Cuma, Kasım 04, 2011

Düş peşindeysen düş peşime :)

Bugün bir daha zamanım olur yazar mıyım  bilmiyorum.Yarın yola - kısmetse- çıkacağımızdan hazırlıklarla meşgul olacağım.Uzun zamandır paylaşmak isteyip de paylaşamadığım ama artık yazmak istediğim bir şey var.Ağustos ayından beri diyetteyim.Bildiğiniz diyet.Geçen sene baharda on kilo vermiştim, bu sene de aynı kiloya tekrar ulaşınca böyle olmayacağına karar verdim.Okudum,araştırdım.Etrafa baktım ama genelde insanlar kilo versede nasıl verdiklerini pek etrafla paylaşmıyorlar.Beraber çalıştığımız Fatoş Hanım,Fransız Prof. Pier Dükan 'ın diyetini yapmaya başladı, beni de  illa yap diye sıkıştırdı.Benim kilo verme isteğim vardı ama yapmaya gücüm yoktu.Sen yap ben bakayım sonra başlarım diye başımdan savsamda onun zaten zayıf haliyle inceldiğini görünce bende imrendim.Hem bu diyet protein yiyerek yağları yakma  hedefinde olduğundan aç kalmadan ve sağlıklı zayıflanabilen bir diyet.Kitapçılarda satılan bir kitabı olduğu gibi,ayrıntılarını google'a yazarak da bulabileceğiniz bir yapısı var.Neyse bende başladım.Daha sonra en ince ayrıntılarıyla yazmayı planladığımdan şimdilik bayram hediyesi olarak kabul edebileceğinizi düşünerek benim gibi zayıflamak isteyipte sağlıklı bir yol bulamayanlar için yazıyorum.
Bu diyet için öncelikle kalp hastası ve diyabet hastası olmamak gerekli ve sadece insan ömründe iki defa yapabileceğini bilmesi gerekli olduğundan uyarılarımı yazayım.Kesinlikle de doktora danışarak yapmalısınız.Yani kendi bakış açılarıyla ne derler bilmiyorum ama ben  daha önce kontrollere gittiğimde kilolu ama sağlıklı olduğumu, istersem, rahatsız oluyorsam  kilo verebileceğimi söylediğinden başlamakta bir sakınca görmedim.Daha önce bu kadar ciddi olarak 2-3 kere diyet denedim,başarılı da oldum sayılır ama devamını getirememiştim. ( Bir kere 6 bir kere de  10 kilo  vermiştim.)
Yüz kilonun üzerinde olunca kilo verdiğinizde sarkma riski olduğundan aynı zamanda starvac diye bir aletle de inceldim. Yaklaşık yosun,masaj ve starvac seanslarında beş haftada 12 kilo verdim ve örneğin kalçadan 12 cm,kollardan 4 cm, belden 6 cm gibi inceldim. Ben bu diyete ağustos ayında başladım, starvac seansları için Zen'e gittim.Bugün itibariyle de 17 kilo kadar vermiş oldum.Hedefim bayrama kadar 20 kiloydu ama bu aralar bir duraklama devresindeydi bu yüzden İstanbula 17 kiloyla gidiyorum.Zaten paylaşmamdaki amaç biraz motivasyonum artsın ve ben gidebildiği yere kadar gideyim.Sokakta çevirip tanıdıklar sormaya başladıklarına göre başkaları da artık bir şeyler farkediliyor dışarıdan. Nedense kilo aldığınızda hemen herkes kilo almışsın diyor da verdiğinizde sessiz kalıyorlar.Bende kilolar gidince rahatladım tabii ki, çok yorulsam bile ayaklarım ağırmıyor artık.En belirgin yanı da güçsüz kalmamak çünkü protein insana güç veriyor ve ilginç bir şekilde canınız tatlı istemiyor.Benim gibi tatlı sevenler için en büyük rahatlığı da bu diyetin.Mesela şeker bayramında hiç tatlı yemedim ama eksikliğini de hissetmedim.En çok eylülde anneme gittiğimde ilginç bir şey oldu ve ben annemden birbuçuk kilo kadar zayıflamış olarak döndüm.
Bu diyette benim gibi peynir sevenler çok rahat ediyor, diyetin en önemli yanlarından biri her gün 2 kaşık yulaf kepeği yemek, ben sütle karıştırıp yemeği seviyorum,Fatoş yoğurtla yiyor.Bu bağırsakları çalıştırdığından kabızlık problemi yaşamıyorsunuz.
Diyet 4 aşamadan oluşuyor.
ATAK EVRESİ:saf protein:et (koyun eti ve yağlı etler yasak)tavuk ,balık,süt,peynir yumurta,kabuklu deniz ürünleri vs.istediğin kadar (sınırsız) yeniyor.baharat ,maydanoz,tere baharlı otlar serbest +1,5 kaşık yulaf kepeği +1,5 lt ve üstü çok su içmek
SEYİR EVRESİ:saf protein +sebze(yoğurtlu semiz otu,kıymalı menemen ,peynir domates biber gibi se bzenin yanında protein bol olacak)istediğin kiloya düşene kadar 1 gün saf protein +1gün saf protein yanında sebze bakliyatlar yasak(mercimek,kurufasulye vs.)meyva yasak.şeker yasak .ama light dondurma ,light içecekler serbest..1,5 kaşık yulaf kepeği ve yine en az 1,5 lt su

