Pazartesi, Haziran 01, 2009

tombul kuş ..

Şimdi ben kiloluyum ya.. Dün kahvaltıdayız Uzunbey'in bir müşterisi ama ailece de görüşüyoruz ama adam benimle mesefali yani ben öyleyim..Tarzlar farklı çünkü neyse karısıyla yeni evli ama karısını daha çok sevdim.. Tuttu kahvaltının ortasında bana siz eskiden de böyle "irimiydiniz..?" dedi..
Şimdi içimden geçen..

-Yok Uzunbey beni at çiftliğinden böyle aldı :P
-Benim babam fabrikatör, babamın parası için Uzunbey beni almak zorunda kaldı :P
-Önceden böyle değildim kadın olunca şiştim :P

oysa benim söylediğim.. (kibarlık yapmanın alemi yoktu ama)

- hayır evlendiğimizde zayıftım.. ama iri yapılıyım evet Çağıl gibiydim :) Sonradan sporu bırakınca kilo aldım. (aslında çok uzun değilim ama uzun da gözüküyorum)
Böyle söylememin nedeni de karısının Çağıl'ı görünce bizim yaşımızı sorması..
Şimdi tabii ki böyle şeylere takmıyorum, taksam zayıf olurdum zaten ama eğer şişmanları sevmiyorsanız oynayın arkadaşlar,rol yapın ve onlara böyle sorular sormayın.

Kadınlar haddini biliyor daha çok ama erkekler çok cüretkar.
Birde bunu eşimin yanında soruyor,sanırım ona daha çok bozuldum.Orda başka bir cevap vermek lazımdı ama yapamadım. Neyse kendi kaşındı normalde nette yakalarsa okur,okursa da ders olsun kadınlara ne sorulur ne sorulmaz öğrensin.Hiç de umrumda değil..

Birde geçen hafta bir patavatsızlık örneği var ki onu literatüre geçebileceğinden yazıya bile sokmadım. .

Bu kışa göre beş kilo verdim,istersem de veririm ama canım kilo vermek istemiyor.Ne yapacağız şimdi. Gözüne güzel gözükelim diye sıkıntıya mı gireceğiz Bay x...? Bence erkekler kendi alanına girmeyen kadınlara bu kadar hoyratça davranmamalı.Bir kere daha bu tarz bir yaklaşımda bulunursa ona iki sene önce başkasına yaptığım gibi anında müdahale edip gereğini yapacağım..

Bir çiçekçideyiz..Uzunbey ve ben işten tanıştığımız ama muhabbetimiz selamdan sabahtan ileri gitmeyen bir beyle konuşuyoruz. Birden bu akıllı bana dönüp işyerinizde merdivenli ,çok spor yapıyorsunuz ama değişen bir şey yok gibi birşey söyledi.. (o zaman büromuz dördüncü kat ve ben günde en az 5 kere inip çıkıyorum,asansörsüz-Uyuz şey,sanane benim kilomdan..Her gördüğünde laf sokuyorsun) Sizde benim kiloma taktınız, artık sizi ne ilgilendiriyorsa dedim .Senelerdir her görüşmemizde bıkmadınız kilo konusunu açmaktan, ben sıkıldım konuyu es geçmekten siz sıkılmadınız dedim :) Ama çok kibarca, çiçekçi bile dumur oldu. O eşimin yanında bana bunu söyleyebiliyorsa bende ona bunu rahatlıkla söylerim .. Hem benim içimden geçenleri söylemediğime dua etsin,(seninde yüzün maymun dötü gibi ama bunu ben sana söylüyormuyum,yut benim gibi düşüncelerini diyecektim ) onu da söylerdim.Uzunbey'e söyledim arkasından ve Uzunbey üç gün güldü :)

İşte böyle..Şimdilik zayıflamayı hele bu tarz yaklaşımlar yüzünden düşünmüyorum.. Kiloma gelene kadar diğer özelliklerimle sevsinler ya da konuşmasınlar.. dert değil.Yazının başlığı maymun dötü olsa daha mı iyi olurdu acaba..? :P

Anafikir: Kilolu birine laf söylerken dönüp kendinize bir bakın, genelde insanlar birbirini içsel zenginlikleriyle değerlendirir ,fiziksel görünüşle değil.

32 yorum:

pinarbk dedi ki...

Yuuuhhhh diyeceğim...O kadar güzel bir coğrafyada, şiir gibi memlekette erkekler bu kadar hödük olsun!!! İnanılır gibi değil. İnsan havasından, suyundan, mitolojideki tanrılardan falan feyz alır da yontar azıcık kendini.

