Pazar, Şubat 19, 2012

Dükan Dosyası 2 (seyir evresi)

Dükan Diyetiyle ilgili uzun zamandır yazmak istiyordum.Biraz vakitsizlik biraz da ne yazacağını bilmeme durumları diyeyim, erteledim. Bu aralar yine sıkı şekilde Dükana sarılmışken,yazma vaktidir diye düşündüğümden yazıyorum.
Tabii ki benim diyetim kapsamında.
İlk aşamada 18 kiloyu verdiğimde, 1 ağustosta başlamıştım.Ayda ortalama beş kilo gibi bir rakam oldu.Yaklaşık üç ay sonunda yani.Bu kadar dengeli vermiyorsun ama o kadar sağlıklı ve kaçamaksız bir şekilde yaptım ki bir rahatsızlık yaşamadım.Sonra rolantiye aldım.Rolantiye almak derken uzun zaman kendimi devam etmeye hazır hissetmedim,yapamadım diyeti yani.Bu ara bayağı uzadı.Tekrar girmek çok zor oldu ama bence yapılması gerekli bir araydı.Ritmi bozunca tekrar dönmenin ne kadar zor olduğunu öğretti bana.Birde başka bir şekilde kilo veremeyeceğimi farkettim.
Uzun vadede şu kadar bu kadar  diye düşünmüyorum baştan.Her günü uzun bir savaş gibi düşünüyorum. Dokunmayan şeyleri yediğimde  hatta yiyerek zayıflıyorum.İki gündür peynir olaylarına tekrar döndüm.Bir ara sanırım sıkılmıştım, peynir yiyip,süt içtikçe zayıflıyorum.Ah birde suyu çoğaltabilsem... Su,yazın olduğu gibi çok içilemiyor,kışın insanın aklına su içmek gelmiyor.Dün gece kendime maydanoz kaynattım,içine biraz limon ve bir tarçın kabuğu attım.Böyle olunca çay gibi içiliyor.Bu yazıda daha çok ne yenip ne içileceğini yazmak istiyordum aslında.Fakat kitabı okudukça ne kadar sağlıklı bir diyet olduğunu görüyorsun,internet bilgileriyle bu diyet yapılmamalı,mutlaka kitap alınmalı. Tabii kafanıza göre yapıp, aç gezip,ya da başkalarının yaptığını yapmaya çalışırsanız diyetten ve kontrolünden uzaklaşmış olursunuz.Oysa Dükan'ın dediği gibi yaptığınızda değişik zamanlarda yenilebilecek birsürü yiyecek ve içecek çeşidiyle oldukça sağlıklı gidiyor. Ben buna inanıyorum.Bu diyeti yapmadığım taktirde zaten zayıflayamıyorum ve şişmanlık yüzünden başka hastalıklara yakalanmak istemiyorum.Kilo kontrolü belli bir zamandan sonra zor oluyor çünkü.Bu isteğe bağlı arada sporu ve hareketide savsakladığımdan rejimle beraber her koldan sürmesinin en faydalı zayıflama şekli olduğunu ve yağlar gittikçe vücudun belli bir sıkılığa erişmesi için hareketin de şart olduğunu keşfettim.
Yalnız daha önceden söylediğim  gibi,Dükanı yapan bir sürü kişi var ama paylaşmıyorlar :) Neyse konumuz bu değil :P  Biz kilo vereceğiz ,her iyi ve güzel bulduğumuz da yaptığımız gibi bunu da paylaşacağız.
Ben kendi yaşam tarzıma göre uyarladım bazı durumları ama Çağıl evde yok,istanbulda ya artık,akşam öğünleri ve yemek tarzı konusunda eşim pek sıkıştırmıyor, çoğu zamanlarda dışarıda yemek yiyebiliyoruz-iş durumları ya da etkinliklerden-, geçen hafta üç gece ya işten ya da davetli dışardaydık mesela.Böyle zamanlar hem kolay, et ve sebze ,çoğunlukla ızgara yiyiyorum ama bazen de evsahipliğini başkalarının yaptığı toplantılarımızda yiyecek bir şey bulamayınca,toplantıyı da bırakıp çıkamayınca etrafı seyredip zaman geçiriyorum.Çantamda küçük  kutu süt var artık,bu ara süte sardım.Yemekten önce ya da acıkınca içiyorum.Yulaf gevreğini her gün yiyiyorum.O benim önemsediğim bir şey. Hem bağırsakları düzenliyor hem de uzun vadede acıktırmıyor. Artık kabul ettiğim bir durum var ki ben zor zayıflayan ama kolay kilo alan bir yapıdayım, bu yüzden ihmale gelmeyecek diyetler yapmalıyım ve bunu yaşam tarzı haline getirmeliyim.İlk defa bu kadar kilo verdiğimden nasıl koruyabileceğimi ya da nasıl devam edeceğimi birlikte göreceğiz :)


