Perşembe, Mayıs 16, 2019

Yaban Asması - Clematis



Senelerdir bahçemde bir Clematis açtıramadım  ne yazık ki. O kadar eskiden beri olsun istemişim ki evim değişmiş, bahçem değişmiş, hayatım değişmiş ama bir clematis (yaban asması) sahibi olamamışım :(



Çarşamba, Mayıs 15, 2019

Günü yaşamak...


On ay sonunda Fethiyedeyim.Evimi, köpeğimi buraları çok özlemişim. Ateş beni görünce , bana zarar vermeden atladı, zıpladı. Beraberce sevindik. Artık köpek resimlerine bakamıyordum  o derece özlemiştim onu. 
Çiçeklerim fena durumda değil. İdare etmişler. Bazıları çok büyümüş, kaktüs olmasalar nasıl olurdu bilmem. 



Hep hayatta yılanlara rastlayacak halim yok. Bu sefer bahçede küçük bir su yılanı buldum. Faraşla  evin karşısındaki alana gönderdim :) Düşmesin diye resim çekemedim. Düşürmekten korktum. Çok tatlıydı 😊 Dayımı çağırıp ona sordum. Su yılanı dedi. Yoksa ben ayırtedebilecek kadar bilmiyorum. Her canlının küçüğü güzel diyeceğim..


Buraya annem ve dayımla geldim. Bugün ancak akşamüstü girip dutların tadına bakabildik. Ağaç yıkılıyor. İnsanın bahçesinin olması çok güzel bir şey. İstanbul’dayken en çok bahçemde oturmayı özledim. Hele hava güzelken. 


Tedavi sırasında ve şimdi genelde çok limon yemeğe çalışıyorum. Limonlu çay içiyorum. Suya da limon sıkmaya ve ara sıra şekersiz limonata yapıp içine İngiliz karbonatı atıyorum. Vücudun ph oranı için. Umarım faydası oluyordur. Limon çok faydalı ama nereyi okusam karşıma limon çıktı. O yüzden bazen kalın kabuklu limonları yiyiyorum. 

Saçlar için de en çok çörekotu yağını öneriyorum. Ben kemoterapi bitimi her gün 3-4 damla bir  kaşık pekmezin içine damlatıp yedim. Çok faydası olduğuna inanıyorum.



Uy
Bahçede meyveler  büyümeye başlamış.Yavaş yavaş evi ve bahçeyi toparlamaya başladık.Bugün daha rüya gibiydi, evime döndüğüme inanamadım.  Yaşamak güzelşey, bu yüzden küçük sorunlara takılmadan yaşamak lazım hayatı. Etrafımda salak şeylere üzülenleri gördükçe içimden bazen müdahale etmek geliyor. Uğraştığın şeyin hiç önemi yok aslında demek. Günü yaşamak gerek. O yüzden günü yaşayın. Günü yaşayacak insanlarınız olsun etrafınızda. Sizi bırakmayacak ve size değer verecek. Diğerlerini silin. 
Onlar sadece kendilerini düşünür çünkü. Sadece kendi çıkarlarını...









Cuma, Mayıs 10, 2019

Umut belki de gelecek sayfadadır. Kapatma kitabı... *

Bugün benim doğum günüm. Artık güzel haberler duymak ve vermek istiyorum. Yeni başlangıçlar yapmak ve güzel zamanlar geçirmek. Sevmek, sevilmek ...
Saçlarım ve kaşlarım artık çıktı, Ocak ayında son kemoterapiyi aldım. Artık üç aylık kontrollerdeyim.    Babasız hayat çok zormuş, alışmak da mümkün değilmiş. O evdeymiş ya da yanıbaşımdaymış gibi düşünüyorum yoksa başa çıkmak zor geliyor. Artık üzülmek istemiyorum. Üzenlerden de korumak istiyorum kendimi. Eğer yapabilirsem. Ben sevdiklerime her zaman dört elle sarıldım. Bazıları hakettiler ya da hor gördüler ki üzdüler. Üzülmek çare olmuyormuş. Bu yüzden geçmiş hesapları bir yere koydum. Şimdi sadece yaşıyorum. Yaşamaya çalışıyorum. Bazıları haketmedikleri kadar sevilmişler, yanımda, kalbimde taşıdıklarından pişman değilim ama bir şekilde hayatın bu eşitliği bize hissettirmeden yapacağını düşünüyorum. Kimsenin ahı kimsede kalmıyor. Bunu  en çok hastane de gördüm ve sırayla herkesin yaşanmışlıkları olacak. Onlarda yaşayacak. Bu yüzden hesaplaşmaları bıraktım. Onları hayata teslim ettim. Sadece sevmeye açığım, diğerlerini suya bıraktım. 
Artık annemle yaşıyorum. İnsanın annesiyle yaşaması onu kaç yaşında olursa olsun çocuklaştırıyor. Yani güzel bir şey. O beni hastalığım süresince hiç yanlız bırakmadı. Ben yaşadığım süre içerisinde çok güzel insanlar biriktirmişim. Ailem beni hiç yanlız bırakmadı. Kardeş güzel bir şeymiş. Bu dönemde yaşadıklarım bana şunu öğretti. Benim iyi ki kardeşlerim varmış, benim güzel bir ailem varmış, ben şanslı biriymişim. Hiç yüzünü görmediğim seneler önce ayrıldığım dostlarım aradı, ayda bir yaşıyormuyum diye yoklayanlar, on günde bir arayanlar, babamı ayrı takip beni ayrı takip edenler,    Uzaktan ziyaretime gelenler, küstüklerim bile aradı.. Sordu, beni hiç yalnız bırakmadılar. Lise arkadaşlarım burada, komşularımız burada, sevgi dolu günler yaşadım. Blog arkadaşlarım da İnstagram ve Facebook tan yazıp durdular. Bu yüzden kendimi çok mutlu hissediyorum. Aynı bugün olduğu gibi.. Ayrı ayrı kutlamalarla günü geçiriyoruz. 
Yakında Fethiye yollarına düşüyorum. Evime dönüp biraz tatil yapacağım, dinleneceğiz biraz annemle. Sonra gelip oy kullanacağız :)  Doğum günümü kutlayan, arayan soran herkese ayrı ayrı teşekkür ettim bugün ve çocuğum iyi ki varsın. İyi ki böyle bir aileye sahibim. Sevdiklerimin sevgileri yeter. Sevmeyenlerinde canı sağolsun. 
Herşey çok güzel olacak :)  deyip gelecek güzel günleri davet ediyorum. Dilimde güzel kelimeler gelecek güzel günlere merhaba... 😃 
*Başlık: Cemal Süreya 