Takma ablacığım sen bu densizlere. Sen kendini öyle seviyorsan kime ne?

Büyük beden kıyafet üreten bir firmanın reklamı vardı birkaç yıl önce. "Siz hiç 38 beden olmaya çalışan bie erkek tanıyor musunuz?" gibi birşeydi. Ne kadar doğru ve anlamlı. Kadınlara hep zayıf olmak aşılanıyor. Bilmiyorlar ki, zayıflar da yiyeceklerin verdiği mutluluktan yoksun...

Koyubeyaz dedi ki...

Bu yaziya bayildim hatta harfi harfine alip yayinlamak istedim o kadar yani. Ben bu insanlari anlamlandiramiyorum. Zeynebin dogumundan 3 ay sonra bir davete katilmistik. Tüm masanin onunde patavatsiz adam bana bu kilolar nasil gidicek bu gidişle .... seni bosar demisti. Dumur oldum adamin curetine. Kaldiki ben o zamanlar karisinin yarisi kadar bir kiloda ve karisida yaklasik 150 kg kadar -abarti degil oyledir- ve kolunda duruyorken dedi bunu. Ben cevap olarak esine sadece ".....cim cok guzel gorunuyorsun kilo vermisin harika olmussun" dedim. Anlayana tabi... :)

firdevs dedi ki...

benim anladigima gore , cirkin insanlar kendi cirkinliklerini goremiyorlar :) o yuzden kendilerini mukemmel sanip , diger insanlari elestiriyorlar ! hem de hic cekinmeden .

ben cok zayif degilim ama , etrafimdaki kilolu insanlar bana " tahta gibisin , ye biraz " diyorlar :p oysa boyum 1 ,58 kilom 55 :)

icinden gecirdigin cevaplara cok guldum :))))

enne dedi ki...

Çok güldüm Asortikçim, ne kadar haklısın. Doğumlardan bana kalan 10kilo fazlam var, veremiyorum bir türlü. Aslında böyle de mutluyum ama eski halimi bilenler beni her gördüklerinde kiloma laf atıyorlar, sıkıldım bu muhabbetten diyemiyorum kimseye.

TATLININ HUYSUZ ANNESİ dedi ki...

kilo muhabbeti görgüsüz insanların yaptığı bişey genelde. o yüzden takmaya hiç gerek yok :)

Asortik Krep dedi ki...

Pınarbk, ben de Uzunbey'e nerden buluyorsun bunları diye takıldım durdum dünden beri..Bence bir insan için arkasından söylenebilecek en kötü sözlerden biri bu..
Zayıf ya da şişman insanlar kişinin durumuna saygı duymalı.Ben zayıflamak istiyormuyum diye kimse sormuyor..

Koyubeyaz, bak bir de bu var ama allahtan bana bunu diyecek "maymun dötü surat" daha çıkmadı..

Firdevs,hayatım boyunca daha kimseye sırf laf söylemek adına bu tarz bir şey söylemedim..Can yakmaya çalıştıklarını düşünürüm bu tarz insanların..Zaten soruş ya da söyleyiş tarzından ne olduğu belli oluyor..

Enne, birgün de bana çok samimi bir dille sataşan bir kadın vardı ki ona verdiğim cevabı buraya yazmasam iyi olur :P Birde söylemezsen böyle gidiyor ben artık kendimi tutmuyorum :)

Huysuz, takmıyorum zaten.. ama bazen düşünüyorsun ..Şimdi bu bana neden bulaştı diye.Genelde canını sıkmak için bulaşanlar var,önemsemiyorum.Ben istemeden canım sıkılmaz..Bazen sırf canını acıtmak için olanlar var bir de bu yaşadıklarım gibikendi kilo takıntıları yüzünden sana müdahale edenler..

Adsız dedi ki...

söyleyecek söz bulamıyorum.bu kadar densizlik nasıl olur ya.sabrına şapka çıkartıyorum.öptüm.

Adsız dedi ki...

Ben,sizi çok değişik yorumlamıştim.
yazdıklarınız,size hiç yakışmamış((
eylül

Asortik Krep dedi ki...

1.adsız (ZEN), Sinirlenmedim sadece neden bazı insanların böyle şeylere taktıklarını anlayamıyorum.Kırıcı olduklarını farkediyorlarmıdır sence..?

