Pazartesi, Aralık 10, 2007

Christmas market...

Dün Çalışta christmas pazarındaydık..Çalışı bilmeyenler için söyleyeyim.Çalış plajı boyunca oteller ve restaurantlar deniz kenarında bir sıra halinde uzanır,önlerinden denize girersiniz, normal zamanda da yaz-kış cafelerde oturursunuz ya da yürüyüş yaparsınız.Çalış İngiliz nufusun fazla tercih ettiği bir semttir çünkü evler bahçeli ve yüzme havuzlu villa şeklinde satılır..Fethiyenin içinde sadece Çalışta denize girilebilir.Gün batımı meşhurdur ama artık İngiliz adetleri de sanırım meşhur olacak.Ben Çalışta 6 haziranda yapılacak olan Karnaval Komitesinde olduğumdan pazar günkü etkinlikte de bir sürü stand sattığımdan görevli idim.Şimdi komite Türk-İngiliz -Alman milliyetlerinden oluşuyor ama hepimiz Çalış' lıyız..Yalnız para toplama ve organize konusunda onlardan öğrenecek çok şeyimiz var :) Burada yaşayan İngilizler Çalış için bir karnaval düzenlersek daha iyi tanıtım yaparız ya da toplanan parayı Çalış için harcarız gibi bir düşünceyle yola çıkmış.Yaptıkları toplantılar çok profesyonelce.Normalde böyle etkinliklerde çalışmış insanlar var aralarında kendi ülkelerinde.İşte karşılıklı bir şeyler öğreniyoruz ve çalışıyoruz diyelim :))
Masalar 10 ytl karşılığında isteyen herkese satıldı.Bu masalarda 2. el giysi ve hediyelik hariç her türlü ürün satışa sunuldu.Satış yapmak isteyen dükkanlar ya da kişiler masaları satın aldılar ve masaların üzerine ürünlerini sundular.
Bunun haricinde mesela çekilişli hediyeler konuldu.1 ytl verip çekiliş numarası alıyorsunuz ve çektiğiniz numaranın hediyesini alıp gidiyorsunuz.
Ya da bir pasta var çok güzel 1 ytl ile yine ayrı bir kuraya katılıyorsunuz, çekiliş 20-3o kişiyle sınırlandırılmış.O kadar kişi katılınca çekip çıkan numaraya pastayı hediye ediyorlar ama karşılığında 30 ytl kazanıyorlar gibi.Size de çıkarsa 1 ytl pasta alıyorsunuz çıkmazsa da 1 ytl zarar vermiyor :)
Dün sağa sola koşturmaktan manzara seyredecek zamanım olmadı.4 büyük restaurant yanyana ayarlanmıştı.40 masaya yakın satış olmuş.10 masayı ben sattım :) fakat hepsi ayrı köşede olduğundan biraz koşturdum.Yanlarında durup bir şey lazım mı baktım ama satış yapmalarını da istediğimden hep kontrol etmeye çalıştım ne yaptılar.Çünkü hep arkadaşlarım vardı masalarda..
Hava çok yağmurluydu.Eğer biz bu etkinliği Türklere yapsaydık 20 kişi gelmezdi.Dün en az 400 kişi gelip gitmiştir :) İngilizler yağmur çamur dinlemiyor.Birde hava yağmasaydı o zaman bence 800 kişi gelirdi.Satılanların hepsi genelde uygun fiyatlı ve çok şirin görünümdeydiler..Zaten böyle etkinliklerde çok pahalı ürünler ve çok kar edeyim mantığıyla yüksek fiyat konulmuş ürünler satılmaz.Yılbaşı alışverişi olduğundan her yer kırmızı-yeşil ve parıltılıydı.Bazı standlar seyredilecek güzellikteydi.Yukarıdaki resim Nil Restaurant.

