Cumartesi, Mayıs 05, 2007

Benim Bahçem :)) 2.bölüm

Burası bahçede en sevdiğim bölüm..zaten neden büyük bahçe istemediğimi anlamış olmanız lazım..Hem yoğun çalışıp hem de bahçe ile uğraşmak çok zor..Başkasına yaptırırsanız da o işin keyfi kalmıyor..Bahçemin en geniş yeri evin yanı. Önü, arkasında daha sonraki resimlerden de göreceğiniz gibi az yerim var..Site olarak genelde bakımlı ve daha site yapılırken ekilen müthiş güller var..Büyük ve renk renk görülen güller daha inşaat halinde dikilmiş evde benden önce oturan olmadığından bize ait olan kısmı güller ve öndeki peyzaj hariç boştu.
İlk resim ceylan sardunya..Mor salkımlar geçen hafta coşmuş biçimde yapraklanmışlardı..Şimdi evin yanından 2. katın bitimine kadar balkonu ve verandayı saran boru çiçeği sarmaşığının açmasını bekliyorum..

Penceredeki sakız sardunyalar..Kırmızısı ve pembesi var..Bir arkadaşımdan aldığım alacalı bir rengi var ki yeni diktim.Bakalım tutacak mı?

Hep dışardaki çiçekleri gösterecek değilim tabi ki..Bu somon rengi gülü de Uzunbey işe giderken koparıp bana verdi :)

Sardunyalar resmi geçitte..
Balkonda ki sarmaşık beyaz gül..
Yeni aldığım saksılar..Hani geçen hafta gidip pazardan almıştım..

Sardunya renkleri çeşit çeşit çünkü her yerden bir parça getirip toprağa sokmuşum çelik için..ama siz yeni alıyorsanız ya da yeni dikecekseniz ayrı yerlerde ayrı çeşit ve rengi beraber dikin karıştırmayın :)

Hanımeli sarılı yola bakan bahçe duvarımız..

Mutfak camı önündeki güller..

Giriş kapısı önündeki güller..

Ekin Ablamızın bize hediye ettiği kaktüslerden..

Bu da öyle...

Öbür evden getirdiğim minik pembe güller açan sarmaşık gül..Şubatta çelikten yetişti..Şimdi çiçek açacak :)

Site güllerinden..

Zeytinler çiçekte..Sitenin diğer ucu.
Benim evin giriş tarafı..
Papatyalarım..Onları getirdiğimde parmak kadardılar..Ben nereye onlar oraya..Böyle gözüktüğüne bakmayın kocaman kocaman olup kendileri tohum atıp yayılıyorlar..

Şimdi bu çelik bir gün kocaman pembe çiçekler açan çok güzel bir ağaç olacak..Bekleyin yaklaşık bir karış :) Bu sene olmaz ama..Gelecek seneye belki..En çok izlemekten keyif aldığım şeylerden biri bu..Öbür tarafa da bunun yaklaşık 15 cm dışarıda sapı kalan çeliğini dikmiştim..İkiside şimdilik tuttu..Bu yazı geçirirse esas tutmuş sayılır..Bu yüzden iyi bakıyorum kendilerine..

Mutfak camının önden görünüşü..

Sandığımın son hali..İçinde bir de tosbağ var..ama seramikten..

Balkondaki sarmaşık beyaz gül..Taşındığımızdan beri en geç açan gül bu oldu..Rengini bilmeyipte merak etmek, sonra da haif bir kırmızılık arasında bembeyaz yapraklar görmek çok keyifliydi..

Balkonun diğer ucundaki sarmaşık pembe gül..

Balkonun karşısında ve rengi o kadar güzeldi ki resmini çekmeden duramadım.

Komşumun sardunyaları..Katmerli pembe örnek olması açısından koyuyorum..

Itır.. Çok büyük ve çok güzel çiçekleri yoktur ama yapraklarını ellediğinizde ben bu kokuyu tanıyorum dersiniz.. Genelde sabun yapımında kullanılır ve yine kokulu bahçeler için dikebilirsiniz..
Komşumun güllerinden benim tarafın görünüşü..Öndeki kapı benim bahçenin diğer tarafı oluyor..Yani balkon tarafı..

Penceredeki diğer sakız sardunya ..Pembe olanı.

Benim penceremde de vardı ama bu ismini bilmediğim çiçek bu balkonda daha büyük olduğu için görüntülendi..Sarısı ve kırmızısı var ve az su ister..Çiçek sulamayı unutan hanımlara..Balkonlara ya da pencerelere önerilir :))

Mutfak penceremden bahçe manzarası..Karşıda papatyalar, kaktüsler, o sevdiğim ağaç fidanı ve güller var :)
Önünde pencere açtığımda koklayacak melisa ve sarmaşık gül ile yuvarlak saksı var..
Pencerede ise daha ayrıntılı bir zamanda resimleyip size gösterebileceğim seramik kaplarda minik kaktüs çeşitleri var..

