Çarşamba, Ocak 30, 2008

Ortaya karışık..Çek bi Paspala..

O kadar çok resim koydum ki canım yazı yazmak istemiyor.Yine de kısaca bazı konulardan bahsedeceğim.

Pazar günü hava çok güzeldi, havanın bozacağını biliyorduk ama iki gündür soğuk ve dışarıda gezilecek gibi değil.Oysa pazar günü Uzunbey kahvaltıdan sonra işsel bir randevusu vardı ve beraber önce Car Boot'a gittik, sonra da ben balkonda oturup kitap okuyup kahve içtim keyif yaptım.Balkonun uç kısmına gelen tarafa koltuğu çekerek bayağı bir güneşlendim de...
Cumartesi temizlik günü olduğundan evde geçmişti zaten, pazar evde oturmanın keyfini çıkardım :)
Bir ay önce okulda veli toplantısı vardı ve Çağıl'ın dersleriyle ilgili büyük bir sinyal almıştık.Bu yüzden ara ara geceleri iki saat boyunca onun odasında oturup ben bilgisayar ya da kitap alıp ona eşlik etmeye başladım.Son geçen haftaki dershane toplantısından beri her gece oturmaya başladım.Karnemiz de kırığımız var ama problem değil artık.Çünkü biz nasıl ders çalışacağımızın yöntemini keşfettik.Matematikten de ilk defa özel ders almaya başladığı için karneye kırık gelmeden kurtardı.Zaten haftasonları dershaneye gidiyor.Bende sayesinde kitap okuyabiliyorum.Pazartesi ve cuma hariç , neden o günler çünkü haftabaşı ben yorgun oluyorum ve cuma da o dershaneye gidiyor bu yüzden. Diğer günler beraber zaman geçiriyoruz.Bazen kimya bazen geometri sorularına cevap veriyorum,bazen de sırtımı dönüp kitap okuyorum bazen de uyuyakalıyorum dersin sonlarına doğru ama bu şekilde zaman geçirmek gün içinde onu görmediğimden ve akşamda eskiden o bilgisayarda ben tv de olduğumdan ilaç gibi geldi.Kesinlikle bırakmaya niyetim yok, ders notları yükselse de..Bu uygulamadan çok memnun kaldım.Daha geçen gece Ayşe Kulin'in Veda'yı bitirdim.Şimdi yarım kalan Elif Şafak'tan Baba ve Piç'i okuyorum.Biraz okumuşum ama kitabı elime alınca hiç hatırlamadığımı farkedince tekrar başladım.Kütüphanemde de daha elime almadığım bir sürü kitabım var.Yazın denizde çok okuduğumdan kışın bir alışkanlık edinememiştim genel olarak bu iş çok iyi oldu :))
Eski bürodaki eski akvaryumu son dakika orada bırakmaktan vazgeçip bahçeye getirmiştim.Kaktüs bahçesi olarak düzenledim içini.Farklı ve büyüyebilen çeşitler koydum ki büyüdükçe akvaryumdan taşıp güzelliklerini sergileyecekler...


Pazar günkü car boot (bagaj satışı : arabalarla gelip pazar yerinde masa kurup evdeki eşyaları elden çıkarma günü ) resimleri..
Bu şapkaları sizlere örnek olabilir diye çektim.Rengarenk ve çok güzel .İnsan hangisini alacağını şaşırıyor.Göcek' te mağazası olan bir hanımın el örgüleri bunlar.Sanırım mağazanın adı Berkay Butikti..Tatilde yolunuz buralara düşerde giderseniz uğrayın ,çok daha keyifli şeyler var, iki kızkardeş kendileri örüyorlarmış bunları.

Ev yapımı barbekü sosları var genelde meşhur,onları evde yapıp temiz kavanozlarda satıyorlar böyle..Ya da reçeller,turşular,soslar, yukarıdaki kavanozdakiler soğan mesela..



Bütün bu satışlar ve etkinliklerin hepsi yedi hazirandaki çalış karnavalı için..Merak edenler artık gelecekler :))




Arada çok hoş standtlar vardı.Bende bir kaç şey aldım.Genelde 1-2 -3-4-5 ytl idi..Bu standtakiler 5 ytlden başlıyordu.



