Salı, Kasım 13, 2007

Kendini anlatan şiir...


KARAFAKİDEN Bal sobelemişti beni..Gitmeden onu da gerçekleştireyim dedim :))
Beni tanımlayan bir kaç şiir var ama bunu kendime yakın hissettim.

Ben Senden Önce Ölmek İsterim

(Nazım Hikmet'e, eşi Piraye tarafından kendisi hapishanedeyken yazılmış..)

Ben senden önce ölmek isterim.
Gidenin arkasından gelen gideni bulacak mi zannediyorsun?
Ben zannetmiyorum bunu.
İyisi mi, beni yaktırırsın, odanda ocağın üstüne korsun içinde bir kavanozun.
Kavanoz camdan olsun, şeffaf, beyaz camdan olsun ki içinde beni görebilesin.
Fedakârlığımı anlıyorsun: vazgeçtim toprak olmaktan,
vazgeçtim çiçek olmaktan senin yanında kalabilmek için.,
Ve toz oluyorum yaşıyorum yanında senin.
Sonra, sende ölünce kavanozuma gelirsin.
Ve orada beraber yaşarız külümün içinde külün ta ki bir savruk gelin
yahut vefasız bir torun bizi ordan atana kadar...
Ama biz o zamana kadar o kadar karışacağız ki birbirimize,
atıldığımız çöplükte bile zerrelerimiz yan yana düşecek.
Toprağa beraber dalacağız.
Ve bir gün yabani bir çiçek bu toprak parçasından nemlenip filizlenirse sapında muhakkak iki çiçek açacak:
biri sen biri de ben.
Ben daha olumlu düşünüyorum .
Ben daha bir çocuk doğuracağım.
Hayat taşıyor içimden.
Kaynıyor kanım.
Yaşayacağım, ama çok, pek çok, ama sen de beraber.
Ama ölüm de korkutmuyor beni.
Yalnız pek sevimsiz buluyorum bizim cenaze şeklini.
Ben ölünceye kadar da
Bu düzelir herhalde.
Hapisten çıkmak ihtimalin var mı bugünlerde?
İçimden bir şey: belki diyor.
(18 Şubat 1945)

resim : renoır 1875

6 yorum:

Aslı Cin dedi ki...

İyi eğlenceler Asortik.

Haklısın, harika bir şiir bu, dün ben de bununla ilgili düşünüyorudum neyse uzun hikaye.

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

ben bole ask gormedim omrumce.
gorsem; sahibi; daha da guzelini yazardi belki de..
ayaklari yere basan bi gercekci ask bu.

berfin dedi ki...

ahh en sevdiğim şiirlerden biri.teşekkürler tekrar hatırlattığın için.

sessiz balik dedi ki...

nazım olmak mı piraye olmak mı ?arasındayım ...

Nihat Demirkol dedi ki...

bir zamanlar çok sık bir şekilde oluyordu bu mimlerarkadaş çevremde...ama ne zamandır mim olayı görmüyorum

iyi bir mim konusu seçilirse gerçekten de güzel oluyor... ayrıca blogcuları birbirine yaklaştırma ve arkadaşlık ilişkilerini güçlendirme açısından da mimi önemli buluyorum... bu işin, zevki gibi bir şey...

seçtiğiniz şiir çok güzel... bu şiirin başlığını görünce hemen aynı soruyu kendime sordum... tam bir cevabım yok ama şunu diyebilirim ki insanın eşinden önce ölmek istemesi için, gittiğinde onun bu hayatla kolay başedebileceğinden ve mutlu olacağından emin olması lazım...

görüşürüz!

Asortik Krep dedi ki...

Diğer arkadaşlar izninizle..
Yel değirmenlerine karşı olan arkadaş, artık saygı, sevgi sınırları dahilinde laf anlamayacağınızı düşünüyorum. Ben eda'nın avukatı değilim.Eğer eda ile ilgili bir yorum görürsem bir daha bloğumda kesinlikle bu yorumun altındaki yoruma yaptığımı yapıp çöpe göndereceğim.Hem bence arşivleri bir okuyun lütfen..herkes eda kadar yumuşak bir kadın olmayabilir.
en az size gösterdiğim saygı kadar saygı görmekte isterim..Yokluğumu fırsat bilip yorum yazmışsınız ama bir daha içinde eda kelimesi geçen bir yorum gelirse bu blogda kesinlikle farkedildiği gibi yok edilecektir.Size edasız günler diliyorum.