Çarşamba, Mart 13, 2019

Esmer yüzlü akşamı dinledim yine sensiz

1 Mart’ta instagramda şöyle yazmışım...   @caglaercen
Bugün babamın gitmesinin 40. Günü.. Öldü demekle ölmüyor işte. Her geçen gün Dünya kazık kakıyor insanın kalbine.Her şey var o yok diye. İnsanın vücuduna girmiş bir hançer gibi kanırtıyor, deşiyor. Bakıyorsun, yaşıyorsun ama herşey senin içinde. Anlatılmaz yokluğu zaten. Bu sabah evde 2 tane olupta sırf ben seviyorum diye aldığı mavi ceviz kıracağıyla ceviz kırdı annem. O ağladı ben ağladım. Onu özleyince gidip odasında oturup eşyalarını elliyorum. Onun kıyafetlerini giyiyorum bazen. Onun sevdiği insanları daha çok sevmeye başladım ve tuttuğu takımı. Resimlerine bazen bakabiliyorum daha. Şarkı dinleyemiyorum. Başkasıyla konuşmak bile onu paylaşmak geliyor, yapamıyorum. Eve gelen herkese kahve yapmak istiyorum çok sevdiği için ve gözlüklerini bile saklamak istiyorum, atamıyorum. #babam

Yarın 52’si... Hala ağlamadan şarkı dinleyemiyorum.


Menekşelendi Sular
Menekşelendi sular, sular menekşelendi
Esmer yüzlü akşamı dinledim yine sensiz
Leylak pırıltılarla bahçeler gölgelendi
İnledi yine bülbül, olmazmış gül dikensiz
Dikensiz gül olmazmış
Çilesiz bülbül ayşe
Her kuş bülbül olmazmış
Her çiçek de gül ayşe
Ne bülbül gülü sevdi seni sevdiğim kadar
Ne böyle seven gönül, ne de senden güzel var
İçli bir özleyişle bırak beni yanayım
Gözlerinde gördüğüm rüyama inanayım
Dikensiz gül olmazmış
Çilesiz gönül ayşe
Her kuş bülbül olmazmış
Her çiçek de gül ayşe


Salı, Ocak 01, 2019

Bugün dağların dumanı aralandı, hoş geldin

Hoşgeldin 2019...
Bana, eve, aileme sağlık, mutluluk, sevgi getir ...  
Birde zaman ver ki yaşayamadığım anları telafi edeyim. Sevdiklerime onları sevdiğimi söyleyeceğim onlarında beni sevdiğini söyleyeceği , güzel günleri paylaşacağımız anlar yarat. Bu hastalık sayesinde anladım ki bir sürü dostum, arkadaşım var. Onlarla hayatın tadını çıkaracağım zamanlar yarat benim için. Meyve likörü yapacak mutfak keyiflerim olsun, şarap yapacak bağlarım olsun... Köpek oğluma annelik yapmaya devam etmek istiyorum. O güzel evimin keyfini çıkarmak, oğlumun düğününde oynamak, kız arkadaşlarımla kurduğum arabayla tatil planlarımı yapmak ve hayatın dokunmadığım güzelliklerine dokunmak istiyorum. 
Ailemden aldığın sağlıklı günleri bana tekrar geri vermeni diliyorum... Ve sevdiklerimle zaman geçirmek, onların hissettiklerini bana söyleyebilecekleri yaşam fırsatı istiyorum. 
İyileşmek istiyorum hayat, içimdeki enerjiyi sevdiklerinle paylaşmak istiyorum. Ve etrafımda sadece sevgime değecek insanlar istiyorum. Baharı getir bana, içinde bitmeyecek yaşamı...




Not: 6 kür kemoterapiden, 4 ünü aldım. Gelecek hafta 5. yi alacağım. Şubata kadar devam edecek.. Babam 2. yi aldı. O 35 gün hastanede yattığından bende hergün hastaneye gittim. Annem onunla kalıyor öyle zamanlarda.Şimdi evdeyiz. Yılbaşını evde geçirdik.Hastaneye sık gittiğimden az vaktim oluyor. Bu yüzden sık yazamıyorum ama aklım burada. En çok burada özgür yazabiliyorum. Birde instagramda. Moralim iyi, kendimde iyi gibiyim ama doğrusunu kontrollerde göreceğiz. Şimdilik haberler benden bu kadar, daha uzun yazmak istiyorum, yazabilirsem. 2019 benden aldıklarını geri getirecek bir yıl olsun dilerim... Hepimiz için iyi bir yıl olsun 💝