GÜÇLENDİRME EVRESİ:(toplamda 9 KİLO VERİLDİYSE 90 GÜN SÜRECEK OLAN ZAMAN):ilk 45 gün haftada  1 gün ödül yemeği ( istediğin bir yemek)
normal 40gr peynir(istediğin),2 dilim ekmek ,1porsiyon meyva (üzüm ,kiraz,muz yasak)küçük taneliler 1 kase ,diğerleri 1 adet(elma ,şeftali,portakal gibi)haftada 2 porsiyon nişaştalı gıda (makarna,patates gibi.)kuzu budu.ikinci 45 günde bir ödül yemeği haftada 2 öğün oluyor ama bu 2 öğün üst üste olmayacak.haftada 1 gün saf protein, dr. perşembeleri öneriyor.
5gün saf protein, 5gün saf protein +sebzede yapılabilir.

SON EVRE :haftanın 6 günü her istediğini yiyorsun. Bu arada kilo koruma amaçlı önerilen gıdaları aklında tutup gerektikçe bunlara başvuruyorsun.Hayatın geri kalanında haftada 1 gün saf protein uyguluyorsun.3 çorba kaşığı yulaf kepeği yiyorsunuz.


Ayrıntıları bunlar ama ben yağ oranlarına dikkat etmedim,starvac + yürüyebildiğimiz oranda yürümeye çalıştık, 1.5 ay hiç kaçamak yapmadım :) bayramda yaptığım likörleri bile içmedim,tattım, içki içmedim, tatlı ve hamur işi yemedim, 12 kilodan sonra arada kaçamaklar yapmaya başladım,çünkü arada özel günler oluyordu ve ben bayağı kilo vermiştim.Her gün su içmeye özen gösterdim.İşyerinde ve evde özel su alıp oturdum ve aklıma geldikçe su içtim.Maydanoz kaynattım ki ödemlere iyi geliyormuş,ılıkken içebildim ama :) ve 2-3 günde  bir defa yeşil çay içmeye çalıştım.

Ben şimdi kilo verme dönemi olan seyir devresindeyim.Daha önümde vermek istediğim kilolar var, kum saati tipinde olduğumdan eski kıyafetlerimi hala giyebiliyorum,bir çoğunu da verdim, bazılarını daralttım.Çünkü daha devam ettiğinden ilerideki safhalarda yeni kıyafetlere ihtiyacım olacak :)

Genelde kotları ve kumaş pantolonlarımı daralttım,üstler idare ediyor. Gerçi yeni şeyler de aldım ki motivasyonum gitmesin.Bazılarını modellerine göre mümkün değil giymem,onları ilk aşamada hemen verdim.Tekrar şişmanlarsam diye düşünmediğimden   hiç bir şey bırakmadım.Zamanla hepsinden kurtulmayı amaçlıyorum.

