Pazartesi, Ocak 12, 2009

Antalya Gezisi

Pazar sabahı iki araba; önde onlar, arkada biz (uzunbey , ben ve ares) Antalya'ya yola çıktık. Kahvaltıya gittiğimizden yolda sadece çay-kahve molası vererek ve araba da müzik dinleyerek yol aldık.Yollar bomboştu.Hava açıktı,müzik güzeldi ,biz keyifliydik.

Akdağlardaki karları ancak yakınından geçerken görebildik.Yolda ağaçların rengi ve havanın güzelliği göz kamaştırıyordu.
Burası Karabel 'den (rakım 1300) aşağı inerken görünen Seki yol ayrımı..
Korkuteli-Antalya arası uzun zamandır görmediğimiz kadar sisliydi..

Antalya girişinde arabadan çekilmiş ilk görüntü.Zaten hemen hemen her resim arabadan ve hareket halinde çekildi, kapak dahil :)

Uzunbey'le Konyaaltında yol alırken ne kadar yüksek evler bunlar diye birbirimize güldük :) Oysa bir zamanlar en az 13 katlı evlerde oturduk biz :)
Şehir görüntüsü görmeyeli çok olmuştu.. Karşıdaki evlerin görüntüsü de gözümü yordu.
Gitmeden rezervasyon yaptırdık bu sefer.. Konyaaltı balıkevinde kişi başı 10 ytl ye açık büfe kahvaltı yaptık 6 kişi..Kalabalık sayılırdı ama servis iyiydi.. Kahvaltıda fena değildi 5 yıldızlı otel gibiydi kahvaltısı , sadece hamurişi yoktu.

Çaylarımızı içip, günü nasıl geçireceğimize dair plan yaptıktan sonra 5MMigros'a doğru yola çıktık..
Bu arada kahvaltı ucuzdu, bizde 10 ytlye kahvaltı yok.
Bu pozlar hep arabadan..
Bu arada Migrostaki işimiz bitince önce Koçtaş' a daha sonra da Deepo 'ya uğradık.Bir önceki yazıda deppo diye yazmışım ama doğrusu Deepo imiş :) Kahve keyfi yaptık alışverişten sonra.. Kahve aslında iyi geldi ama ben yine de seramik fincanlarda daha fazla keyif alıyorum..

Deepo çok kalabalıktı. Arabayı zor parkettik. Ares biz alışverişteyken arabada bekledi.Her seferinde önce onu gezdirip öyle arabaya bindik.. Tüm gün bize problem olacak hiç bir davranışı olmadı. Akşamüstü arabayı ful doldurup yola çıktık.Biz daha çok ev ile ilgili eksiklerimizi aldık Koçtaç'tan. Dönüşte öğlen bitirdiğimiz kahvaltımızdan sonra ancak acıkmıştık ki Korkutelinde meşhur Şişçi İbo' ya girdik.Gündüzden öyle karar vermiştik.

Şişçi İbo; garaj yanı- Korkuteli 0 242 643 00 03

Tahinli Piyaz

Köfte şiş
Arap Kadayıfı

Hepsi güzeldi, mekan çok temizdi ve iyi esnaf oldukları servisten ve davranışlarından anlaşılıyordu. Bundan sonra her Antalya gezimizde uğramaya karar verdik :)

İşte Beyonce ayakkabılarım :) Home Store'dan aldım.. 8.250 ytl indirimdeymiş.

Antalya Anılarım..

1- İlk gelişim 7 yaşındayken, babam askerliğini antalyada kısa dönem yapınca bizde görelim diye bizi de daha sonra buraya getirdi.. O zamanlar tv de Heıdi dönemi,tabii ben karlı Torosları görünce Avrupalı(!) üjbej bir çocuk olarak Alp Dağları diye tutturmuşum :)) Annem bu geldiğinde tekrar anlattı , ben gerçi iyi hatırlıyorum.. Konyaaltında denize girmiştim :)

2- 18 ya da 19 yaşındayım,İstanbuldan bir organizasyonla geldik, o kadar hoşuma gitti ki şehir ben burda yaşayabilirim aslında diye içimden geçirmiştim..O dönem uzunbey olmasa yaşardım da.

Daha sonra da tatillerde tercih ettiğimiz bir şehir oldu, hemen hemen her sene geldik..

enne dedi ki...