Orient Express Restaurant..Bir ara Gülderenle ve arkadaşlarla oturup dinlendim ve kahve içtim.
Bambu bar-cafe..Bizimkiler çoğunlukla burdaydı..Berna, Rana ve Mine..
Talin Berk'e düşmüş.Ahşap el sanatları ve diğer ürünler oldukça ilgi gördü..Aynalar ve çerçeveler satılmış :)

Bunlarda Talin'in..Satılmış mı görmedim en son.Ben bunları da beğendim :)

Fatoş, arkadaşıyla.. Kafayı oynatmış ama iyi olmuş,yüzü çıkmamış,gerçi onlar yayınlanabilir dediler ama başka çekmemişim..Kutular, tüylü ipliklerden yapılmış..ilginçti..

Fotoğraf titrek ama başka yok ve fikir olsun diye koydum.Şemsiye gibi dikilmiş bez torbalar,çam ağaçları için.Görünmüyor ama tanesi 2 ytl..

Yabancılar elde yapılmış bu tarz kartpostallara çok meraklı.El emeği ürünleri kendileri yapıp genelde böyle günlerde dernek yararlarına satıyorlar.Bu kartpostallar ya da davetiyelerin fotoğrafları da çok ilginç oluyor..Yukarıda gözüken el arabasından ot yiyen buzağıyı şahsen ben kimseye göndermem ama onlar da bu ilginç kartlara bayılıyorlar.Sadece bu tarz ürün satan iki müşterim bile var Fethiyede..Yani dükkan açmışlar ... Para kazanıyorlar.

Sponsor bulup broşür bastırttık ve tanıtım için bol bol dağıtıyoruz.Resimde görülen kırmızı seramik kutuyu ben aldım :) 3 ytl..

Bu da örgü sevenlere kıyağım.Bu standın sahibi hanım Göcek'ten gelmiş.Orda dükkanı varmış.İzin istedim fotoğraf için..Biraz da sohbet ettik.Zaten o beni tanıyormuş :)) Bu arada tabii ki ben pançomu giydim.Örgüye meraklı herkesin gözü bendeydi.Soranlar da oluyor yolda beğenip,cumartesi günü de veli toplantısında kızlardan birinin annesi sormuş.
ANNE.. Sana sesleniyorum.Ne panço örmüşsün ama..Nazar bile oldum vallahi.Düştüğümde panço üstümdeydi..Berna tüm hafta benimle hep giyiyorum diye dalga geçti ama ben yine de sık giyiyorum.Yalnız cumartesi Dereköy soğuk olur diye kahverengi kaban, siyah şapka,kahve küçük şal(hani hep kullandığım),siyah eldiven ve kahverengi kazak gitmiştim.Bej rengi (cat )botlarımı da..Yani orman işletmede Uzunbey beni bırakırken bahçede değiştirdim.Daha önceden gittiğimden biliyorum.
Bir de böyle bir şey var Fethiyede..Sabahleyin evden giyinip çıkarsın ama Fethiye sıcak, görev icabı ya da gezme manyağıyım ya ben bir şey olur yükseğe çıkarsın baharsa üstün yukarıya göre az kalır üşürsün.Kışsa deli gibi eser donarsın.Onun için her mevsim benim arabada duruma göre aksesuarlarım olur.Malum aksesuarlarım da boldur. Hatta botlarımı da duruma göre değiştiririm.Yani diyelim ki catlerle çıktım ama otelde kokteyl var.Arabadan hemen deri ve topuklu botlar değiştirilir :) Genelde sporuz ama çünkü her yerde gezdiğimizden Fethiye başka türlüsünü kaldırmıyor.Ya da iyi giyindiysen insanlar soruyor niye böyle giyindin..? :))
Berna' nın standı..Hepsi el emeği..Beceriklidir çok.

