Cumartesi, Nisan 05, 2014

Politika hayatın ta kendisidir...

 Buraya sayfalar dolusu yazmalıyım aslında.Büyük bir maratondan çıktık biz.Hala ayaklarım ağrıyor,gecem gündüzüm karıştı.Evde normal düzene dönemedik daha. Uzunbey iyi dayandı, gık demedi, bana her konuda destek oldu,sadece artık sondan 2. gece beraber yiyemediğimiz akşam yemekleri için üzüldüğünü söylerken o gece Fethiyespor maçı çıkınca beraber bir yemek yiyebildik günler sonra.-Başkan maça gitti -
Topluca proje sunumundayız bu resimde. Başkan ve meclis adayları.

Bu seçim çalışmalarında özel günleri de kutladık.8 mart.

 Projeler ürettik.
 Sunumlar yaptık.

 Tüm çalışmalarımızı seçim ofisinde yaptık.Gece -gündüz oradaydık,cuma günleri kadın kolları çayımızı yaptık,gündüzleri oturup konuştuk.Geceleri toplandık.
 Gece mahalle toplantılarına katıldık,son  günlerde gecede iki toplantı yaptık.Pazaryeri mahallesi.
 Başkan adayımız ve eşiyle (Ölüdeniz Belediye Başkanı aynı zamanda ; Keramettin Yılmaz ve Ümit Hanım :) kermeslere, düğünlere  katıldık.
 Konserler yaptık,sanatçılarla... Tolga Çandar Muğla Milletvekili.
 Her gece toplantısında başkan adayımız çıkıp konuşuyor, bizde meclis üyesi adayları olarak arkasında toplantı boyunca dikiliyorduk.Bazen adımız söylenirse sahneye çıkıp selam veriyorduk,bazı adayların mahallesinde o adaylar çıkıp halkla tanıştırılıyordu.Tek zor yanı toplantı kaç saat sürerse sürsün,hava soğuk olursa olsun ayakta kıpırdamadan beklemekti.O zamanlarda genelde ben halkı izleyip karşıdan,dinleyip dinlemediklerine ve hangi konularda daha fazla ilgilendiklerine bakıyordum.
 Bu üstü yazılı arabalarla gezmek her partilinin yapması gereken bir olay bence. O kadar keyifli ki, giderken halkın size el sallaması ve selamlaması kadar keyifli bir şey yok.
 Kadın kolları arkadaşlarla alan çalışmasındayız. Ben görüntüleyip genelde paylaşıyorum ki bu aşamada çok güzel paylaşımlarımız oldu.İlk zamanlarda sabah seçim komitesi çalışmasına katılıyordum seçim ofisinde, öğleden sonraları alan çalışması yapıyordum kadın kollarıyla, sonrada gece toplantılarına katılıyordum meclis üyesi arkadaşlarımla. Daha sonra bu tempoya dayanamadım doğal olarak, hastalandım.Hastalanınca kadın kollarıyla gezmeyi bıraktım ama her gün seçim ofisine gittim.Bu bazen bir toplantı bazende diğer çalışmalar diye ayrıldıysa da her gece toplantılara katılmaya çalıştım.Böylece uzun bir müddet akşam yemekleri zamanı seçim ofisinde geçirdim,toplantılarımızın saatleri  çoğunlukla 18.00- 20.00  olduğundan ve her toplantı en az iki saat sürdüğünden 22.00 den önce işimiz bitmedi.Otobüslerle seçim bürosuna dönüp bir çay içimi dinlenip o saatten sonra evlerimize dağıldık. Diyebilirim ki en çok kullanılan seçim ofisi,en dolu seçim ofisi ve en fazla mesai yapılan seçim ofisi bizimkiydi.

