Pazartesi, Ocak 19, 2009

Dün gece..

Akşam yemeğe misafirim vardı. Berna ve eşi geldiler.. Cuma ve cumartesini evde keyif yaparak geçirdim ve pazar sabahı Çağıl' ı dershaneye bırakıp alışveriş yaptık marketten. Hava çok güzeldi, ben Pazargünü kurulan pazarın arkasında otururum ama keyfim olursa çıkarım pazara.. Genelde söylerim ne alınacaksa bizim pazar işini uzunbey yapar.. Bu pazar yemek hazırlayacağım için kendim çıkmak istedim.Uzunbey inanamadı , Asortikkrep halka inmiş diye takıldı durdu pazar boyunca.. Pazarı yapıp doğru Şat'a gittik. Şat ; burada Çalış Burnuna verilen ad.. Eskiden maden şirketinin çıkardıklarını vagonlarla getirip buradan gemilere yüklerlermiş esas anlamı sığ sularda ağır yükleri taşımak için kullanılan, altı düz bir çeşit tekne .. ama burada yüklenilen yerin ismi kalmış. Hani benim iş yapıp paramı alamadığım için gitmediğim uyuz lokanta var ya onun olduğu yer.. Her ne kadar lokantaya gitmesemde kısa yürüyüş için genelde kılçadırın önünü ve Şat' a kadar olan plajın yanındaki yürüme yolunu kullanıyoruz uzunbey' le ares'i gezdirmek için.
Dünde fazla zaman ayıramayacağımızdan Şat' ta yürüyüşe gittik. İki gün yağmurlu geçtiğinden tuvalet ihtiyacına bile şemsiye ile çıktığımız ares yürüyüşü keyiften atlayıp zıplayarak yaptı.. Çocuk gibi, her taşa basarak, kah plajda taşlara atlayarak kah bize gelip teşekkür ederek yürüdü..

Sonra eve gelip mutfağa girdim ben.Uzunbey'de bahçede yapılacak bir kaç işi yaptı. Akşamda çok keyifli bir gece geçirdik Bernalar ile.. En az 3-4 kadeh Burgaz'ın yaş üzüm rakısından içtim ama sabah zımba gibi kalktım :)) Sofra keyfi o kadar güzeldi ki ancak gecenin sonuna doğru şömine başına geçebildik..
Yine mutfakta hazırlıkları yaparken açılışı ahududu likörüyle yaptım.. Evde mutfağa girdiğimde eğer canım isterse bir kadeh şarap koyup yemeği öyle hazırlıyorum ben.. Bazen likör, bazen de şarap olabiliyor evdeki duruma göre. Zaten yemek öncesi tatlı-sert şaraplara bayıldığımdan mutlaka evde şaraplığım da her tarz şarap doludur.Rakıda da Burgaz' ın yaş üzüm rakısına diyecek yok.. Evde acılı ezme hariç sofrada herşeyi ben yaptım.. Bizim yöremiz değil ama konuklarım özellikle tepside yapılan yalancı içli köfte yemeğe geldiler ki biraz fırında fazla tutmama rağmen iyiydi. Aslında bir yerde içli köfte yiyiyorduk bunun tepside olanını yapabiliyorum dediğimden menü böylece belirlenmiş oldu..
Menümüz ; etsuyuna ezogelin çorba, tepside yalancı içli köfte, beşamel soslu brokoli, elma dilim patates, tavuk salatası, soslu yeşil salata, acılı ezme, roka ve peynir tabağı, kuruyemiş, yoğurt, bahçeden çuşka biber.( kırmızı ve kurutulmuş acı biber) İçkiden sonraki kısımda mutlaka çay ve kahve ikram ederim ben.. Bu kısım için de sosisli tart ve lokumlu milföy yapmıştım.Biz o kısmı sofrada geçirip tatlı saatinde şömine başına oturduk.. Orada da yalancı tavuk göğsü yapmıştım. Onları yedik..
Aslında geceye devam edebilirdik ama ertesi gün Berna'nın eşinin erken yola çıkması gerektiğinden kestik.Yine de sık sık biraraya gelmeye karar verdik.

O kadar çok geziyoruz ki bazen evde misafir ağırlamaya zaman bulamıyorum.. Çünkü çağıl' ın sınavı olabiliyor ve her hafta da maça gidiyor halı sahaya..Gündüzleri ne kadar bizimse geceleri de çok çıkmamaya ve bir yerlere gitmemeye dikkat ediyorum senelerdir. Bu yüzden eve gelen misafir durumlarını da genelde Çağıl' ın sınav ve planlarına göre ayarlıyoruz.. Çağıl , bu hafta Berna ve Hamit için maça gitmedi , onlarla oturabilmek adına .. Ailecek seviyoruz yani onları :)) Ares' te utanmasa gece kapının önünden geçirirken neredeyse arabalarına atlayacaktı..

Sırada evde ağırlamam gereken daha çok arkadaşım var, birde yazın yoğun çalışan insanlar olduğumuzdan çoğumuz ancak kışın gelip gidebiliyoruz birbirimize, turizmciler zaten yazın görüşemiyorlar.. Bernalar ile başladık, sırada Nurdanlar var :) Bu ara turizimcilerden devam edeceğim..

Not: 2b yasası geçti biliyormusunuz..? Çok üzgünüm. Yine bir sürü insan ormanları talan edecek, nasılsa yine çalınıp çırpılan araziler bir şekilde yasallaştırılır seçimden önce diye.. Sanki onları yasallaştırmak çözüm mü olacak insanlığa..