Bu süslerin altında sallanan çınar toplarını Berna bana toplattı :)) Ben topladığım için çok güzel olmuşlar.. ;P

Rana'nın standı..Onunki dükkandan geldiğinden en kalite standlardan biriydi..Öndekilerden bana da hep hediye almışlar arkadaşlar sağolsun.Yeni büromda var.. Rana 'nın dükkanı Paspaturda..
Bambu barın önü..Bar ama barlar bildiğimiz İstanbul barlarından değil.Cafe bar bunlar ve her yaş insanın girip çıktığı yerler..Zaten oteller de hep aileler tarafından yönetiliyor.Yani sahibi yönetici, hanımı satın almacı, kızı resepsiyonist,oğlu da barmen çıkabiliyor otelin.Ya da buna benzer değişik görevlerde :)

Benim beğendiğim bir stand..Görünen iş boncukla işlenmiş.Sahibi iki ingiliz kadın.Doğu havalı tek standtı.Yani onların doğusu :)

Aynı stand..Mesela üzeri işli yastık 15 ytl..

Eski komşumda stand açmış..Üstündeki bolero ve alttaki çantada onun..Çok marifetlidir zaten..


Görünüş icabıyla güzel bir masaları vardı.Sizinde görmenizi istedim :) Sipariş pasta-kurabiye çalışıyorlar evden..



Aynı masaya ait detaylar..
Dün bir ara yılbaşında nereye gideriz diye küçük bir araştırmada yaptık.Bir gidip geldik başka restauranta..Sanırım 15 kişilik bir rezervasyon yaptıracağız.Yine Çalışta..
Bu ay yılbaşı sebebiyle car boot yapmıyoruz, gelecek satış 27 ocakta Çalış'ta Aymes Hotel yanında..

12 yorum:

yine yeniden dedi ki...

ben yanlış zamanda gelmiş ve fethiye yi hiç ii gezememişim sanırım...çalış a gittik ama her yer kapalı we çok acaip boş gelmişti şöyle 1-2 etkinlik görseydik ne güsel olurdu...

figen dedi ki...

bayıldım bayıldım nefis şeyler varmış.keşke oralarda olsaydımda çılgınca alışveriş yapsaydım dedim(yada iyiki yokum:)el emeği ürünlere bende bayılırım bir kaç kopya aldım resimlerden, hemen yapıcam şirin noel babalardan.sen daha ayrıntılı çek fotoları!!!

qumania dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
qumania dedi ki...

Orda olup, o havayı solumayı ve sizlerle olmayı isterdim ÇOK!:)
Belki bir gün...;)

ERDIL dedi ki...

Krep kizim Aralik ayi ile burada da bu gibi etkinlikler baslar.Ölülere ayrilan Pazarla baslar.O gün Mezarliklara gidilir el isi yapilmis cicek isleri ile Mezarlar süslenir.Daha sonra Adventler baslar 4 Pazar olarak masa üstlerine Cicekler ve cam dallari ile yapilmis süsler hazirlarlar.Her pazar bir mumu yakarlar.24 Aralik ise Weinachten'ni kutlarlar bu bizdeki Yilbasina benzer.Cam agaclari süslenir altinda hediyelikler.Onu takip eden iki günde tatil olarak devam eder.Kliseler,Yuvalar,Okullarda,ve sosyal kurumlarda bu gibi Pazarlar kurulur oradan elde edilen gelir o kurumlara verilir.Bir ay müddetince Sehir merkezlerinde seyyar kulubelerde El isi sanatlari sergileri acilir.Buradan
sahaser seylere sahip olabilirsiniz.Mum,cam,seramik,tahta, akliniza ne gelirse.Cogu el isleri gözleriniz önünde yapilmaktadir.Bir gün blögumda bunun tarihcesini yazarim.
Sevgi.saygilar.

Mutluveumutlu dedi ki...

Ne kadar güzel bir post bu böyle. Sanki o standları geziyormuşum gibi, en az yarım saattir okuyorum postunu.
Bizlerle paylaştığın için çok teşekkürler.

yaban eriği dedi ki...

ama ama ama ben oraya gelmek istiyorum yaaa..
bende yeni yıl hediyesi almak istiyorum..
inan bende mutlu gibi bayıldım hem posta hem standlara..geziyormuşum gibi oldu :))
iyiki anlattın..yüreğine sağlık..

Asortik Krep dedi ki...

