Cumartesi, Aralık 23, 2006

avakado salatası

Avakado: İçerdiği yağ asitleri ve vitaminler sayesinde bu koyu yeşil meyve, çok değerli besinler listesinde yer almaktadır. Dıştan kullanımda, bol miktarda içerdiği A vitamini, hücrelerin yenilenmesini destekler ve üst deride kepeklenmeyi nasırlaşmayı önler. B vitamini kompleksi, hücre metabolizmasını çok olumlu etkiler.Avakado Salatası Avokadonun etken maddeleri, deriyi kurumaktan korur ve özellikle, duyarlı, kuru, yıpranmış ve yaşlanmış derileri iyileştirir ve güçlendirir.
Zaman zaman ne kadar faydalı olduğunu okuyupta bir türlü damak tadımıza uygun şeklini bulamamıştık bu meyvenin..Pazar pazarından 4 tane aldım ve geçen gün kahvaltıya gittiğimiz Yörük müzesinde yediğimiz kahvaltılık tarifini yaptım ama kendi uyarlamam ile..Yani avakadoları soyup, içindeki çekirdekleri çıkarıp mutfak robotuna attım.İçine sarmısak, zeytinyağı,1.5 limon suyunu, karabiber ve kimyonu az tuz ile bir güzel karıştırdım..Sonra kızarmış ekmek dilimleriyle bu akşam oturmaya gelen arkadaşlara ikram ettim..Daha önce de kendimize akşam yemeğine çıkardım.Öyle hoşumuza gitti ki bu haliyle anlatamam..İster meze, ister salata, isterseniz d kahvaltılık olarak günün her saati ikram edebilirsiniz..

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Ben de geçen kış o pazardan bir koli taze meyva ve sebze alarak, burada yaşayan canım arkadaşıma gönderdim. İçlerinde avakado da vardı. Malum burada soğuktan pek birşey bulunmuyor. Arkadaşım koliden çıkan avakadoya uzun uzun bakmış ve anlamamış ne olduğunu, nasıl yeneceğini. Hemen bir manava koşmuşlar ve sormuşlar ne olduğunu. Manav meyvayı incelemiş, bakmış ve hiç bozuntuya vermeden "ne olduğunu bilmiyorum ama bu daha gök (yeşil), olmamış" demiş.Şimdi konuşur, çok güleriz. İşte ülkemizin iki farklı rengi. (Dün gece sizi gördüm rüyamda, beraber sucuk ekmek yiyorduk :)) )Sevgiler. K.

Asortik Krep dedi ki...

Sevgili K, hayır olsun demek ki dönmeniz yakın diye yoruyorum bu rüyayı..

cenebaz dedi ki...

Benim babam çok iştahlı ve her türlü yiyeceği mutlaka denemek isteyen biridir. Geçen gün hayatında ilk kez avokado almış. Ama ne manava ne de bize bu nasıl yenir diye sormadı. Akşam annemle birlikte meyve niyetine soyup yemişler , daha doğrusu yiyememişler. Ertesi gün bana ne biçim meyve bu? Ne tadı var, ne tuzu dedi. Nasıl yaptınız deyince anlattı. Çok güldüm. Senin bu tarifi vereyim de bir de böyle denesin. Bakalım beğenecek mi bu kez?

Asortik Krep dedi ki...

Çenebaz, avakadoyu soyup tuz ve limon serperek öyle meyve konumunda yiyenler var ama bize lezzetli gelmedi..Yine de tavsiyem bu tarif uygulanarak yenmesi..

enne dedi ki...

Demek kış geliyor deyince bir kot ceket alınıyor sırta??? Valla çok kıskandım ben, biz burada yaşıyormuş gibi yapıyoruz galiba?
Siz yaşıyorsunuz hayatı, hem de her mevsim.

Asortik Krep dedi ki...

Ennecim, şimdi ne yazsam da sizi özendirmesem bilemedim.Şöyle söyleyeyim mesela üzerimde sadece gömlek ve delikli, uzun kollu tunik vardı, onun üstüne kot ceketimi giydim desem.. :) yani aslında üşüdüğümüzde dışarı çıkıyoruz güneşte ısınıyoruz çünkü evler ve işyerleri klimalı..İçeriler daha soğuk oluyor..Soğuğu ancak akşam güneş batınca hissediyorsun..

Adsız dedi ki...

sen bile daha ne yazdığını bilmiyorsun bu avakodo salatası değil sosu.

Asortik Krep dedi ki...

Bence salata..Sos olarak kullanmıyoruz,salata olarak yemeklere eşlik ediyor :)
Görüntü netten, benim yaptıklarım bloğun başka kısımlarında var,ne de olsa sabahtan beri okuyor-bakıyorsunuz, mutlaka karşılaşırsınız.
vikipediden.."Salata, genellikle sebze veya meyvelerden oluşan sade karışım ya da üzerine yoğurt ya da sos dökülmesiyle hazırlanan ve yemeklere eşlik eden yiyecek karışımı. Kimi zaman içine et ya da peynir gibi yiyecekler de konulur. Mevsimine ve yapıldığı yöreye özgü sayısız çeşidi yapılır."