Şekersiz çay ve kahve serbest ,her gün  sade Türk kahvemi içiyorum, nescafeyi azalttım.Günde bir tane içiyorum.Hiç diyet kola içmedim ve sanırım bir kere asitli içecek içtim.O da çok sonra olduğundan çok şekerli geldi ve içemedim.Soda serbest ama ben pek içmiyorum.Zaten az tuzlu ve az yağlı yemek pişiririm,tuzu canım istedikçe yediklerime attım,yemeklere aynı oranda koydum.Daha çok et, yumurta ve peynir yiyiyorum.

Yemekler ve ne yediğim konusu daha ayrıntılı olan kısım,nette pek yemek yok, özel yemek yapmak bizim gibi yoğun çalışanlar için zor bu yüzden ben rejimdeyken evdekilerde rejim yapmak zorunda kaldılar. Hala kitabın tamamını bitirmedim,evreler ilerledikçe devam ediyorum okumaya. Diğer evreler şimdilik beni ilgilendirmediğinden okumadım da diyebiliriz.Ben daha kilo vermek istiyorum.

En güzel yanı peyniri çok sevmem ve peynir de tok tutuyor.Eskiden bir haftada yediğimi şimdi 2 günde yiyiyorum.Yumurtada değişik çeşitlerle yendiğinden iyi geliyor.Ben sucuk ve pastırma çok sevdiğimden arada kahvaltılarda yiyiyorum.Aslında işlenmiş etler yasak ama ben kendimi o şekilde şımartıyorum.

Şimdi 93 kiloyum.Daha zayıf dursamda hala yüzlere çok yakınım.Bu yüzden dikkat ediyorum ki bu sistem bozulmasın.Dükan diyetine artık yazarak ve ayrıntıları paylaşarak devam edeceğim ki benim gibi çıkış yolu arayanlara da bir ışık tutsun.Sonuçta paylaşmak istediğim esas olan kişidir,kilolar değil demek isterim.Kilo verdim ama hala aynı ben olarak yola devam ediyorum.Değişen bir şey yok :)

Kurban Bayramız Kutlu Olsun...

Günün şarkısı Mutfakcamı Burcu'dan, nedense benim aklıma Bayram şarkısı hep hüzünlü aşk şarkıları gelirken o bana bunu önerdi, bende çok severim. Hit the road jack

14 yorum:

Evren dedi ki...

benim kilolar da sürekli, bir yap boz gibidir... yo yo etkisi diyorlar ya işte öyle. senin adına çok sevindim. bayram hediyeni kendi kendine vermişsin ne güzel. keyfini çıkart.
sevgiler...

bilge ve annesi dedi ki...

Çok sevindim, tebrik ediyorum seni ben de üç aydır yapıyorum iyi gidiyor, kilo verdikçe çok mutlu oluyorum, keyfini çıkart iyi bayramlar şimdiden

Back to Black dedi ki...

azmine hayranım ama ben ya-pa-mı-yo-rum:) hayırlı yolculuklar iyi bayramlar şimdiden

Derya Kuzusu dedi ki...

Kekleri mideye indire indire geçtiğimiz gün tartıda 59 kiloyu görünce bende alarmlar çalmaya başladı. Tebrik ederim sizi, birkaç kilo verince kendimi çok yi hissederim hep, şimdi sizi tahmin bile edemiyorum :) iyi yolculuklar iyi bayramlar dilerim..

Adsız dedi ki...

tebrik ediyorum.gerçekten harikasınız.azminize ve size hayranım.
iyi yolculuklar
iyi bayramlar

özlem

Adsız dedi ki...

kaç kilo olursanız,olunuz)önemli olan özünüz))sağlık için zayıflamak iyi.allah kolaylık versin.bende,rejim yapanlarda şuna kızıyorum;resmen işkence çekiyorlar..sonra,cola..vs.gibi katı yiyeceklerin ismini bile bilmiyorum..içip,yiyip..eski kiloya dönmeleri((sağlıkla kalınız

turkuaz kıyılar dedi ki...