Ayakkabılar yakıyor. Bu arada ben Antalya'ya taşınmaya karar verdim. Cidden:) Hem şehir, hem havası süper, Dolphin'le ikimiz orada iş bulabiliriz belki. Ne dersin? Bu konuyu ciddi ciddi konuşmalıyım seninle, dur ben biraz daha düşüneyim bunu:)

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Günaydııın:) İstanbul en soğuk günlerini yaşarken nasıl da istedim oralarda olmayı. Biz kuzumla balayında Antalya-Belek'e gitmiştik. Aylardan Kasım. İstanbul'dan sonra ne de güzel gelmişti. Hiç unutamıyorum. Araba kiralayıp Antalya'yı gezmiştik. Çakırlar mevkiinde kendin pişir kendin ye tarzında yerler vardı. Çok güzeldi...

Benim Hayatim dedi ki...

Ayakkabılar süpermiş :)

Huzur var fotolarında, ne güzel...

serpil dedi ki...

Ne kadar şanslısın, Fethiye'de yaşayıp Antalya'ya gezmeye gidebiliyorsun. İstanbul'da gezmeye gideyim desen trafikte saatler geçiyor. Antalya'yı da çok severim,ama yaz mevsimi hariç :) Eşim orada askerlik yapmıştı. Konyaaltı çok gelişmiş görmeyeli.
Resimler çok güzel, ayakkabıların da öyle, güle güle giy.

pinarbk dedi ki...

Fotoğrafların kuş günü çekildiğine inanmak zor. Güneş ışıl ışıl parlıyormuş. Biz, aynı saatlerde soğuktan donuyorduk:))

Ares'i Duru'ya gösterdim geçen gün. Çıldırdı. Ekrandan uzun uzun sevdi. İnşallah bu yaz, yakından da gösterebilirim:))

Enne, Antalya güzel bir şehir, dün bende uzunbeye çağıl antalya da bir okul kazansa sevinirim ben dedim..Yakın ya :) Aslında antalya ile ilgili çok anım var,dün gece uykum gelince hatırlayamamışım..
Dur yazıya ekleyeyim..

Enne, iş bulursunuz diye düşünüyorum ama senin akrabaların seni buralara bırakmaz canım :)

Kirpikteki Gözyaşı,ekim-kasım en güzel zamanlarından buraların..

Benim hayatım, hiç aklımda yokken aldım :) Huzuru seviyorum..Elimden geldiğince bozulmasın diye çabalarım ama sinirlendiğimde de gözüm kararır.

Serpil, İstanbulda da trafiğe rağmen gezenlerdenim :)
Hafta arası yalnız, haftasonu eşimle..

Pınarbk,ben de çok sevinirim..

ABİ dedi ki...

akşamın bu vaktinde... yanlış zaman seçmişin bloğa girmek için.. bu saatte o köfte şişin resmine bakılır mı yaa.:)

Adsız dedi ki...

bana çok kızıyorsunuz biliyorum.kızdığınız içinde saygı duyuyorum..ben,bir yabancı söz konusu yakınınız.yazın size geleceğim.tabiki evinize değil..sadece bir tanışmak için,kabul ederseniz. gezi içinde bana yol göstermeniz için sağlkla sevgiyle kalınız

Abi, bakılmaz, yenir :)

Adsız, Eylül, sanırım sizsiniz..Merakla bekliyorum tanışmayı :) Tabii ki gezi için yardımcı olurum.Burcuya bu kadar takıntılı biriyle tanışmakta isterim düşüncenizin aksine..Yüzyüze görüştüğümüzde düşüncelerinizin bir kısmını değiştirebileceğimi sanıyorum.

Söylediğiniz kişiyi de Uzunbey tanıyormuş :)

denizanasi dedi ki...

çook özledim antalyayı.. valla yanık dondurma için bile gidebilirim :)

Eylül size kızmıyorum sadece gerçek hayatlarımızın sadece bir bölümünü yansıtabildiğimiz bu yazılara göre bizi değerlendiriyorsunuz diye düşünüyorum, bu yüzden size yanılma payı veriyorum..

