Cumartesi, Kasım 23, 2013

Sen bana geç geldin *

Uzun zamandır yazamadım.En az 3 gündür de yazmayı istiyorum. Hafta sonu Çağıl buradaydı.Beraber olmanın keyfini çıkarmaya çalıştık ama cuma akşam uçağıyla gelip pazartesi akşam döndü.Yetmedi ama ne zaman yeter ki.?
Onunlayken de zaman hızlı geçti.O gitti,biraz gitmesinden biraz keyifsizlikten iki gün yattım evde. Akşam resimleri hazırlayayım dedim ama o kadar farklı resimler çıktı ki benim çektiklerimden en az beş yazı çıkar :) Bu yüzden bol resimli bir kaç yazı görebilirsiniz.Ya da her zaman ki gibi.Bu resimler Çağıl yokken,yaz sonu ve sonbahar başı, ortaya karışık.Çağıl zamanına gelince yazarım.

Bu yazı benim 1187.yazım ve 19 kasım itibarıyla 8. senem bitti, 9. seneye girdim blog dünyasında. Kimler geldi kimler geçti... Benim linklerimde ilk başladığımız seneden bir kaç isim var artık yazmasalarda. Kolay kolay unutmayacağım isimler bunlar.Aramızdan ayrılanlarda oldu ama sanırım bu işin en güzel yanı ilerideki zamanlara bırakabilmek bazı düşünceleri.

Ara ara Göcek'e kaçarız biz.Yazın, not alın,buralara geldiğinizde gidebileceğiniz en güzel,başarılı, en tatlı yemek yiyebileceğiniz yerler,mekanlar her zaman bu blogda. Sonra bana yazıpta biz geldik, öyle yerler bulamadık, sen Fethiye'de yaşıyorsan biz nereye geldik gibi sorular sormayın.Bu mekanların çoğu benim müşterim, eh biraz da biz kendimiz de seviyoruz gezmeyi,bazen de ben sıkılıp buralardan ruhum daralınca kaçıyoruz.Ben sizlere zaten gidilebilecek en uygun mekanları yazıyorum.Yeni yerleri keşfetmeye çalışıyorum ama burada servis olsa tadı olmaz,samimiyet olsa,parası pahalı olur,doğru düzgün yer bulmak zor olur.Ben alıştığım yerlere gitmeyi, her zaman aynı şekilde ağırlanmayı severim.Paramı veririm, karşılığında da nezaket beklerim.Davetli olduğum zaman yazıyorum zaten.Neyse Göcek'te gidebileceğiniz iyi yerlerden biri West Cafe.

Gündüz bazen işlerden bazen duruma göre Kayaköy , Hisarönü ya da Üzümlüye gidebiliyoruz.Bu değişkenlikte kahve zamanları ya da küçük molalar olabiliyor.Bu da öyle bir kaçamaktan. Kayaköy Antik Restaurant.

Rahşan diye çok tatlı bir arkadaşım var orada.Küçük bir dükkanda yaz-kış bir şeyler üretir ve satar.Gördüğüm en yaratıcı insanlardan biridir.Yaptıklarından çektim aslında ama nedense bulamadım.
Burası bizim bütün yaz boyunca Ares'i alıp kaçtığımız Kocaçalış Plajından escape cafe. Gündüz,kahvaltı, kahve,hava alma, dinlenme niyetiyle bazen işten çıkıp bazen de özellikle yemek için gittiğimiz yerlerden biri. Ares'i gezdirmek yerine oraya gidince serbest bırakıyoruz.O zaten masa altına girebildiği her yerde uzun süre durabiliyor, bizden de uzaklaşmıyor ama küçük bir yaramaz çocuk gibi hava kararmaya başladığında o uslu çocuk gidiyor ve devamlı kaybolmak için fırsat yaratan bir çocuk geliyor.Bu yüzden çoğunlukla hava kararınca zincirini takıyorduk.Oralarda da herkes alıştığından bizde rahat ettiğimizden sık gittiğimiz mekanlardandır.
Escape Cafe balık servisi.
Kocaçalış daha çok kahvaltı ve deniz için kullanılan mekanlardan oluşur.Bizim gibi gece müdavimleri de vardır ama daha çok kahvaltı gelir akla.Yine böyle bir kahvaltı sonrası kahve keyfinden. Bakraç Cafe... Kahve resimleri  bu blog için...

Bir CHP Fethiye Kadın Kolları kahvaltısından,Fethiye belediye başkan aday adaylarından Ölüdeniz Belediye Başkanı Keramettin Yılmaz ve bir grup partili. Boğaziçi Restaurant- Sahil Bandı.
(Bu pazar 24 kasım nedeniyle de Öğretmenler kahvaltımız var Matisse Cafe'de ama ben IKEA gezisinde olacağımdan katılamıyorum.

Burası benim Fethiye'de en sevdiğim plajlardan. Kıdrak koyu sol taraf, Likya world yanında,şemsiyeler  tatil köyünün, ücretli giriş yeri ama az bilindiğinden diğer yerlerden daha sakin oluyor.Mangal yasak ama siz etinizi götürüyorsunuz onlar beş lira karşılığında pişiriyorlar.Ben de sezonu kapatmak için Uzunbey'e oraya gitmek istediğimi söyledim.
Böyle ağaçların altında piknik yapıp , sahilde güneşlenebileceğiniz bir yer Kıdrak.
Ares gelmedi,o sabah başka yerde kahvaltıya gitmiştik, dışarıda yorulunca pazar günü ikinci bir yere gitmek istemiyor genelde Ares.Biz de onu bırakıp gittik.Deniz tam benim sevdiğim gibi dalgalıydı.Ekimdi ama kaçı olduğunu hatırlamıyorum.Son deniz günümdü,oysa hava bu sene o kadar güzel gitti ki daha sonraki günler elime fırsat geçmediğinden ya da ben müsait olmadığımdan bir daha denize gidemedim.
Belcekız Plajı
Kıdrak Plajı sağ taraf.
Dalgalar küçük gibi görünmesine rağmen iç akıntı dediğimiz akıntı zamanı.Yani iyi bilmeyenler sadece seyretmeli,girmek zor,çıkmak zor. Ben girdim ama çabuk yoruldum.Su nefisti,normalde ben o suda hiç çıkmadan 1.5 saat yüzerdim.

Yukarıda anlatıp durduğum Koca çalış Dolunay gecelerinden Escape cafe.
Bu banka biz ve Ares çok oturduk :) Adam yere yatmıyor,direk banka oturuyor,evden alışık ya ,oralarda da allahtan insanlar ona alışık :) Gerçi Ares evde yaşadığından kesinlikle çok temiz, haftada bir şampuanla yıkanıyor ve arabayla gidiyor her yere.
Escape cafe.
Kayaköy Sarnıç...
Kocaçalış rüzgar sörfü.

Fazıl Say

Konser gecesi, arabayı uzağa parkedip yürüdük,parkın içinden geçerek resim çekildik.

Çalış 2. el pazarı... 8 aralıkta xmas-yılbaşı pazarımız var. 15 aralıkta 2. el pazarı.
dantel örgü
eski radyolar

kalabalık
Koca Çalış'ta gün batımı.
Kayaköy Sarnıç
Ares
Kocaçalış ...Uzunbey'in kitabı, telefonlar bizim.Üstünde Atatürk resimleri olan benim :) O gün işten çıktık,çok yorgundum ben ve direk denize gittik,deniz kenarında güneşi batırıp eve döndük.
Benim kitabım.Bu son iki resim de  bu blog için...