Çanta elde dikilmiş,astarlı ve güzel geldi gözüme..Aldıklarınız için torba lazım,satıcılar vermiyor ve ben örnek olsun diye çantayı çektim önce.Sonra fiyatını sordum 1 ytl dediğinde Uzunbey aldı hemen.Elimizdekileri koyduk önce sonra da bu fiyata dikilmez bile bu dedik ama eve gidince baktım ki hazır çanta ve İspanya etiketi var .Hatta içinde koku yapmasını önleyen küçük bir koku paketi bile vardı.Neyse çok güzel yazlık bir el çantam oldu.Çok şirin :))

Özellikle yiyeceklerin etiketleri görünecek şekilde çekmeye çalıştım :)

Bu stand çok zevkli ve ucuz bir standtı..Uzunbey de beğendi eşyalara bir süre baktık.

Türklerde vardı ama ben genelde sergileyiş açısından İngilizleri çektim ki fikriniz olsun dedim :)

Bu valizden aldığınız her eşyanın parası Üzümlüdeki hayvan dostları derneğine gideceğini belirten bu etiketle satıldı..Satıp ,parasını derneğe bağışlıyorlar.Sizde bazen yardım olsun diye alıyorsunuz, bazen de beğeniden.




Bunlarda bizim aldıklarımız..Yeşil kadehi aslında kaktüs için aldık ama kadeh yıkandığında çok hoşuma gitti o şekilde kullanmaya hatta o gece bira içmeye karar verdik.Bira bardaklarını da seramik oldukları için kaktüs ekeyim diye aldım ama sonra yıkayıp deneyeceğim belki de bardak olarak kullanırım bilemiyorum duruma bağlı..Bira bardakları 1 ytl tanesi..
Bu çin işi kitap ayraçlarına bayıldık Uzunbeyle..Çok güzel küçük bir kitabın içinde dizayn etmişler..Kullan yine yerine koy..Katlandığında bir cep kitabı büyüklüğündeydi.
Atahan'a alınmış bir kitap, giderken götüreceğim.Burcu 'nun İngilizcesi iyi aslında Atahan'a okusun Atahan iyice okumayı öğrendiğinde de İngilizce çalıştırsın diye alıyorum hep böyle kitapları.
Alaaddin'in sihirli lambası..3 ytl'ye aldım, kandil..

Sağdakini (çok hoş ,minelerle bezenmiş bir kap)Uzunbey beğendi, soldaki şişe benim :) İkisi 5 ytl..

Saksısıyla kaktüs koymak için aldım..İkisi 50 kr.

Resimlikler ambalajından açıldı ve çok şık duruyor, tanesi 1 ytl deri ..Ev 5 ytl seramik.

Tabakların desenlerini sevdim 3 ytl 3 tanesi..

Bugün evdeyim canım işe gitmek istemedi..Çağıl' da evde..

Uzun süredir yazmayı planlıyordum ama bugüne kısmetmiş..Üzümlü diye çok şirin ve yeşil bir köyümüz var.Orada çimento fabrikası yapmak istiyorlar.Köylüde bir site açmış.İmza kampanyası var.Bir uğrarsanız iyi olur aslında..Daha sonra yine yazacağım ama bu başlangıç.

http://www.fethiyeuzumlu.com/

Şimdi Pretty aradı.Dünde Özlem.. Nasıl beceriyorlar bilmiyorum hatta birbirlerini okuduklarına da emin değilim ama aynı zamanlarda hep arıyorlar :)) Çokta tatlılar :))

Not: Başlıktaki Paspalayı bilmek için Demirköylü olmak gerek..Bir başka gün anlatırım artık.

13 yorum:

sofi dedi ki...

Asortikçim, muhteşem bir alışveriş olmuş, herbiri çok zevkli seçimler ve fiyatlar inanılmaz, yeşil kadeh, mineli cam objeler, tabaklar, çerçeveler, hepsi harika, güle güle kullan.Keşke burdada böyle aktiviteler olsa ama nerde...Sevgiler...