Kahvaltıda  : Normalde kışın kasım-nisan arası domates ve biber yemezdim ben ama bu sene başka şansım yok,hem biberi çok seviyorum hem de kahvaltıda iyi oluyor.
Yumurta, haşlanmış ya da seramik tavada,kesinlikle yağsız.Sucuk-işlenmiş ürünler tavsiye edilmiyor ama etsiz kahvaltı edemiyorum bazen- şimdi daha azalttım,bir ara her kahvaltıda yiyiyordum.Sucuklu yumurta, pastırmalı yumurta, biberli yumurta, menemen.
Menemeni eğer evde bana uygun yemek yoksa yemek olarak da yiyiyorum,yanında da peyniri katık ediyorum.Peyniri ben yediğim her şeyde ekmek gibi yiyiyorum zaten.Her çeşit peynir yiyiyorum.Yağına bakmadan.Çünkü belli bir zaman sonra herşey aynı geliyor.Bu yüzden peynir çeşitlerini sık değiştiriyorum.Sadece Ezine -çok sevdiğim için-her seferinde alınır.
Peynir alırken büro için ayrı ev için ayrı aldığım gibi,bazen acıkınca girip markete kendime çay saati içinde alışveriş yapabiliyorum.Zeytin özlüyorum en çok,zeytin yasak,meyve de.Çok nadir bir tane olmak üzere kaçamak kaldırıyor diyet.Sık olmamak koşulu ile birer tane yenilebilir.Yoksa uzun vadede hamileler gibi özeniyor insan :))
Tuz atmıyorum,yemeklerde de olabildiğince tuzu az kullanıyorum.

Olabildiğince yağsız yemeye çalışıyorum,kendimden yağ koymuyorum ki diyet yediklerinin yüzde onikisinin yağ oranını idare edebiliyor, bunu yemeklerin yağında ve bazen salatalardaki yağlarla idare ediyorum.Yağsız yemek hiç yenmiyor,özellikle ikinciye ısıtılmıyor,tatsız oluyor.Bu yüzden olabildiğince yağ kullanmamaya çalışıyorum.Bazen restaurantlarda da salata yağlanmış geliyor, geri çeviremeyeceğin ortamlar oluyor, ama en zoru hiç yağsız yemekler.Birde diyete girdiğimden beri sevmediğim ve beğenmediğim yemekleri yiyemiyorum. Onun yerine peynir çıkarıp yemek daha iyi geliyor.Bu diyete girdiğimden beri yoğurdu daha bir yemeye ve sevmeye başladım.Uzunbey sevdiğinden her öğünde sofraya yoğurt çıkar bizde ama ben bu diyetle sevdim diyebilirim.Özellikle süzme yoğurt arada acıkınca atıştırmalık öğünüm oldu.
Kahvaltıya dönelim yine,
peynir, yulaf ezmesi bazen acil dönemlerde kısa zamanlı kahvaltılarda süper, salatalık-domates-peynir-  yağda biberli ekşimik (biber doğranıp kavrulur,içine ekşimik eklenir ama yağ yok adı yağda kavrulmuş biber, her türlü yağsız yumurta, seramik tavalar hem yapışmıyor hemde yağ olmasa bile güzel pişiriyor, roka, maydanoz,ekşimikli yumurta (yumurta omlet şeklinde karıştırılır,pişmeye yakın altı kapatılır, içine oranı bozmayacak şekilde ekşimik eklenir,yumurtanın içine çatalla ezilir, birde kış başında biberli ekşimik yaptım kahvaltılar için o da şöyle ekşimiğin içine biraz süt ve biber basılıyor,buzdolabında bekletiyorsun,istediğin zaman yiyiyorsun. Közlenmiş biber de yenebilir.

