Cumartesi, Ocak 06, 2007


Merhaba..
Üstteki resim Sardunya' nın Aktris'i için konulmuş olup yaş ne olursa olsun bazı şeylerin unutulmayacağının resmidir :) Çocuksu bir insan hiç olmadım bu küçük objeler bana çocukluğumu hatırlattığı için saklıyorum..Büromda rafta ya da masamda durur ve onlara baktıkça çocukluğumu hatırlarım..Bu da bana mutluluk verir..Herzaman keyifli zamanlarımız olmaz ya bunlar da benim keyifsiz zamanlarda sinirimi dağıtacak eşyalarım..Büromda bu tarz şeyler çok..

Masanın arkasında Çatı Ressamlarıyla yaptığım tablolar asılıdır..Bir tane Şükran Akannaç çalışması..(Hocaya saygı..) Bir tane çok sevdiğim birinden ve bana yılbaşında hediye ettiği etamin işi küçük bir tablo.. Onları yayınlamadım çünkü Çağıl büroda, tabloların içinde ismim var okunur diye koymadım resimlerini..Daha önce bol bol gördünüz zaten..




Yukarıda ki resimde masamın önü..Soldaki Afrika biblosu bir müşterimin hediyesi..Noel Babayı bu kez İstanbuldan ben kendim aldım..Bürom aynı bir ev sıcaklığındadır..Zaten kendi Berjerlerimi getirdim müşteri koltuğu olarak..Yukarıda Uzunbey'in katında da kanepesi var kullandığımız..Bunlar benim çalışma odasında kullandığım eşyalardı..Sonra büroyu kurarken burada o zamanlar doğru düzgün mobilyacı olmadığından bende evden dekorasyona yardımcı olsun diye getirdim..Sonra da rahat ettik ve değiştirmedik..Sıcak bir ortam sağlıyor, herkes sevdi..Masamda duran kartvizit benim değil..Onun için tabak gibi ortada..Benimkiler bu sefer beyaz ve logomuz renkli sadece..Mantarlar Gülsun'un(Annemin üst kat komşusu) hediyesi..Bir ilaç firmasından..O kadar tatlılar ki herkes nerden buldun diye soruyor bende arkadaşım hediye etti diyorum..Zaten benim arkadaşlarım hep benim seveceğim şeyler hediye eder..Şanslı biriyim ben..Bunu etrafıma baktığımda da anlıyorum :))Koltuğum değişti..Daha bir patron koltuğu aldık bana..Çünkü belim ağrıdığı için değiştirdim..Siyah ve deri bir koltuğum var ben burdayım diyen..Masanın solunda bir kütüphanem var sektör yayınlarını ve basılı evrakları koyduğum..Yine üstünde hediyelerim ve Festival ve sosyal etkinliklerde aldığımız plaketler falan..Masanın önündeki sehpalardan iki tane var..Onları ben ahşap boyama kursuna giderken boyadım..Çok süper değiller ama iş görüyorlar..Hem de ben yaptım demek hoşuma gidiyor :)
-Şu arada önce Çarli, sonra da Burcu aradı..Uzun uzun konuşmak öyle iyi geldi ki Allah şu telefonu bulanlardan razı olsun ..Ne diyeyim :))-



Üstteki resim merdivenlerin yanında karşımdaki masalardan birinin arkasında asılı..Kaplumbağa Terbiyecisi (Osman Hamdi) Uzunbey'in bana hediyesi..Diğeri de çok eskiden Çağıl beğenip seçmişti başka bir işyerimiz için..Van Gogh..Pariste bir cafe.Pembe bordürleri yerdeki halıyla uyumlu olsun diye kullandım :)



Ve son resim..Yılbaşındaki şalım..

Dün bizim kızlar yani Çatı Ressamları her zaman toplandığımız cafede buluştuk..Burası bir pastahane ve cafe aynı zamanda..Rahat rahat oturup ,sohbet ettiğimiz için ve çok kalabalıkta olsak yer ayarlayabildiğimiz için, ben büroya yakın olduğu için severim.. Mercan'da buluştuk..Uzun uzun sohbet ettik, yılbaşı hediyelerimizi verdik, kahvelerimizi içtik ve uzun zamandır görmediğimiz arkadaşlarla buluştuk..Asortik Krep olarak beni tek bilen Meryem olduğu için bana yılbaşı şalımı ne zaman yayınlayacağımı sordu..Bende ona yarın yayınlarım dedim :)) Ona verdiğim sözü yerine getiriyorum ve diğer arkadaşlarımdan bazıları da adresi bildiği için iyice deşifre olduğumdan, adresi herkese verdim en sonunda :)) Blog yazan ama bir türlü özel görüşemediğimiz için, adresi ona veremediğim yazar olan bir arkadaşım var..Sanırım onu da yakında blogspot.com adresinden izleyebileceğiz..Diğer adresinden çok memnun olduğunu sanmıyorum da..Açtığı gibi linkini paylaşacağım sizinle..Çünkü kendisi çeşitli dergilere ve gazetelere yazan biri..İçimizden birilerinin de akrabası :))-( Artık kendileri yazar herhalde)
-Buradan okuyabilirsiniz Nuray' ı..

