Cuma, Kasım 23, 2007

Kapodokya 1 ...

Aslında nerden başlamalı bilmem.Annem geçen hafta perşembe sabahı geldiğinden beri masal alemlerinde gezdim geldim.Aşağı doğru baktığınızda sondan başlayarak gezimizi anlatan resimleri aslında ters istikamette konuyla aktaracağım sizlere..

Cuma sabahı bir otobüs ingiliz, Türk karışımı Fethiye de yaşayanlar topluluğu olarak yola çıktık.Otobüsün önünde geziyi düzenleyen Murat Bey'in Fotoğrafçılar Klübünden arkadaş grubu, orta kısım da İngilizler ve arka kısımda ise bizim arkadaş grubumuz vardı.Sabahın beşinde buluştuğumuzdan herzaman ki gibi Bekçiler köyünde kahvaltı molası verildi.Yolumuz uzundu ve önce Konya'da Mevlana ,sonra Alaaddin Camii gezilecek daha sonra da direk kalacağımız otele yola çıkacaktık.Git git yollar bitmedi.Biraz ağırgittiğimizden dolayı da sıkıldık ancak saat dörtte Konya'da yemek için Cemo diye bir yere girdik.Üniversitenin yanında bir yerdi yani hangi şubesi olduğunu bilmediğimden yazıyorum.Fırın kebap yedik ki etler nefisti.Artık fethiyede de Konya etli ekmeği olduğundan fırın kebap tercih ettiğimize memnun kaldık :)

Daha sonra Alaaddin Camiine gittik.Oradan akşam yemeği için otele yetişmek üzere koştura koştura yola çıktık.9.30 da yemeğe girdik ki otelin resimlerini de aşağıda bulacaksınız.Uzun süredir otelde yediğim en güzel yemekti ama bunun raslantısal olmadığını ve yemeklerin çok güzel olduğunu sonraki günler keşfettik :)) Peri Tower hotel.

Otelimiz Nevşehir'de güzel bir oteldi ve sakindi..Ağahan Mimarlık Proje Ödülü olan bir mimar tarafından uygulanmış ve iç dizaynı da dışı kadar etkileyiciydi.Çok lüks değildi belki ama şikayetçi de olmadık.

Aşağıda resimler Ürgüp Mustafa Paşa'da çekilen resimler..Asmalı Konak ilk bu yöreseki konakta çekilmiş.Dizideki konak gerçekten de filmdeki kadar güzeldi ama konakta ki aşırı profesyonel yaklaşımlar ara ara rahatımızı bozsada güzeldi işte.Orası bence hem gezmelik hem de içmelik bir yer olsa daha çok para kazanılır.Çünkü bir giren bir daha çıkmak istemez sanırım.

Restore edilen eski bir taş binadan görüntüler.Kendimi resim çekmekten alıkoyamadım.Makine devamlı bendeydi.Bol bol çektim.Üzerine tıklayarak eski kapılara yakından bakabilirsiniz.Ne yapalım bu da benim hastalığım..

Asmalı Konak..Önünde topluca resim çektirdikte .. tabii ki bu insansız hali :)

Orta Hisar'da yemek yemeğe çok şık bir restauranta girdik.Sanırım adı müze ama hem etnografya müzesi var hem de binanın kendisi müze gibi.Orada meşhur tesdi kebabı yedik ama etler az pişmiş olduğundan ben pek beğenmedim.

Bu rafın aynısından anneannemde vardı :)) Annem için çektim fotoğrafı.Birde bende bakır tencereler var yine annem getirdi :)) Mutfak dolabımın üstünde..

Şu uzaktan gördüğünüz merdiven var ya işte oraya gelmeden önce çok karanlık ve dar bir tünelden geçtik..

Eski insanlar için güvercinlikler çok önemliymiş.Hem de çevresini boyayıp ,renklendirecek kadar.

Muhtemelen Ermeni zanaatkarların yaptığı cami minareleri Selçuklulardan..Eskiden buralarda insanlar yaşarmış ama şimdi evler koruma altında..Şu gördüğünüz boşluğa resmen tırmanarak çıkıyorsunuz.Orda vakti zamanında Hırıstiyan bir Aziz yaşamış.

Dilek Ağacı..Benimde çaputum var :)) Yani ben de diledim bir şeyler ..

Uç hisar...İlk durağımızda..Kalenin önden görüşü..Alttaki resimde alttan ,yoldan görünüşü..Tabii ki ben yükseklik korkumdan çıkmadım.Etrafında resim çektim,alışveriş yaptım.Oh iyi ki de çıkmamışım.Bayağı yüksekti..Daha resim çekerken midembulanmıştı da.

Ara ara otobüsten inip Fotoğrafçılar Klübü için resim çekme molaları verdik..Tabii ki bizde faydalandık :)

Buraya Uçhisar'da resim çekerken göz koydum :O)

Uç hisar'dan manzara...

Alaaddin Camii..

Mevlana..

Mevlana 2...

Peri Tower Hotel..

Odamız..

Eğridir Gölü,Isparta...Bir mola.

Otobüsten Eğridir Gölü Manzarası..

gülçin dedi ki...

kapadokya bana da gerçeküstü bir yer, sanki bir film seti gibi görünmüştü. şansına hava güzelmiş. eline sağlık asortik hanımcığım.

Dikkat! biyo var ! dedi ki...

Kocamın memleketi olmasına rağmen sizin kadar detaylı gezemedik yahu.Nasıldı eniştenin memleketi,süper dimi?Seymen ağaların diyarı,aslanlar yatağı kapadokya,ürgüp,göreme,göremeden dönemeee:)))

berfin dedi ki...

ASORTİK'İM
fotoğraflara bakarken o kadar keyif aldım ki.bizde balayı için nevşehire gitmiştik. fotoğraflarımızın çoğu aynı:)hatta kapılar resimlerinden ikinci kapının önünde bende foto çekilmiştim:)harika bir yer gerçekten büyü gibi.ellerine sağlık.

Gülçin, Fethiye'de bile hava kapalıydı.Biz orda kısa kollu gezdik :)

Biyo, eniştem şanslı adam, sen de bence çok şanslısın..Birbirinizi bulmuşsunuz.Allah işini biliyor ne diyeyim :))

Berfin, balayı için süper bir yer bence de :)

uykucu dedi ki...

bende hamileliğimde gitmiştim bir de kar yağdığında gitmek istiyorum ve o otelde kalmayı düşünüyorum, biz öncekinde o otele bakan bir misafirhanede kalmıştık otelin mimarisine bayılmıştım.fotolar süper çıkmış..

Figen, yazarken hızlı yazıyorum ya bu projeyle ödül almış yazamamışım da ödül alan mimar çizmiş yazmışım.Doğrusu da bu proje Ağahan Mimarlık Ödülü almış.Senesini bilmiyorum yalnız.

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

harika resimler. haftasonu ben de iki sene önceki resimlerime bakmıştım. Doyamıyor insan oraya. Biz de Peri Tower'da kalmıştık. akşam şöminenin başında odun sesleri arasında kahve içmek çok keyifliydi.