Yine yeniden, zaten öyle bir zamanda geldin ki eve çağırsam kapıyı açamayacak durumdaydım :))
Hatta kendi adıma olan mail adresimi açmışım.Taa akşamüstü aklıma geldi bir bakmak.Zaten hemen aradım ama dönmüştünüz Fethiyeden.Burdan sen dahil tüm arkadaşlara sesleniyorum.Gelirken çekinser kalmayın.Zaten vaktim müsait değilse bile beş dakika da olsa büroda görüşürüz.Sadece uzakta olabilirim mesela geçen gün 40 dakikalık bir köydeydik ya Bakan gelmişti.Böyle durumlar hariç nerdeysem gelirim.Ya da söylerim gelemeyeceğimi ama gelmeden haberim olursa plan yapabilirim :) ve çok memnun olurum görüştüğüme ,tüyo veririm Fethiye ile ilgili..
Bu arada ayın 27 ocakta car boot var yine İngilizlerin..Yani bagaj satışı.Bu etkinlikler hariç kışın sezon ölüdür Çalışta..Biz bu halini daha çok severiz.Ben Büyükçekmecenin kışına benzetirim.Kışın böyle zamanlarda biz çok genç iken deniz gören cafelerde otururduk arkadaşlarımızla da..
Yine gel, seni göremediğime üzüldüm çok.

Figen, onlar için çok önemli bir zaman, alışverişleri de çok önemli..Senin için böyle şeyleri görünce resimlerim ben merak etme..Zaten ilginç gelenleri örnek olsun diye hemen çekiyorum.

Qumania, o gün % 80 İngiliz % 20 Türk vardı Çalışta..Bekleriz ne zaman istersen :)

Erdil Bey, burada Alman aile sayısı 300-500 arasında..İngilizler çok daha kalabalık.Ama o gün Almanlarda vardı çünkü Çalış Karnaval Komitesinde Almanlar da var :) Çalış eskiden Almanların sık tatile geldiği bir yermiş.Nasıl ki biz geldik 2000 den sonra İngiliz nufusu bir keşfetti pir keşfetti.Şimdi Almanlar azınlık kaldı.En ilginç özellikleri İngilizce bilseler dahi Almanca konuşmak istemeleri..Birde hangi broşürü görseler bunun Almancası yok mu diyorlar.Yok!! Bu arada ben hiç Almanca bilmiyorum.Çağıl bu sene okulda seçmeli dersle başladı:)

Mutlu ve Umutlu, beğendiğinize sevindim.Bu standlar aslında arkadaşlarım ve beğendiklerimdi..Yaklaşık 40 stand vardı ve ben konuşup etrafa koşturmaktan resim az çekebildim.

Yaban Eriği, teşekkür ederim.Beğendiğine sevindim.O zaman size ocak ayında davetli olduğum "İskoç Gecesi" ni de resimlemek boynumun borcu olacak :))
O gece İskoç yemekleri yenecek ve kıyafetleriyle dans edilecek-biz hariç iskoçlar :)) - martta da benve komitedeki Türkler Türk gecesi yapacağız :)) ama otellerdeki gibi değil :))

gönül dedi ki...

Sevgili Asortik,
Okuyunca Fethiye yi özlediğimi anladım Çalışta gördüğüm günbatımınıda hiç bir yerde görmedim bloğumdada olması lazım.Orient restaurant bizim çalışta gittiğimiz yer onuda görmüş oldum iyi olmuş paylaşmışsın.
Sevgiler

Asortik Krep dedi ki...

Gönül Hanım, bende sizi özledim :))

one ben bir sey dedi ki...

Sevgili Asortik,
Fethiyeyi ,Orient restaurantı ,Gün batımını tekrar hatırladım.Umarım bir gün Gönül ablamla tekrar gelir vede sizinlede tanışırım....
Bu gibi satışlarda yabancılar çok iyi organize oluyor vede katılıyorlar nedense .Biz biraz çekimseriz sanki.Çok renkli geçmiş herşey çok ciciymiş ...
Bayramınızı ve yeni yılınızı da kutlarım
Sevgilerimle
Candan

Yonca dedi ki...

harika şeyler varmış, keşke alışverişe gelebilseydim :)))