Şalı burada butiği olan bir arkadaşımdan aldım..Beyaz üstüne pembe güllüsü de vardı ama benim zaten Annemin getirdiği kırık beyaz aynı tarz bir şalım olduğundan,siyahı seçtim ben.O gece bir kaç kişide şal vardı aslında, değişik biçimlerde..Sadece benimkisi kalın örgü ipten ve sanki gülleri üzerime serpiştirilmiş gibi durduğundan daha güzel gibi geldi :)) Yabancılar da örgüyü çok sevdiklerinden sık sık hanımlar şalıma baktılar..Mavi kolye aynı renk kotumla uyumlu olduğu için kullanıldı..Bu ne böyle demeyin :) Örgü şallar ben çocukken de çok modaydı 70'lerde..Hatta bikiniler de vardı, berelerde..Annem Burda dergisi alırdı ve onlara bakarak büyüdüğümden midir nedir giyinmeyi severim..Ha bir de Samanyolu ve Tuna dergileri vardı..Arasıra da çok eski ama Güler Erkan kalıpları hatırlıyorum hayal meyal..Zaten çok güzel dikiş diker; çocukken Lüleburgaz'dan,( Amcam ve Halam orada oturduğundan ) Çatalca'dan (Babamın anne tarafı oralı ) ve Teyzem Fındıkzade' de oturduğundan Paşa' daki kumaşçılarda da çok gezdim..Bakırköy' deki Aker ve Osmaniye' deki Aksu fabrikasını da unutmayalım ( Bu sefer gidişimde fabrikanın oralardan geçerken aklıma gelmişti de.)..Bir kaç kere de Mahmutpaşa' daki kumaşçılara da gitmişliğim vardır..Hala orada durur mu Bursa Pazarı bilmem..
Başka bir gün de Annemle nasıl dikiş diktiğimizi ve becerikli bir kadının neden becerikli bir kızı olmamasını da anlatırım..Bu günlük bu kadar :)

Not: Bazı bloglarda ayakkabı çantasıyla gezmeye gidenleri kokoş ve ağır abla gösterdiklerini görüyorum..Sevgi ve saygı ile.. ama ben öyle kadınlar arasında büyüdüm..Kendim de hala kullanırım kendi boyadığım kumaş boyama ayakkabı çantamı..Bende kullananlara laf çarpanları (!) hani gezmeye gidersiniz de evde misafire bir hoşgeldin demeyen kızlar var ya, öyle görüyorum :)))

12 yorum:

burcu-mutfak camı dedi ki...

Çok hoşsun abla:O)
Seviyorum her şeyini...

gazel vakti dedi ki...

Şalında sende çok hpşsun Mahmutpaşa'daki Bursa Pazarı hala duruyor zira oradan alırız her türlü kumaşımızı.Fındıkzadeye yakın bi pazardada muhteşem kumaşlar var.

Asortik Krep dedi ki...

Burcum, aç biraz bu ne demek şimdi :))

Gazel vakti, bir yerlerden tanıdık çıkma ihtimalimiz var mı senle ?...:)

figen dedi ki...

asortikciğim odana ve zevklerine bayıldım (benim açımdan deşifre oldun yeğenimden her şeyi öğrendim yaaa!)ilk resimdeki camlı süslere bende bayılırım birkaçtane de benim var, şaldaki güllerde kopya edilmelik kızmazsın umarım aynısından istiyorum.
sevgiler..

emekli ablan dedi ki...

merhaba asortık krep hanım.bende takipçilerinizdenim.,İst.Fındıkzadeye yolunuz düşerse,salı pazarına mutlaka uğrayın derim,kumaşçılar açısından.neler yokki,insan dayanamıyo,ev kumaş doldu valla.bi yanda fermuar ve ipler bi köşedede terzi var.deymeyın hanımların keyfine.peluş kumaşlardan çanta yapan bi hanım gördüm,aynı dükkanlardaki gibi olmuş ve çok ucuza mal etmiş.
sizde yaşadığınız bölgenin tadını çıkarın,bizim içinde gözlerınizi yeşilliklere bakarak dinlendirin derim.sağlıcakla kalın.

emekli ablan dedi ki...

ha bide gençliğimde mahmutpaşada gürtoplar diye büyük bi mağaza vardı.aklıma geldi şimdi...saf ipek kumaşlar,tiril tiril kumaşlar...offff.

Asortik Krep dedi ki...

Figen, ne demek kopya ediyorum..Tabii ki edebilirsin ama Ankara' da giymek şartıyla :)) Fethiye' de ki arkadaşıma aynısından yaptırmama ve satmama sözü aldım da :)) (şaka tabi )
Bekliyorum bende tanışmayı..Geldiğinde :)

Emekli Abla, Fındıkzade de ki cuma pazarını biliyorum da salı olan Şehremindeki pazar mı hatırlayamadım..Hani dullar parkının orada olan :) Ya da Çukurcuma' daki pazar mı ? Uzun süredir oralara da gelemedim..Teyzem artık Beykent'te oturuyor da :))
Gürtopların adını hatırlıyorum ama yerini hatırlayamadım..

burcu-mutfak camı dedi ki...

Yazın ve özellikle sondaki notun çok hoşuma gittiği için öyle bir yorum yazmıştım. Aslında açıklaması yok sadece içimden öyle geldi. sevgiler...

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

yine ne güzel yazmışsın.. ellerine sağlık.

annelog dedi ki...

Merhaba Asortik:)Şalının aynısından anneannem bere ve atkı ördü bana. Çok seviyorum aa henüz kullanamadım:( Senin şalın da çok şık.
Ofiste klasik büro mobilyası olmayan eşyaların kullanılması çok hoşuma gidiyor benim de. Eminim o sıcaklık müşterilere de yansıyordur.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

ayakkabi cantasi veya $Ik bir torba neden kullanilmasin canim?bence kokoslukla hic alakasi yok :)
uzaktan

Adsız dedi ki...

ne kadar zarifsin!:) Unutmayıp Aktrisi mi kar yağdıran kürecikleri koymuşsun teşekkür ederiz:) Ama ben ancak yazabildim yorum:( Umarım geç kalmadım:(