 Düşündüğünüzü duyar gibiyim... Eeee  o zaman kim kazandı..? Biz belediye meclisi anlamında seçimden birinci parti çıktık.En çok belediye meclisi üyesini meclise biz soktuk ama başkanımızı getiremedik, yaklaşık 4.500 oy farkla başka bir partiye geçildik.Hani şu gazetelerde okuduğunuz tabela indiren belediye başkanına başkanlığı kaptırdık.100 bin seçmende 4.500 oyla seçimi kaybetti bizim başkan adayımız ama mecliste birinci parti olduğumuzdan kontenjan üyelerini de biz meclise soktuk.Böylece şu an mecliste 14 meclis üyemiz var. Diğer üyeler 9 akp 8 dp olarak meclise girdi. Büyükşehir belediyesini de chp 'li Osman Gürün alınca da değmeyin keyfimize. Yani başkan adayımızı belediyeye sokamamak hariç zafer kutladık ama o gece bunu görebilecek gözümüz yoktu açıkçası, çok üzüldük,çünkü yola Keramettin Başkanla çıkmıştık.
 Seçim sonuçları ..
 Karaçulha seçim ofisimiz.
 Keramettin Yılmaz, sahneden halka sesleniyor,pazaryeri mahallesi.Meclis üyesi adaylarımızdan bir kısmı yanda bekliyor.Ben resmin sol tarafında devam eden bölümden izliyorum :)Kadınlar azınlıkta olduğumuzdan ,sıralamaya bakmadan genelde bizi sahnede öne alıyorlar, 31 kişilik listede 5 hanım olduğumuzu itiraf etmeliyim.Kadın kolları ve partimiz için bence düşük bir oran,nitekim sadece 2 kadın arkadaşımızı meclise sokabildik,ben ilçeden yapılan son sıralamada zaten yüksek bir sıraya giremedim, küsmedim, hayal kırıklığı yaşamadım,çok çalıştım,seviyorum politikayı,hatta daha çok çalıştım, gencim :)) -kadın kolları ve parti içinde genç sayılıyorum(43 yaş)-daha önümde uzun yıllar var-kısmetse-, zaten hele böyle parti listeleri için öyle isimlerle çarpışıyorsun ki ben hem fethiyeli değilim,(küçük yerler için dezavantaj)hem de partide geçmişim 4.5 yıl-daha çömez sayılırım- Çünkü listede adımı gören- asla atmıyorum-tanıdığım herkes benim aslında o listeye çok yakıştığımı ve hakettiğimi söylediğinde çok mutlu oldum.
Kendime biçtiğim en büyük mutlulukta buydu gerçekten :)
(Seçilen gerçek listede yedekte kaldım,meclise giremedim,Uzunbey'in şakayla karışık dediği gibi herkese bir şey olması gerekli ben gireyim :)
Ben hedefe kendimce ulaştım ama gerçekten oraya girmek istedim,çalışmak istedim, olmadı,kendim için asla üzgün değilim, müthiş bir tecrübeydi, her dakikasından keyif aldım, öğrendim, yaşadım,mutlu oldum.Bunun içinde sanırım en çabuk toparlanan ben oldum :) Yani başkanımız seçilmeyince çok üzüldük, sanırım o gece insanların yüzündeki hayal kırıklığını görmek kadar insanı üzen bir şey yok.O geceyi ömrüm boyunca unutmayacağım....
 Çünkü çok çalıştık,biliyorum diğer partilerde çok çalıştı belki ama biz kaybetmeyi hiç düşünmedik,hak etmedikte, halkta bize düşündürmedi aslında.Bizi hep el üstünde tuttu,sevdi ,kucakladı,alkışladı,yukarıdaki  resimlere bakın, hiç sevilmeyen bir durum görüyor musunuz..? Daha öncede yazmıştım size 70 e yakın yaştaki Sevgi hanım ve Ebru hanım alan çalışmasında...Sevgi hanımın sırt çantasında su şişesi,broşürlerimiz, ben o gün onlarla çalıştım,sokağın sol tarafına biz girdik,sağ tarafına onlar. Ben 3 ev gezene kadar o 6 ev geziyordu...Diğer tüm kadın arkadaşlarım,kimi sokak sokak çalıştı,kimi mamalar pişirip çalışanlara getirdi, kimi iletişime yardım etti, kimi partiye ara sıra gelip sadece toplantılara katıldı.Kimi çaylara insan topladı, kimi bizleri asiste etti.