Yemeklerim ..
Dışarıda olabildiğince ızgara ya da yağsız kavrulmuş et yemeğe çalışıyorum, yoksa sebzeli tavuklu yemekler, sebze yemeklerini yoğurtla, et yemeklerini salatayla  yiyiyorum ve su içiyorum, eğer çok açsam  ayran alıp yemek öncesi içiyorum. Haşlama et sevmediğimden pek yemedim ama evde kendime brokoli haşladım,sirke ve limonla sos yaptım yedim mesela. Ya da sarmısaklı yoğurt koydum yedim. Annemin bir salatası var, arada ondan yapıyorum.Kırmızı lahanayı haşlayıp sirkeli limonlu sosla yedim.Ispanak pişirdim, bol yoğurtla yedim.Çorba içmiyorum,diyette yok ama özlüyorsun. Köfte yapıyorum evde,geçen gün yaptıklarıma yulaf ezmesi unu vardı ondan koydum.Köftedeki karbonhidratı önemsemiyorum artık.Yanına bol salata yapıp akşam öğünü yapıyorum.Hiç kaçamak yapmayınca köftedeki galeta unu gibi ayrıntılar önemini yitiriyor.Mutlaka ayran içiyorum,şimdi kefir aldım fatoştan kefir yapacağım.
Ispanaklı yumurta olabilir, karnıbaharı haşlayıp sarmısaklı yoğurtla yiyeceğim mesela bu hafta.Zeytinyağlı  pırasa çok severim ama bu sefer domates suyuyla pişireceğim, taze fasulye aldım yine aynı yöntemle pişireceğim.Aslında kıymalı yapılabilir kıymanın yağıyla ve domatesle pişirilebilir ama ben kıymalı yemek az sevdiğimden hep canım o tarz istiyor.
Kabak yapıyorum bazen, ince ince dilimleyip yağsız tavada iki tarafını çevirerek kızartıyorum.Üstüne baharat atıyorum.Ya da balık parçalarını actyfry da narekşisi, limon,susamla,az safranla karıştırıp yağsız pişiriyorum.
Patlıcan közlüyorum, çok da severim. Geçen gün fırına sarmısak attık o da süperdi, yemeğin yanına ya da etin çok yakışıyor.
ama kalabalık bir ailede Dükan yapmak zor.Mutlaka iki ayrı menü hazırlamak gerekiyor.Yağsız yemekler güzel olmadığından başkaları yemek istemiyor.Çağıl devamlı burada olsa öyle yapardım.Ya da o olduğunda menü farklı oluyor,onların yemeklerinden yemiyorum ben,kendime göre bir çeşit yemek yapıp salatayla idare ediyorum.
Kaşarlı mantar yaptım fırında,uzunbey için yarısına tereyağ ekledim,benimkiler yağsız kaldı.Çok güzel oldu.Karışmasınlar diye benimkilerin üstüne pul biber ekeledim.
Meyve yok,tatlı yok, bol bol çay var benim için. Günboyu bitkisel çaylar ve her gün bir nescafe içiyorum.Bazen sırf sütlü bazen de normal nescafe oluyor bu. Her gün Türk kahvesi içiyorum sade, ve mutlaka su içilmeli hem böbrekler için kitapta da uyarıyor hem de su içmeden zayıflanmıyor.