Ben mesela, genelde yanlış anlaşırım..Bazen çok yumuşak ve uyumlu gözükürüm oysa kendimce insanları değerlendirme yöntemlerim vardır ve daha ilk gördüğüm andan itibaren tamamen kişiye özel davranırım.Yani sizle sakin sakin konuşarak birden bir duvar gibi bana :) çarpmanıza sebep olabilirim, ne olduğunu anlamazsınız bile.. İkinci görüşmemizde o kadar dikkatli konuşursunuz ki yeni tanıyan biri neden bana öyle davrandığınızı anlayamaz.Siz şimdi bunu benim yazılarımdan anlayabilirmisiniz..? Hem nerede yaşarsak yaşayalım deşifre olmayalım fazla diye hayatımızın her yönüyle paylaşımlarda bulunmuyoruz aslında.Bu yüzden bizler hakkında bildikleriniz size anlattıklarımızla sınırlı, hatta yazılarımızdan anlayabildiklerinizle sınırlı..

Onun mütevazi biri olduğuna inanıyorum.Ben kolej mezunu, ingilizce bilen bir arkeolog olsam..Hayatım; kitaplarım, çocuğum ve evim olsa, çalışıp çalışmamam önemli değil daha farklı olurdum..Ben daha havalı yazılar yazabiliyorsam bu beni bağlamalı..Bizimle paylaştıklarından onun hayatını basite almak, onun hayata karşı duruşunu önemsememek bence haksızlık.. Sadece kardeşim olduğu için değil, üstüne çok gidilmesine siz değil bir başkası da olsa izin vermem.Yani ben yaşadıkça olmaz..Erkek kardeşim içinde aynı düşünüyorum.Sadece Burcu için değil.

Onun yazdıklarını eleştirebilme hakkınız bence sadece hayatını paylaşıyorsanız geçerli.Okumak zorunda değilsiniz..Anne olduğunuzu yazmışsınız ama biliyormusunuz ki annem sizin yazdıklarınızdan rahatsız oluyor.Sadece bu nedenle bile bende sizin davranışınızdan rahatsız oluyorum..
Yoksa kendi aramızda yorumunuzu konuşup,silip geçiyoruz..Aslında bunları size yüzyüze söylemek isterdim ama bu konuyu burda kapatmak istiyorum artık.
Ne zaman isterseniz her zaman her yerde size yardımcı olurum.Fethiye'de de görüşmekten memnun olurum ama onu sevmiyorsanız sizin için onu okumayın demekten başka yapabileceğim birşey yok..Sevmek zorunda da değilsiniz..Hayat hakkında değerlendirmeyi de izninizle bizi bırakın.Biz insanları nerde ne kadar yargılayacağımızı bilen kişileriz ayrıca bunu onun için yapacak birileri de varsa onlar da biziz.

:)den dedi ki...

Asortik, benim memlekete gitmişsiniz ne güzel. Özlemle baktım yol fotoğraflarına. Kardeşim Deepo'daki bir erkek mağazasının müdürü. Antalya'ya her gidişimde ben de Deepo'dan alışveriş yapıyorum bolca:)
Bir de mutlaka Piyazcı Sami'nin tahinli piyazının tadına bakın derim.
Mutluluğun, neşen hep seninle olsun.
Sevgiler...

:)den,çok güzel bir memleketin var :)
Bu arada Antalya'nın içinden mi..? :P
Başka yerlerine de gittim de ..

selenn dedi ki...

valla şişler harika görünüyor buradan bile insanın ağzı sulanıyor =) bende biliyorum şişçi iboyu tek kelimeyle harika!! bir antalyalı olarak koskoca antalyada üstüne başka şişçi tanımam..fırsatınız varsa gidin ve deneyin derim ;)

Adsız dedi ki...

manzaralar güzel ama fotoğraflar verimsiz bence bu konuda destek alınmalı, yinede sıkılmadan okudum lacivert...

Adsız, fotoğraftan anladığınız nerden belli :) Hepsi gezi sırasında araba camından çekilmiş fotoğraflar.Hele köfte resmi kaçamak bakışlar arasında titrek çıkmış ama başka elimde olmadığından mecburen koydum.Siz ikide bir şişçi ibo diye goggle da arama yapan kişi misiniz, merak ettim.

lacivertce dedi ki...

google...
Demek istediniz heralde ama ben değilim. Öğle gezinirken gözüme çarptı okumak istedim. İyi eğlencelerdilerim.

Side Otelleri dedi ki...

Güzel ve bilgilendirici bir yazı için teşekkür ederiz. Esasen birazcık daha fazla bilgi ve fotoğraf hoş olurdu diye düşünüyorum.

Side Otelleri, Bir daha daha güzel bir yazı yazar, fotoğraf koyarız o zaman :))