 Seçim büromuz.Osman Gürün ve milletvekillerimiz ,İl Başkanımız Fethiye'ye  geldiğinde.
 Çalıca gece toplantısı.
 Solda Osman Gürün sağda Keramettin Yılmaz. Osman Gürün seçimi Muğla'da beklendiği üzere aldı :)
 Gece toplantılarından döndüğümüzde seçim bürosunda çay-kahve saati,yorgunluk atarken.
Bizim çılgın seçmenimiz :)) Gerçekten yazılacak,paylaşılacak çok şey var.Sırası geldiğinde size yazarım,yazacağımda. Ama söylemek istediğim tek bir şey var, koşullardan mennun değilseniz gidip çalışmanız gerekli, birileri yapsın ben seyredeyim devirlerini çoktan geçirdik, değil çalışmak son durumları gördüğünüz gibi oylara sahip çıkmak da gerekli artık. Partiler özveri isteyen oluşumlar, orada ne kadar "ben değil biz " kavramını kendine düstur edinmiş insan olursa o kadar doğru adım atılacağı inancındayım.Unutmayın ki problem getirip çözüm önermiyorsanız sizde problem sayılırsınız.Sadece eleştirip seyretmekle kalmayın,kendi fikirlerinizin uygulanmasını istiyorsanız çalışın.

Ve adım adım mahalleleri gezerken, toplantılarda, halkla konuşurken farkettim ki gerçekten bazı konuları bilmiyoruz, oy kullanıyoruz ama neye oy verdiğimizi bilmiyoruz.Bu yüzden olabildiğince kadınların okumasını sağlamalıyız,-çocukları kadınlar yetiştirdiği için- bence bir insanın ülkesi için yapması gereken ilk iş ne kadar çocuğa eğitim imkanı sağlanırsa o kadar karanlıktan kurtuluruz.Hala yanlış düşünüyorsun diyen varsa soruyorum sizlere
1- Oy kullandınız, kontenjan nedir biliyor musunuz..?
2- Hangi şartlarda hangi parti kontenjan kullanır..? (Bizim gibi farklı başkan adayı seçilipte neden bizim kontenjanımız kullanılır mesela)
3- Büyükşehir Belediyelerinde meclis üyelerini kimler oluşturur ?
Bu soruların cevabını bilmiyorsanız oy kullanabilmeniz için bence öğrenmeniz gerekli,bunu da size parti öğretemez, siz bunları öğreneceksiniz ki partiler gelip sizi alacakları oylar için ikna etsin, etkilesin. Her şeyi başkalarından beklemeyin,lütfen bunları da siz öğrenin,yakınlarınızı da bilgilendirin.



9 yorum:

Burcu-Mutfak Camı dedi ki...

Seçim sonuçları ne olursa olsun, görevimi yapmış olduğunu bilmenin huzurunu yaşıyorum ben ki, ilçemizde biz aldık zaten. Politikayı sevmiyorum ben aslında bunu iyice fark ettim o yüzden aktif görev almak istemem ama ihtiyaç olduğu anda her noktada seve seve destek olabiliyorum:O).

Petek Yalçın dedi ki...

Emeklerin bosa gitmemis aslinda.cabalarin icin seni kutlarim.

sezer eser perker dedi ki...

Geçmiş olsun. Haklısınız, koşullardan memnun değilsek çalışmamız lazım.

Adsız dedi ki...

merhaba,çok çalışmışsınız,emeğinize,yüreğinize sağlık))bir arkadaşım rahmetli Turan Güneş'in bir sözünü anımsattı bana;'chp.liler;anadoluya anadolu külübünün penceresinden bakar'asla sizi kastetmiyorum.ama benim gözlemlerimde bu yönde maalesef((bu arada;kendimi bildim bileli CHP.liyim.değişmemiz gerek diye düşünüyorum.umarım sizin gibi gençler bu işi başarır.