Ben bu çiçeği çok severim..Yer örtücü ve adını Kaz ayağı olarak bilirim..Su istemez kolay kolay ve çok güzel çiçek açar..Çok güneş sever..Bahçede yoktu..Ekin Abla' dan aldım hem de resimledim..Gelecekte bahçe ile ilgili onunla çok güzel düşüncelerim var ama ancak gelecek kış yapabilirim..Mevsimi geçti çünkü..Hem de zamanım olmadı.
Bu çiçeklere patlıcan çiçeği diyorlar..Beyazı daha ufak boylarda ve müthiş kokulu oluyor..Sarısı da böyle ağaç gibi oluyor..Sarısının kokusu yok ama peyzaj için eğer güzel budanırsa müthiş görüntüler verebiliyor..Şemsiye açmış gibi düşünün..Bir de resimlerde küçük çıkmış..Çiçekler yaklaşık bir karış boyunda..(Hadi Erdil Bey artık bilmediklerimizin adını bulmakta size düşüyor :))


Çiçeklerim bitmedi..Çiçek açma zamanlarına göre ara ara resimleyip bloğa koyacağım..Neden şimdi büyük bir bahçe istemediğimi anlamış olmanız lazım..Çünkü dikmek birşey değil bakmak lazım :)
Bu sene diğer işlerin yoğunluğundan bahçe peyzajı ile ilgili çoğu düşüncemi gerçekleştiremedim..Seneye yavaş yavaş kafamdakileri uygulamaya koymak tutmayanların ve eksiklerin yerine yenilerini dikmek istiyorum..

12 yorum:

Mutfakta Zen dedi ki...

İyice yerleşmişsiniz Asortik Hanım!
Ne güzel ne güzel! Oralara gelmek için bir nedenim daha var artık. Umarım her şey gönlüncedir.
Tijen

Asortik Krep dedi ki...

Bekliyorum hem festivale hem evime..

Festivalle ilgili bir mail de attım..Cevabınızı bekliyorum.

ERDIL dedi ki...

Güllerdeki böceklenmeden kurtulmak icin sakin zirai ilac kullanmiyin her ne kadar zararsiz yazilsada ucucular icin denge bozuluyor.Zaten acik alanda da hic bir tesiri yok.Isirgan otunun disisini topliyin bir su dolu bir plastik kapda 3 hafta bekletin o suya litre basina bir damla pril sakin fazla olmasin güllerinize 3 günde bir püskürtün mesele cözülmüstür.Isirganli kabinizi uzak bir noktaya koyun cok pis kokar.Bu sistemle hem böceklerden
kurtulur hemde dogaya katki da bulunursunuz.
Saygilar.

Asortik Krep dedi ki...

Bizde her yanı sarmıştı bütün bahçede ki gülleri..Sonra baktım ki diğer güllerden geçmiş..Aslında ara ara o detarjanlı ve ısırganlı suyu kullansak iyi olur..Sarmadan yani.

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

Yine sayfanda gözümüz gönlümüz açıldı asortikim. Yineliyorum, Allah ağzınızın tadını bozmasın, mutlu mesut yaşayın güzelliklerin içinde..

Asortik Krep dedi ki...

Yalnızlar Kraliçesi, teşekkür ederim..

gazel vakti dedi ki...

Herşey pırıl pırıl mis gibi.

sanemcetamin dedi ki...

Sandik ne kadar degismis, daha ciceklenmis sanki, ne guzel olmus. Seneye o cicek acacak agacin resmini gormek guzel olacak. Nazar degmesin Asortik, ciceklerin kurumasin, masallah demeden gitmiyorum bahceden ;)
Sevgiler
s.

ciceklibahce dedi ki...

Hepsi çok güzel:) Çok özendim:)

B5 dedi ki...

Ben de hic utanmadan yegane otumdan bahsettim ya... :)
Fotograftaki hanimelleri ne kadar devasa. Evimin önündeki parkta gecen farkettim onlari. Yaklasik 3cmlik KOKUSUZ hanimelleri. Türkiye´dekilerin hangi boyda olduklarini unutmusum.
O güzel güller de dahil, hepsi bakim isteyecek bitkiler. Cicekleri sizin sulamanizi simdi anliyorum. Ellerinize saglik,
Selamlar,

Asortik Krep dedi ki...

Gazel Vakti, çok dinlendirici ve görüntüsü çok güzel..

Sanem, zaten çok sık dikmemekteki tek sebep çoğalacak ve saracak olmaları..


Çiçekli Bahçe, senin bu bahçede bir dolaşman lazım bence :) Adaşsınız ya..Yani şeklen..

B5, çiçekler kurumamalı..Onun için biz suluyoruz..Bizimkileri sularken kıyamadığımız için erişebildiğimiz oranda diğer kısımlarıda suluyoruz :)

nilly dedi ki...

Bahcen, ciceklerin cok guzel gorunuyor. eminim gelecek sene daha da guzelleseceler.