Eylül, ben masal kahramanı değilim ..Gerçek hayatta hakkımı almak için bir avukat gibi de davranabilirim.Neden canımı sıkan birine böyle düşünceler beslemeyeyim ki..? Hatta o beni kırmak için bu kadar çok çaba harcarken.
Son yazdığım anafikri bence bir kere daha okuyun..
Ayrıca blog dünyasında fikirlerini çok net yazan biriyim size farklı bir dünya sunmadım,olduğum gibiyim..
Çiçek böcek yazarken iyi, laf sokarken kötü mü oldum birden :P
Hayat bu işte.

pelince dedi ki...

Can yakma kısmına katılıyorum, mutsuz insanlar sürekli başkalarıyla uğraşıp keyif alıyorlar, kilo versen zayıfsın, saçını kestirsen uzun yakışıyordu, uzatsan seni yaşlı gösterdi vs. diyecekler, boşverin her halimizle güzeliz...

Adsız dedi ki...

sanırım;iyi ifade edememişim..sizin,böyle saçma şeylere takılmayacağınızı düşünmüştüm sadece eylül

HAYAT dedi ki...

ah ah bu erkekler yok mu?tam bir can sıkıcı ukala herifler
senin kilolara takmışlar benimde zayıflığıma 1 hafta olmadı daha burdan subaylardan biri tanışcakmış koli istemeye geldi sen çok zayıfladın şöyle 5 kilo alsan yeter felan demez mi? sana ne kardeşim yaa ister alırım ister veririm.utanmaz herif hem karısının yanında hem uzunbeyin yanında soruyor valla ben uzunbeyin yerinde olsam ağzının payını veriridim konuşmalarına biraz dikkat etsin diye diye.
maalesef toplumumuzda böyle kişilikler var.
kocaman öpücükler....

Basak dedi ki...

Mahalle baskısının farklı bir şekli. Ben daha kilolu veya zayıf, tembel ya da çalışkan, hırslı ya da hırssız, kızgın veya sakin olduğu için takdir edilmiş kimseyi duymadım. bizi dış dünyaya lanse eden fisiksel özellik ve davranışlarımızın hepsi, ama hepsi, dar düşünce kalıplarında yaşayan insanların eleştiri malzemesidir.

Ben eskiden çok zayıftım, bir kaç senelik bir dönemdi. Hayatımda ilk kez 49-48 kiloyu görmüştüm ama benim özel çaba harcadığım bir durum değildi. Ben bedensel olarak kendimi mükemmel hissediyordum, kuş gibi hafift,m, ne giysem oluyordu, yakışıyordu vs. Ama o zaman benim de duymadığım kalmamıştı. "aids misin?" diye soran bile olmuştu:) vır vır vır... Bitmezzzzzz:)

Asortik Krep dedi ki...

Pelince,katılıyorum ..Her halimizle güzeliz:)

Eylül, bence de iyi ifade edememişsin aslında beni sevdiğini biliyorum :)
Saçma ama geldiği kişiye göre kırıcı olabiliyor..Beklemediğim bir şeydi diyelim..

Hayat,Uzunbey genelde bana bırakır bu durumları,demokrattır..Ben genelde onun müdahalesine bırakmadan kendim hallederim :)
Akşam merakla okudu yalnız yazdıklarımı ve güldü :))
İnsanları olduğu gibi kabul ettiğimden benim bu tarz problemlerim olmaz.Çoğu zaman ağzımdan yanlış bir kelime çıksa bile samimi ve dürüst olduğumu bildiklerinden zaten sorun yaşamam.Bence her şey ölçüsünde olmalı..

Başak, çok doğru yazmışsın ..

Neyse yazdım rahatladım zaten,bitti ve gitti.

burcu dedi ki...

merhaba asortik krebim :))
dış görünüş değil senin o yüreğin önemli bizim için halt yemiş pardon o kişi :))
seni seviyoruz biz boşver...
etraf o gibi densizlerle dolu :))
sevgiyle kal :))
öpüldün...:)

Meyvelitepe dedi ki...

Bu azizliğe zayıf olsa da kilolu olsa da uğruyor insan. Sanırım bizim ülkemizde "nasılsınız" demenin yerini giderek bu kilo takıntısı alıyor. İnsanlar hatır sormadan kilo yorumuna geçiyor. Ben de geçenlerde benzer bir olaya şahit oldum, o yüzden karar aldım, bir daha herhangi bir kişi bana ya da başkasına böyle bir şey söylerse "insanların kilosuyla ilgili yorum yapılması çok ayıp bence" tarzı bir fikir beyan edeceğim.
Umarım herkes bu tavrı ayıplar da bu çirkin alışkanlık ortadan kalkar.
Sevgiler...

sessiz balik dedi ki...

derin denizlerde ancak inciler bulunur
sığ sularda sazlıklar
inci tanesi bi tanesi asortikcim
sen enginlere dik gözünü
sana ulaşmaya çalışırken çok yol alacaklardır.

alis dedi ki...

