, şimdi gittiğimde her özlediğim yeri gezemediğimden bazen servisle geçerken seyrediyorum..ya burcuya ya trakyaya uğradığımızdan bir günümü yiyor başka bir yere gitmek istanbulda..bu yüzden kısıyorum özel gezmelerimi :)

Erdil Bey, almancasına kadar bilgileri göndermişsiniz,çok teşekkür ederim :) HARİKASINIZ..

Devin,çok güzel yakalamışlar bende bayıldım..Birde şarkısı var biliyormusun,o da çok güzel :))

Fikrimin İnce gülü, daha bizim stres yaptığımıza bakma 2 senesi var :)) oss için.İstanbulun sıcağını seveyim..Bak bir anımı anlatayım hemen..O sene ilk yazımız fethiyede..nisanda daha bayılmaya başladık çok sıcaktı 2001..ya da bizim ilk akdeniz yazımız.neyse burcu doğum yaptı ben çanakkaleye gittim..mevlüt yaptılar millet bayılıyor sıcaktan bende bir şey yok.olması da imkansız..çünkü istanbul ve çanakkalenin sıcağı bizim bahar mevsimimiz..anneme dedim ki hiç ayılıp bayılma buralarda sen o zaman fethiyede ölürsün sıcaktan..kimse iplemedi beni..ben döndüm, atahan biraz büyüdü,annemin ziyaret sırası bana geldi..annem geldi ki evime bir de esen bir semtteyim,sahildeyim yani.arka balkonun , manzarasız ve yandaki garaja bakan bir manzarası var o zmaan..canım annem, balkondan içeri giremiyor, gündüz gölge olan arka balkonda gece de yatakodasının balkonda sabahlıyor..tatile geldiğinde denize gidiyorsun ya da klimalı odalarda yatıyorsun ama 15 temmuz-15 ağustos arası buralarda yaşanmaz bence..çünkü o sıcakta pazara çıkmak,iş yapmak,ve bütün gün çalışmak zorundasın..turistler gibi de yarı çıplak gezme gibi bir lüksümüz yok, onlarda bir pareo bikini üstüne heryere onunla gidiyorlar..Burda arabadan ya da otobüsten indiğinde ilk beş dakika balık gibi ağzın açık kalıyor..ben istanbula gittiğimde bazen annem üşüteceksin diye üstüme ceket veriyor ama esintiyi özlediğimden üşümeyi özledim bir şey istemiyorum diyorum..bayağı sıcak işte..her sabah duş alıp ,işten gelip tekrar akşam duş alman ve bazen rahatlayıp uyuyabilmek için tekrar duş alman gerekebiliyor..birde bizim klimalarımız var düşün yani..

Biyo,orası Eminönü..ve çok güzel anlatmışsın :) bende çok resim çektiğim için Uzunbey ve Çağıl dalga geçiyor ama ben rahatım,onların rahatsız olmadığını bilsem daha da abartırım ama beni rahatsız ediyorlar..adımda "japon turist" :)

Hislerimve ben, burda da var öyle manyak veliler..notu yüksek olsun ama sınavı kazanacak bilgisi var mı ,ezber mi belli değil.hem ben çocuğuma güveniyorum bir yeri kazanacakta ..kendisi için en iyi ve en hayırlı yeri kazasın istiyorum..zaten şımarıklığımızda ordan ya..hocaları bu çalışmayla bu kadar birde çalışsa neler yapar gibi hoş sözler söylüyorlarda..derdimiz şu aslında derece yapabilecek bir çocuk ama hiç uğraşmıyor,bende arkasında motive etmeye çalışıyorum..yoksa işimiz gücümüz belli,bilgisayar ve türevi bir bölüm.
istanbulu kazanırsa arkadaş ev tutacakmış birde kankalarıyla..bende ilk sene dedenlerle kalırsın sonra bakarız duruma diyorum..ama başka bir şehir kazanırsa ev açılacak ve kısmetse bazen ben, bazen annemler eşlik edecekler kendilerine :))

Seyyah, bende kızınıza başarılar diliyorum, umarım istediğiniz bir yer olur..Bahçe benim dinlendiğim ve kendime ayırdığım bir zaman her zaman burada bahçe ve çiçek hatta kaktüs yazıları bulabilirsiniz..Ara ara uğramanızda fayda var :))