Sanem dedi ki...

Genelde oldukça uygun fiyatlı ve sevimli şeyler var. Resimleri büyüterek baktım hep. Hasır sepetçikler ve kitap ayraçları çok hoş.

Adsız dedi ki...

Sonunda bizim ülkemizde de bu tarz pazarların olması sevindirici bir haber.Asortik'cim ben de ikinci el eşyaları çok seviyorum. Sanki bana geçmişin gizemini yansıtıyorlar.

Ayrıca Pretty ve Özlem'in blogunu da bizlere tanıtmışsın. Aynı anda aramaları da güzel bir tesadüf. Sevgiler

Dilek35 dedi ki...

bayılırım ben böyle pazarlara ayrılasım gelmez herşey çok güzel ve çok ucuz bira bardaklarına bayıldım aldığın şeylerin hepsi çok güzel keşke bizim de buralarda böyle pazarlar olsa

Geveze Kalem dedi ki...

Fiyatlar ne kadar makul. Yani ucuz diyeceğim aslında ama turistik bölgelerde en basit tezgahlardan bile kazık yemeye alışkın olduğumuz anlaşılacak o zaman.;-)
Kaktüs akvaryumu çok güzel olmuş. Ama tuhaf bir şekilde o fotoğrafı gördüğümde dejavu yaşadım.:S
Sihirli lambayı ovdunuz mu?:P Ne olur ne olmaz bir deneyin istersiniz. Ama cin çıkarsa benim de bir dilek hakkım olsun lütfen.:) E o kadar hatırlattık!:)
Linki açtım, oyumu kullandım. İmza mimza atmak gerekiyorsa hemen atarım, ya da adres falan varsa dilekçe yollarım. Hatta bu meseleyi blogumda duyururum. Sen önce detaylı yazını tamamla da bakalım yapabileceklerimize.
Sevgiler...

[ fiкяiмiи iиcє güℓü ] dedi ki...

Ders çalışırken yanında oturup kitap okumayı denedim. Ama yavru konsantre olamıyormuş odada biri varken. Kovulduk anlayacağın.:)

Ben kitap ayraçlarına, kadehe ve sihirli lambaya bayıldım. Fiyatlara ise inanamadım.:)

Asortik Krep dedi ki...

Sofi, bence her belediye böyle bir ikinci el pazarı açmalı..Oraya evden kurtulmak istediğin parçaları getirip koyabilirsin,giriştede para alsın ve o parayı biz nasıl karnavalda kullanacaksak o da mesela hayvan barınaklarında kullansın.

Sanem,bugün bir etamin kitabı aldım :)) Biraz biraz ucundan başlıyorum ya artık bu olaya..İleride ondan bol bol tarayıp koyarım bloğuma örnek olsun diye :)Yine de kendime ilk başta hazır örnekli etamin yastıklardan alacağım..Sonra ki aşamalarda seninkilere geçerim artık.

Edacım, dün ayrı günlerde aradılar ilk defa ..Genelde aynı gün ve arka arkaya ararlar hep :))

Dilek35,bu pazarları aslında bizlerde yapabiliriz..Bir kaç kadın derneği biraraya gelip düzenleyebilir..Bu eşyaları birisine versen makbule geçmez, satsan eskiciye para etmez ama geçtiğimiz hafta biz böyle eşyaları çıkıp pazarda sattık ya burslu öğrenciler için hiç yoktan para kazanmıştık.Belki gelecek ayın pazarına yine burslular için çıkıp birşeyler satabiliriz..Böylesi kapı kapı dolanıp öğrencilere burs verin demekten daha kolay :)Hem evdeki fazlalıklardan kurtuluyorsun hem de bir işe yaramış oluyor,kutularda saklamanın bir getirisi yok.Zaten ileride açıp kullanma şansın sıfır.
Ben iyi örgü bilmem ama akşamları bazen otururken çok basit sabunluklar örüyorum kalın şişle.Onları da pazarda sattık mesela..Birde küpe ve takı yapıyorum evdeki boncuklardan belki baharda Mavi Kuş Derneği yararına bir sergi açabiliriz Berna ile..Boş kaldıkça ama, daha yeni başladım.