Asortik tebrik ediyorum seni,17kilo müthiş bir basarı bence,bayramda bile kendini tutabilmem ne kadar kararlı olduğunu gösteriyor,inşallah bir süre sonra saglikla kendini görmek istediğin kiloya ulaşacaksın...iyi bayramlar,çok mutlu kavuşmalar dilerim...
Turkuaz kıyılar

ganfi dedi ki...

asaortikciğim ben ramazanda başlayıp 23 gün sonunda bırakmıştım ve 2 kilo falan verdiğim içinde pek sevmemiştim bu diyeti ,sen bayağı vermişsin bende gaza gelip tekrarmı başlasam dukana diyorum, benim gibi protein ağırlıklı beslenenler için fazla zorlayıcı değil ama ben meyvesiz yapamıyorum..başarın için tekrar tekrar tebrik ederim yaza geldiğimde eski yeni foto yaparız:))

Bengi Özkan dedi ki...

Asortik Hanm,

Çok sevindim, devam...

İyi Bayramlar & Sevgiler

Bengi

Demli Hayat dedi ki...

İyi bayramlar

Aysetun dedi ki...

Çok sevindim Asortik, her şey gönlünce olsun. Bu 3. yazdığım yorum bir türlü gönderemiyorum bu sefer olur umarım. İyi bayramlar...

öykü dedi ki...

BEN bayram kutlamaya geldım..
Sevgıler gonderdım:))

AYNUR dedi ki...

bende dukan diyetine baslamak istiyorum. dukanla iligili daha ayrintili yazilari bekliyorum. iyi bayramlar

Asortik Krep dedi ki...

Evren, kilo verene kadar ne kadar kilolu olduğumu farketmemiştim itiraf ediyorum.Gerçekten de bayram hediyesi gibi oldu.

Bilgenin annesi, zayıflar yaptığında da güzel inceliyorsun arkadaşlarımdan biliyorum.

Back to black, karatay diyeti var dukandan biraz farklı, onu deneyebilirsin belki.

Derya Kuzusu, o kilolardayken dikkat etseydim şimdi böyle uğraşmazdım ve 17 kilo iyi bir kilo, kendimi arada tebrik ediyorum,içimden :))

Özlem, canım çok teşekkür ederim :)) Bekliyorum bir gün gelsene bana.

Adsız,eski kilolara dönmeyi hiç düşünmedim açıkçası,bütün büyük kıyafetlerimi verdim.Ben o kiloları uzun bir zaman diliminde aldım,yavaş vermeye çalışıyorum aslında,acele atmiyorum ki daha da sağlıklı olsun.Çok nadir canım asitli bir şey içmek istiyor,hatta hiç istemedi rejim boyunca. Almadım,ayran istedim.Su içiyorum artık.

Turkuaz Kıyılar, evet verdikten sonra anladım ne kadar çok olduğunu :)) Çok teşekkürler,bir geldiğinizde bir kahve ikram etmek isterim aslnda,akrabalardan bana sıra gelmeyebilir ama eşine kız tarafına ziyarete gidiyorum dersin :))

Ganfi, tam anlamıyla uygulamadığını düşündüm çünkü genelde herkes çok çabuk kilo veriyor dukanda ama sabret ve tam uygula bak çok güzel cevap alacaksın çünkü çok kilosu olmayanları iyi inceltiyor,yağlardan gidiyor.Birde serbest olan şeyleri devamlı yemen lazım,bu diyet ramazanda yemeden yapılacak bir diyet değil,yedikçe zayıflıyorsun.

Bengi Hanım, çok teşekkürler.. :)

Demli Hayat teşekkürler :))

Aysetun, sağol şekerim,seni özledim,gel bir ara ya..

Öykü, canım benim ,çok sağol :))

Aynur, ilk fırsatta yazmaya çalışacağım sizin için.