Bir de bunların iltifat kisvesi altında söylenenleri var, onlarda insan laf da oturtamıyor, iyice şaşırıyor. Geçenlerde beni hayatında toplasan 3 defa görmüş bir kadından işittiğim "yüzüne bir dolgunluk gelmiş, pek de yakışmış" lafı bütün gün moralimi bozmaya yetti. Bunu güya iyi niyetle söyleyen densiz benim aylardır kilo vermeye çalıştığımı ama veremediğimi, bu yorumun beni ne kadar üzdüğünü bilmiyordu tabi.

pembecikolata dedi ki...

Selam:) Blogunuzu yeni keşfettim ilk okuduğum yazı süper valla:)bende sürekli kilo muhabbeti yapan insanlara dayanamıyorum...Annemin bir arkadaşı vardı sürekli bana ve anneme aaaa kilo almışsın ama çok yakışmış derdi:):):)2 Sene önce evlilik hazırlıklarındayım koşturmaktan zayıfladım 52 kiloya düştüm beni gördü veeeeeee aaaaa millet evlilik öncesi kilo verir maşallah sen almışsın ama çok yakışmış dedi:):):) Şok oldum...Yani sürekli kilo mmuhabbetine devammmm...

ASLI dedi ki...

Ağzı olan konuşmuş sevgili Asortik, dilin kemiği yok ki kim ne dediğini bilmeden konuşuyor asıl olan biziz, kendimizi aynada nasıl gördüğümüz?. Kedi aynaya bakıp kendini aslan görebilir mesela. Sevgiler...

Adsız dedi ki...

sevmek ayrı konu))ben,doğruları söylemeyi ilke edinmiş biriyim.94 yaşındaki anneme bile;kulakları az duyardı,kendimi yırta yırta doğruları anlatmaya çalışırdım..hıı,dediğin doğru diyemezdim.sanırım,o densizin sözü sizin kırılgan olduğunuz zamana denk gelmiş..?böyle saçma bir şeye sizin üzüleceğinizi..ısrarla düşünmüyorum))eylül

YONCA dedi ki...

çok afedersin ama böylelerine dangalak denir. Bi ders vermek lazım bu adama. Sana ne iri yada zayıf. Çok sinirlendim valla

Adsız dedi ki...

bir kadına şişman iması yapan erkek (aslında kadın da) her türlü lafı göze almış demektir...
kırılmakta ve dahası kızmakta haklısın.
herkes haddini bilmeli, bilmeyenlere de öğretilmeli:)
sevgiler
yelda

yeliz dedi ki...

çok güldüm ve erkeklerin kilo veya dış görünüş konusundaki acımasızlıklarından nefret ediyorum. kilolu bir arkadaşım var, ondan bahsederken kilolu demek yerine diğer özelliklerini - kıvırcık esmer...- öne çıkardığımda bir erkek arkadaşım "ha o mu? ay şişman desene yahu" gibi bişey söyledi, fena oldum açıkçası... o da öyle maymun dötü suratlı bişeydi zaten:)

malla dedi ki...

Sana kesinlikle katılıyorum Asortik kızmakta çok haklısın.Ben de son senelerde 5 kilo aldım, metbolizma yavaşlamaşı, sigarayı bırakma gibi nedenlerden.Yine de çok fazla değil ama sen bunu git densizlere anlat.Geçen sene deniz kenarında eşimle oturuyoruz. bizim apt. bi komşuyu görünce hemen ona el salladım.Aylardır yüzünü görmemişim. O beni görünce merhaba nasılsın dicene aa ne olmuşun sen , kocanın da saçlarını beyazlatmışın demez mi densiz.. Ben de bozuldum ama, sen de bayağı formundasın deyiverdim.güya pek hoşuna gitti ama patavatsızlık yaptığını eşime söylemiş hatasını anladı ama benim için o bitti. Daha sonra apt.da kocası bizden genç ıkıl kıkıl merdiven çıkarken ne o yaşlılıkmı deyince o da hemen anladı oh olsun densizlere densizlik yeni sloganım ha ha :)))

Asortik Krep dedi ki...

Burcu,teşekkür ederim :) Sağol..Bana moral verdin.