Asortik Krep dedi ki...

Burcum, sizin almanıza çok sevindim :) Hasan Akgün iyi bir başkan.

Petekhanımcım, çok teşekkür ederim.O çalışmaların arkasında ne emekler var, yazmakla anlatılmaz.Umarım iyisinizdir, bir gün sizi fethiyede görmek isteriz :)

Sezer,sizin yorumunuza kadar aslında doğru mesajlar verebildim mi diye yazdıklarımı tekrar okumuştum.Çünkü sizden önceki iki yorumcu ile de şahsen tanışıyorum :) Sizin yorumdan sonra rahatladım :)

Merhaba Adsız:)
Öyle haklısınız ki yazdıklarınızda nasıl yazarsam doğru anlatırım diye de düşünmüyor değilim.Bir yandan içimizde bu zihniyetle savaşıyoruz, bir yandan oy almaya çalışıyoruz.Bence biraz yaşça partimizi gençlençtirmemiz gerekiyor ama çalışan insan da nasıl gelip zamanını partide harcar bilemiyorum.Ben şanslıyım,işleri eşime bırakıp gidip çalışabildim.Kendi işi olan biri işini bırakıp istese de çalışamaz,bu yüzden de emekli olup geliyorlar partide çalışmaya.- bu bir.
Yaşı ne olursa olsun insanlar biz ne verebiliriz diye partiye gelmeli.- bu iki.
Zamanı geldikçe gördüğüm insan profillerini de yazılarda paylaşmak istiyorum,zamanla :)

Adsız dedi ki...

yaşlılar ;siyasi deyimle,gençlerin önünü hemen kesiyor.bunu bizzat gördüm((insanın bir işte çalışması,(tabiki resmi kurumlar hariç)partide çalışmasına engel değil diye düşünüyorum.akp.li gençler canlı örnek maalesef.sadece bir örnek vermek istiyorum;sandık başlarında chl.lilerde vardı,niye oylara sahip çıkmadılar?gönüllü olarak sandıkları dolaşan arkadaşlarım;bazı chp.li sandık görevlilerinin neler yaptığını nasıl vakit geçirdiklerini anlattı((örgütlenmenin zayıf olduğunu düşünüyorum..sağlıkla kalınız.

Asortik Krep dedi ki...

Yaşlı genç değilde başkalarından iş bekleyen insanlar partilere gelmesin,çalışmak isteyen gelsin.Diğer konuda haklısınız ne yazık ki o konularda becerikli değiliz, kontrolcü değiliz ve eksikleri giderme konusunda eksiğiz.
Yalnız ben 30 senedir partiliyim aday ben olmalıyım düşüncesine de karşıyım.Etrafında sevilmeyen insanlar ne yaparsa yapsın aday olmamalı,partinin gücünü düşürüyor,seçilse bile halkın desteğini kaybediyoruz.Belediye başkanlığından,ilçe başkanlığına,meclis üyeliğine, parti yöneticiliğine kadar sadece halk tarafından sevilen insanlar aday olmalı,-küçük yerlerde bunu gözlemlemek çok kolay-partiye çok emek verdim ben aday olmalıyım diyenler ise hırsa kapılmamalı...

Adsız dedi ki...

iş bekleyenler,gelecek bu kesin,gelsin ama çalışsın,gönlünü koysun partisine.eskiden ayıp olan şimdi bana bile normal oldu((chp.li belediyelere bile torpilli insanlar alınıyor((hiç olmazsa;torpilliler arasında bir sınav yapılsa,işe alındıktan sonra bir eğitimden geçirilse...çevresinde sevilmiyen insanların adaylığında ayni düşüncedeyim sizinle..

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Oturduğumuz yerden olmuyor haklısın. EN azından oylarımıza sahip çıkmalıyız en azından! Bir şeylerin değişmesini istiyorsak da sürece dahil olmalıuız belkide!