Şimdi doksanın  altına düşmeye çalışıyorum, düşünce yazarım,iyi gidiyor. Kaçamak yok, hareket var ve canımın istemediğini yemiyorum,diyetin en güzel yanı bu :)  

Güncelleme: Krep tarifi..
1.5 yemek kaşığı yulaf kepeği unu
1.5 yemek kaşığı lor ya da b.peynir ezmesi
1 yumurta, karıştırılır.Yağsız olarak pişirilir.

14 yorum:

Anonim dedi ki...

melemen olacak))

Asortik Krep dedi ki...

Adsız, egeliyiz galiba :) Sen istanbulda "Melemen" dersen dalga geçerler benden söylemesi.Bende ilk defa buralarda duydum Melemen diye ordan biliyorum.

Asortik Krep dedi ki...

Üşenmeden baktım,TDK da "melemen" diye bir sözcük bile yok.Doğrusu Menemen :)
http://www.tdk.org.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.4f413b2b8d5c09.26945993

enne dedi ki...

Ben seni 2 kere tebrik etmek istiyorum. Bir, diyet yapıyorsun, iki, bence zor olan bir diyeti yapıyorsun. Yiyeceklere bakıyorum da, kolay değil gerçekten, bir çok şey yasak gibi duruyor. Kolay gelsin arkadaşm.

Asortik Krep dedi ki...

Enne, diyet yapmak zor, hadi kızartma yok ama şeker yüzünden meyve de yasak ve çorbalar yok,zeytin yok,boza yok :)) İlginç bir şekilde protein tatlı istediğini gideriyorda bunlar zor geliyor :)

Hamarat Kontes dedi ki...

Devam Asortik,bende başladım.

Dışavurum dedi ki...

Kolay gelsin, çabucak ve sağlıklı bir şekilde verirsiniz kilolarınızı umarım. Makarna ve bulgur yenebiliyor mu? Anladığım kadarıyla tatlı ve meyve tamamen yasak.

Asortik Krep dedi ki...

Karbonhidratlarda yasak :) Seyir evresinde olduğumdan sadece protein ve sebze yiyebiliyorum.O da yağsız.

Tanya's dedi ki...

Bırakma sakın Asortikcim:)

Asortik Krep dedi ki...

Bırakmayı düşünmüyorum, sadece konuşulduğu kadar kolay olmadığını paylaşmak istedim.Kilo veriyorum ama zorluklarla ve direnerek :)

Anonim dedi ki...

menemen;izmirin ilçesi.melemen yemek..))

Asortik Krep dedi ki...

Adsız, " Melemen" yöresel söyleniş biçimi,Menemen yemek :)
Sen yine böyle devam et,yok bişi ,takılma bence. Basmıyorsa yapacak bir şey yok..

Özgen dedi ki...

Merhaba canım öncelikle verdiğn kilolar için tebrikler çok merak ettim yeni halini. Ancak ben asla uyamam bu kriterlereöncelikle tatlısız yapamıyorum hele kışın neyse canım sana kolay gelsin sevgilerimle.Bir de unutmadan nerede bu Zantera açıklayabilirmisin çok merak ettim de:)

Asortik Krep dedi ki...

Özgencim, Zentara Barış Manço Bulvarında Seçkin Marketin karşısındaki sevgi ağaçları parkı var,onun yanında.Yoldan gözüküyor,ikiz villalar var onda.
Yani Günlükbaşından Çalıştaki köprüye gider gibi düşün,pazar pazarına sapan yola döndüğünde sağda kalıyor.(Yerguzlar Caddesi)

Orantılı kilo alıp verdiğimden çok süper incelmiş gibi gözükmüyorum ama yazdan beri göremeyenler farkediyor. Onsekiz kilo önceki kıyafetlerimi tabii ki giyemiyorum ama o zamanda o kadar kilolu olduğumu anlamazlardı.Şimdi de çok verdiğim belli olmuyor sanki :P

Bu hafta biraz yoğunum ama gelecek haftalarda ziyaretine gelmeyi düşünüyorum.Ben geliyordum ama Özleme sordum annenler burdaydı,gitmelerini bekledim,işlerden de ara açıldı.