Meyvelitepe, gerçekten iyi gözlemlemişsiniz..Aynen öyle.Dün bana kuaförde nasılsınızdan sonra hamilemisiniz diyen hanımda otomatiğe bağlamış gibiydi :))
Sessiz balık, çok güzel bir paragraf,teşekkür ederim..

Alis, bende bir de bu hep terstir,kilo veririm almışsın der, kilo alırım zayıflamışsın der,genelde takmam ama bazen de bir şey söylemek zorunda değil diye düşünmeden de edemem.

Pembe çikolata,ne güzel bir adın var öyle :)) Bu tarz insanlara araya sıkıştırıp ,çok kötü gözüküyorsun desen eminim 2 hafta hasta olur :)

Aslı, valla ben aynaya bakınca gülen gözlerimi ve dudaklarımı görüyorum önce bu da çok hoşuma gidiyor :)) Boy aynam evde yok,gardırobun önünde koyu renk cam var, birde şifonyerde yarım ayna onlarla da idare ediyorum..

Eylül, bir konuda haklısın herkesin lafına takmıyorum ama bu nedense beni kırdı..Sanırım karşımdakilerin bu tarz insanlar olmasını beklemiyordum..Birde Uzunbey sevdiği için ısrarla yakınlaşmaya çalışıyorum ama olmuyor.Zorlama ilişki ancak bu kadar oluyor.Dedim ya tarzlar farklı.

Yonca, inadına zayıflamak lazım belki ama bu tarz şeyler beni soğutuyor..

Yelda, bir daha ki sefere affetmeyeceğim zaten :))

Yeliz, buraya gelen olursa maymun dötü suratlıyı gösterebilirim :P
O günden sonra uzak durdu allahtan yoksa lafım hazırdı :)) Birde hadi ben zayıfladım diyelim artık ne olacaksa, o ne yapacak bilmiyorum..Maymun dötü lafını dedikten sonra bunu da soracağım kendisine :))

Malla, kilolu olmak ne yavaş olmayı ne de başka şeyleri engelliyor..Hatta ben normal birine göre çok hareketliyim..Bu hususta bir sonraki yazımda da küçük bir hikayem var.. O da süper :P Bence gerçekten bu tarz hikayelerin görgü ve medeniyetlikle çok alakası var..

duygu dedi ki...

valla bence sizin değil de uzunbeyin bir iki laf söylemesi lazım bu arkadaşlara onlar bundan anlayacağa benzer.. haddini bilmez düdükler...

Asortik Krep dedi ki...

Duygu, Uzunbey çok sessiz ve sakin gözükür aslında hiç öyle değildir.Genelde onun sinirlenmesini beklemeden ben işimi hallederim ki olay çıkmasın :)
Birde o benim sinirlendiğim bu davranışları dikkate bile almadı..Çok önemsemez başkalarının düşüncesini.

nilly dedi ki...

Dun buna benzer bir seyde kuzenimin kizina oldu. Masada bir suru insan olmasina aldirmayarak 15 yasindaki kiza sen hala kilo verememissin dedikten sonra kimsenin olmadigi bir anda aslinda biraz ermissinde soylersem simarirsin diye soylemedim demis.. hiyar degilde ne bu? Onca insanin inunde ez, sonra kimse yokken iltifat(imsi) birseyler soyle...

selma dedi ki...

ilk defa yorum yazıyorum buraya ama dayanamadım.ben buradaki yazıları çok takip edemiyorum ama.benim tanıdığım asortik insanlara o kadar güleryüzlü,sevecen yaklaşıyorki karşısından böyle bir soru geldiğinde kızması çok normal.mesela neşeli bir konuşma geçiyor o anda,karşılıklı hoş sohbet sonra birden senin fiziksel durumunla alakalı bir laf oluyor,diyorsunki ee biz deminden beri konuşurken bu adam bir yandanda beni incelemiş,sen söylediklerimi dinlesene arkadaşım.

Asortik Krep dedi ki...

Nilly, bence de hıyarlık bu :)

Selma,aynen katılıyorum..teşekkürler.

Tibet'in annesi dedi ki...

Geçen gün taksiye bindik, 5 kişi! ama herkes zayıf bir ben balık etliyim. bir ara emin olamadık ama arabanın altı çarptı, bizde "aa, altı mı çarptı" dedik. "evet 5 kişisiniz ya ondan" dedi. "ilk defa 5 kişi binmiyoruz taksiye hiç olmamıştı böyle" dedik, "yaz geldi ya, şişkinlik yapmıştır şimdi sıcaklar sizde" dedi herif!!! ölür müsün öldürür müsün? bu erkeklerde nezaket diye birşey yok gerçekten!