Pazar, Ekim 01, 2006

Geçtiğimiz hafta canımız "demir tava" yemek istediği için gittiğimiz Çin Lokantası..Geçen sene Uzunbey sizi bir yere götüreceğim diyerek Çağılla bizi sezon biterken götürmüştü ..Bu sene yine geç vakte kadar çalıştığımız bir akşam isterseniz gidelim demir tava yiyelim dedi..Biz hayatta ikiletmeyiz Çağılla böyle bir teklifi..Hemen yola koyulduk çünkü mekan Hisarönünde..Hisarönü Fethiyenin restaurant ve bar cenneti..Hem de otel. Ölüdenizin bir üst mahallesi olduğu için de gayet turistik bir yer..Bizim festivallerimizi yaptığımız alan da orada..Bu kış o meydana belediye binası yapılacağı için seneye festival alanı değişebilir..Yani öyle bir durum var ki eğer yollar biterse son sene sanırım başkan bize bir amfitiyatro yapma sözü verdi ki hepimiz umutla bekliyoruz..Neyse işte ilk gittiğimiz sene ne yiyebiliriz diye garsona sorduk..Garson bize anlatırken Çağılla ikimiz cozurdayarak geçen demir servis tabaklarında et yemekleri gördük..Onların adı ne diye garsona sorduk..O da bize demir tava mı dedi..Evet demir tava :)) bizde gördük demir tava da olduğunu ama biz otantik ismini öğrenmek istiyoruz..İşe yeni girdiğini ve o kadar bildiğini söyledi..ısrar etmedik bizde..Hem biz kültür manyakları olarak ne yediğimizi çince duymak istiyoruz..Benim oğluş hatta çubuklara hasta olduğu için pilavıda çubukla yemek istediğini söylüyor..Ben gülüyorum çünkü biz Uzunbeyle bunu beceremedik daha önceki deneyimlerimizde..Ama o ilk seferden yemeği nasıl çubuklarla yedi hala anlamış değilim..O tatilimizde kısa ama çok güzel bir tatildi ve burada http://www.sazlik.com kaldık..Eğer doğal bir plaj ve doğal bir ortam ,sessiz bir tatil istiyorsanız Adrasan' ı tavsiye ediyorum..İşte bu muhabbet arasında bizim demir tavalar geldi..En az geçen senekiler kadar güzeldi ve ekşi tatlı soslu tavuk, cips, pilav, çin böreği, midye ve çorbalardan başladık sonunu nasıl getirdik farketmeden şiştik..Bir ara garsonu yakaladık ve yemeğin adını soralım dedik..Garson bize demir tava dedi yine..Çağıl kıs kıs gülerken anne aynı garson galiba diye de düzeltti..Biz bu yemeğin adını öğrenemedik ama eğer yolunuz bir gün Hisarönüne düşerse (yaz sezonunda) demir tava isteyin..Hatta ben bir daha gittiğimde sadece çin böreği ve demirtava yiyeceğim Peking Chinese Restaurantta.. http://www.pekingchineseturkey.comSahibi uzun zamandır Türkiye de yaşayan bir Çinli..

ince eleyen karakter dedi ki...

asortıkım slm gene gezmısız bol bol ohhh sefan olsun hayatım
senın demır tava dedıgın wok olmasın sakın bende son trend eh susı yıyelım ayagına ıstanbulda bır handıkapa geldım kı sorma ıgrenc otesı eh alısmıs damak turk usulu yemeklere
aöa meksıka yemeklerını tavsıye ederım acayıp tadları guzel tako dıye bırsey var bıldıgın mısır ekmegı
neyse optum senı bu kadar yemek muhabbetı karnım acıktı ınsalllah yolum duserde bır demoır tavada ben yerım

Asortik Krep dedi ki...

Toprak ve Ben, wok benim bildiğim yuvarlak kızartma tavası ..Bizim demir tava adını taktığımız yemek gerçekten ağır demir bir tava ile servis yapılıyor..Altına ahşap nihale ile..Kayık tabak şeklinde bir servisi var..getirirken de cozurduyor :))
Hem sen nerelerdesin bakayım..Özledik seni.
Suşi benim yiyebileceğim bir şey değil! Hiç heveslenmedim heveslenmem de.

Bir dönem İstiklal Caddesinde Galatasaray Lisesi karşısında -şimdi yayınevi olabilir-çok katlı bir binada meksika lokantası açılmıştı..O zaman Uzunbey Beyoğlunda çalıştığı için öğlenleri buluşur yemeğe giderdik oralarda..İlk müşterilerinden biriydik sanırım ama tutmaz burada diye konuşmuştuk..Tutmadı da.