Geveze Kalem, zaten böyle yerlerde fiyatlar makul olmalı ki insanlar alsınlar..Yoksa sıfırı var zaten 1-2 ytl ye çin malı..ama hani o çay içen resimde bir çay takımı vardı 35 ytl ye seramik satıldı.Bunun yanında 5 ytl ye mavi desenli 2 adet fincan da vardı satılan.
Dejavunu kendine sakla ya da mailime yaz olur mu.. :P
Sihirli lambayı ovdum bir dilek hakkım varmış : Beni İstanbul'a götürecek :))
Sitedeki destekleyenler kısmına adınızı ve mesleğinizi ve şehrinizi yazmanız da gerekli..Birkaç kişi yazarsanız hanginiz olduğunu anlayamayız zaten.Bu yüzden kimliğinin anlaşılmasını istemeyen biri bir kaç arkadaşını da eklesin ki kimliği açığa çıkmasın nette.Her yardıma açığım çünkü burdaki insanlar oraya çimento fabrikası yapılırsa Fethiyeyi etkilemeyeceğini düşünüyorlar oysaki Üzümlü arabayla 15 dakika bile sürmüyor.Birde yemyeşil bir köy bir görseniz..Sitede var zaten.

Fikrimin İnce gülü, yanında oturma fikri zaten Çağıl'ındı.Ben beraber çalışalım mı dedim o bana hayır yanımda dur dediği için öyle yapıyoruz.
Fiyatlar düşündüğünüz gibi Fethiye de turistiktir biraz ama bu 2. el eşya pazarında ekonomik satmak zorundasınız.
Kıyafetlerde vardı ama benim az bulabildiğim bir konu bu :)
Ayrıca Fig'in (Yabancıların kurduğu bir alt dernek )2. el satış dükkanı var bir günde onu çekeyim sizlere..

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

alışverişe sizin oraya gelmek lazım, hepsi çok güzel ve çooook uygun :)))

Sanem dedi ki...

:))) Benimkiler? :)) Gülümsettin beni Asortik. Sanem'ler karıştı galiba. saneminpenceresi.blogspot.com'daki Sanem'im ben. Canın saolsun. Olur böyle şeyler. Sevgiler...

Asortik Krep dedi ki...

Yoncacım, gelecek ayın son pazarı gel işte,götüreyim seni Çalıştaki car boot'a :)

Sanemcim, kitapları alıp gelince heyecanlandım sanırım etaminci Sanem sandım.Kendimi affettirmek için sana takvim göndereyim mi..?
Mailime adresini gönderirmisin lütfen ..? :))

cinar dedi ki...

Ay ne güzel renkli renkli karelere bayıldım. Yabancı filmlerde seyrettiğimiz car boot satışlarının mantığına da hastayım. Keşke buralarda da olsa da gitsek. Aldıkların da çok cici şeyler, fiyatlar inanılmaz. Özellikle kirazlı çanta çok hoş. Güle güle kullanın hepiciğini.

Her şeyi kaktüslerin için alman da dikkatimi celbetti. Kaktüs diyarında mı yaşıyorsunuz? :)

Sevgiler.

etki alanı dedi ki...

Alaaddin'in sihirli lambasının aynısı bende de var.Hatta sapına iliştirilen bir zincir kapağa bağlanmış...Beni çok etkileyen bir lamba..snki aslına en yakın olanı gibi gelir bana..
Ne dersin biraz tozunu alalım mı Asortik krep?
Pazar yeri hakkında verdiğin bilgiler için sağol..Oldukça ilginç bir alışkanlık..
Sevgiler..
TüTü

Asortik Krep dedi ki...

Çınar, Akdeniz iklimi kaktüsler için çok uygun olduğundan ve benim yeniilgialanı olduğundan öyle :)

Etki alanı,car boot a gitmek için sanırım ilginç bir alışkanlık dedin..İnan ki alışverişin her türlüsünü severim :)
Yapı market için Antalya'ya gittiğimizi anlatmışmıydım..?
Ya da ramazan da kahvaltıya Antalyaya gidip her yerin kapalı olduğunu :)