Salı, Şubat 03, 2009

Burns Night

23 ocak cuma akşamı bu sefer Harman Otel de yapılan Burns Night gecesindeydik..
Pera organizasyon sponsordu ve ortalık yabancı bir ülkede yapılabilecek en İskoç halindeydi :)

O gece masamızda Pera organizasyonun sahibi Hilkat Hanım ve Ersin Bey, Kaya'dan Ayşe ve Dean vardı.İlk çiftten hanım ve bey diye söz etmem yaşları bizden büyük olduğu içindir..Yoksa samimiyet aynı :) Oldukça kalabalıktı..Biz zor bilet bulduk . Komitede olduğumdan biz son dakika aradığımızda size en başından satarız diye organizasyonda bilet ayırmıştık zaten diye güldüler.. Diğer bütün ayrıntıları o yazıdan ( 27 ocak 2008 Burns Night yazısı) okuyabilirsiniz..Ekleyeceklerim resim altında ki yazılarda.. Sadece belirtmek istediğim etek bazı erkeklere çok yakışıyor :))

Törene başlamadan önce gayda çaldı ve önce domuz etli özel yemekleri törenle ve şiirlerle kesildi.. ( Yemek özel olarak bu gece için yapıldı. Her zaman yenen bir yemek değil normalde.)
Bunlar İskoç örgü bebekler.. Örnek olabilir diye resmini koyuyorum ama çok şirin gözüktüklerini de eklemek isterim..

Belki çekilişte verebilirler diye kuraya katılmayı istedim aslında, yoksa bir sepet dolusu içki ve meze beni etkilemedi..

Geçen sene gayda çalan ve Neşe'in Türkçe öğrencisi bey.. Bana Türkçe olarak "Neşe benim arkadaş " dedi :)) Ben de ona " Neşe benim de arkadaş " dedim :)
Geçen sene dans gösterisi yapan küçük İskoç çocuk, zaten ailecek dansçılar,babası ve annesi de tüm gece herkesi dansa kaldırıp geleneksel dans figürlerini gösterdi.. Diğer bey Türk mimar arkadaşımızın eşi, İskoç damat yani.. Düğünlerine de gitmiştim :)
Dans eden ailenin hanım dansçısı .. Burada yaşıyorlar, sanırım çocukta Türk okuluna gidiyor çat pat Türkçe cümleler kurup duruyordu..Pazar günü car boot ta onların masalarından çok güzel kitaplar aldım :) Çok tatlı bir aile ve çok sempatikler .
Benim yediğim çikolatalı tatlı..
Elmalı tart.
Domuz eti alternatifi kıymalı patatesli yemek..Benim tabağım..
Gecenin törenle hazırlanan ve yenilen özel yemeği haggis .. Kırmızı olan kısım pancar..
Gecenin planı..
Karnaval devamındaki etkinlikler..
Çekiliş hediyesi..


Güzel ve değişik bir geceydi, İskoçlar da hoş insanlar..

3 yorum:

HAYAT dedi ki...

çok farklı gerçekten.iskoçlarla insan başka bir dünyaya gidiyor gibi yazının güzelliği bunu hissettirdi bana.
canım bu akşam müsait misin bilmiyorum ama saat 21:00'de trt'de gezelim görelim'de poyralı köyünü göstericek izlemek istersin diye düşündüm:)

Zeugma dedi ki...

Ne kadar güzel bir tanıtım yazısı olmuş bu böyle ..
Sen inanılmazsın..Gerçekten
Her türlü detay anlatılmış,tabağındaki yemeklere kadar fotoğrafı çekilmiş..
Asortikciğim bu geceyi anlatmanı ben rica etmiştim özellikle.
Öylesine güzel anlatmış ve aydınlatmışsın ki inan gitmiş kadar oldum neredeyse..
Çok teşekkür ederim..
Sevgilerimle...

Sanırım 1 hafta öncesi de vardı bu gecenin..Dur onu da arayıp görmek istiyorum:)

Asortik Krep dedi ki...

Hayat, teşekkür ederim tavsiye için ama izleyemedim oysa çok görmek isterdim güzel bir köydür bilirim..

Zeugma, insanın kendi ülkesinde değişik kültürleri tanıması bir ayrıcalık, paylaşmak istedim..Beğendiğine sevindim.