Çarşamba, Ekim 05, 2011

Buluşalım Kordon 'da der gibi geldi bana

Cumhuriyet Ağacı - Gündoğdu Meydanı (Alsancak) Pazar günkü İzmir maceramız sabah beşe kurulu saatimizin çalmasını beklerken saat üçte Uzunbey tarafından uyandırılmakla başladı.Ben uyandım tekrar uyuyamam, hadi yola çıkalım dedi.Dörtte yola çıktık, sekizde İzmirdeydik.Fuara gideceğimizden şehre girdiğimiz gibi yol tabelalarını izleyip fuara geldik.Geldik ama sabah sekiz-dokuz civarı,oysa fuar onbirde açılıyor. Daha önce Cafederin Zehra'yla yaptığımız  gibi  Alsancak'a kahvaltıya gidelim dedim.Arabayı fuarda parkedip,yürüyerek yola çıktık.Biz sabahları burada yürüyoruz ve hava hala çok sıcak,denize girenler var.Oysa İzmir iki gündür serinlemiş ve insanların üstünde hırka ve montları vardı.Biz yazlık bir şekilde kahvaltıya gittik.Bu sefer ben sahili Uzunbeye tanıttım :)  Kahvaltıya yine Marco cafeye gittik.Daha doğrusu brunch vardı ve kış sezonunda oluyormuş,yazın kalabalıktan açık büfeyi kaldırıyorlarmış...Kişibaşı yirmi liradan karnımızı doyurup denize karşı oturduk,etraf sakindi ve hava serindi.Yine yürüyerek fuara döndük.Dijital baskı fuarını gezdik -iki saatte-Bir baktık ki yandaki salonda pet fuarı var.Hatta hayvanını kapan fuara gelmiş, fuar bahçesi hayvan ve insan dolu.Uzunbey keşke Ares'i de alsaydık diye hayıflandı.

Fuar bahçesinde hoşuma giden bir köşe.
Öyle iri köpekler gördük ki çekmeden duramadım.Zaten bu yazı köpek ve kafes resimleriyle dolu bir yazı oldu.
Ahşap kafeslere bayıldığımı söylemişmiydim..? :)
Pet fuarı çok kalabalıktı.
ahşap kafes
Yarışmalar vardı ama biz sadece resim çektik, seyretmedik.
Bu kafes minik kuşlar içindi ve çok güzeldi.
Kuşlar yanyana bir şekilde dizilmişlerdi ve bazıları ödül alan kuşlardı.

Bazı köşeler çoktan kapılmıştı.
Bu da herhalde en iri köpeklerden biriydi.
midilli

Kuş sahipleri çoğunluktaydı,bazılarına 250 gibi rakamlar telaffuz ediliyordu,uzunbeyde kuşlarla ilgilenir biraz, aynı kuş cinsini hollandadan getirdik diye daha fazla istediklerini söyledi.Biz bana gelen sultan papağanı için güzel bir kafes aldık.Papağan kafesi yani uzun kafeslerden  ama benim gözüm ahşap kafeslerde ve minnacık kuşlarda kaldı.
Bu süslü şey yarışma alanının kenarında sırasını bekliyordu.
Kediler içinde oyun alanları ve yataklar vardı.

kaplumbağalar

ahşap kafes
köpek kulübesi

bizim beğendiğimiz kafes
kedi yatağı :)
herkesin ilgisini çeken kangal
Etrafta köpeğiyle gezen insanlar.Biz Ares'i getirsek güzellikte dereceye girer diye  düşündük, herkesin hayvanı kendisine  güzel :))
golden retriever yavrusu

su kabakları Antakya Belediyeleri standındaydı

Biz pet fuarından çıkıp, Hatay yemekleri pavyonunu gördük.Benim çok merak ettiğim bir yemek kültürü olduğundan Alaçatıya geç kalmak pahasına girdik,gezdik ve yedik :))

Pavyonun arkasında yerel elsanatları fuarıda vardı,kendime yöresel bir küpe- kolye takımı ve ipek  eşarp aldım.

kağıt kebabı-biz çok beğendik
oruk-içli köftenin değişik bir formatıydı ama güzel bulmadık.
künefe-çok güzeldi :)  yedik.
Fuarın içindeki parkta kuğu şeklinde  bisikletler  vardı suda yüzen.
Ordan çıkıp çevre yoluna girdik ve ver elini Alaçatı ...  (devamı diğer yazıya)
*başlık

*Kapak resmi : İzmir' in Kordonboyu Gündoğdu meydanında bulunan bu heykel; Kurtuluş savaşında Atatürk ve süvarileri simgeliyor, kaidesine ise tüm cumhuriyet tarihi işlenmiş.
2002 yılında Dikilmiştir.

Bengi Özkan dedi ki...

Çok güzel bir gezi olmuş....

Alaçatı yazınızı merakla bekliyorum.

Bu mevsimde nasıl oldu Alaçatı?

Sevgiler,

Bengi

Ah Alaçatı'da biz ordayken hava çok güzeldi, bende havuza girdim.Biz gitmeden hava esiyormuş ama biz ordayken güzeldi.

Cemre dedi ki...

süper bir gezi olmuş, resimlerden anlaşılıyor. ahşap kafeslere bende bayıldım o ne güzel işçilik öyle. bir de şu kedi yatağı fikri süpermiş :)

Beyaz Piyon dedi ki...

İzmir'imi başkalarının gözünden görmeye bayılıyorum :)

Cemre, güzel bir fuardı diyebilirim.Diğer fuarda fena sayılmazdı.

Beyaz Piyon, İzmir güzel bir şehir.Sadece tavrı için bile sevebilirim zaten :) Uzunbey yaşaması keyifli bir şehir dedi onun için.Ben İzmirlileri İzmir'den daha çok seviyorum :)) Sadece biraz yavaş bir şehir,uyum sağlayamıyorum.Sabah her yer çok geç açılıyor, oysa biz geç yatıp erken kalkarız.Birde ordan yakalasam hiç fena olmayacak,seviyorum ama.

gülsen VAROL dedi ki...

Bu yorumumu bundan sonraki yazına yazacaktım ama buna cuk oturacak baktım..:)) Diyecektim ki, içimde bir his var .. bir gün seninle tanışacağımı ve hatta bir sehatte karşılaşacağımı ve veya birlikte bir seyahate gidebileceğimizi söylüyor.. diyecektim!!
Ama bu yazını okuyunca baktım ki biz aynı gün aynı saatte aynı yerlerdeymişiz sevgili asortik krepim..
Ben o içimdeki teğet geçen hissin içine limon sıkayım!!!

Oglak Kizlari dedi ki...

Bayıldım fuara.
Gezi de süper.
Alaçatı da ööle.

Sevgiler
Kıskanç anne Çiğdem

Hepimiz dedi ki...

ne kadar guzel yerler gorup paylasiyorsunuz cok hosuma gitti blogunuz, takipteyim.