Pazar, Aralık 09, 2007

Bu haber hiçbir yerde yok!

Cuma günü Berna ile neredeyse tüm gün benim ofiste cd hazırladık.Cumartesi günü Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu'na sunmak üzere Mavi Kuş Derneğinin Çekirdek Kampanyasını cd'ye aktardık.Akşamüstü o da bende epey bir yorulduktan sonra işi bitirdik.Buraya gelen başka basın mensuplarına vermek üzere de kopyasını yaptık.O gece yorgunluktan ancak banyo yaparak kurtuldum.

Cumartesi sabahtan Çağıl'ın okulunda veli toplantısı vardı.Saat 10 da okula gittim.Daha bitmeden öğlen 13.00 'te ki hareket saatimize yetiştim Orman İşletmeye..Oradan Nicholas Park Otelin bize gönderdiği araçlarla Fethiye TEMA 'cılarla yola çıktık.

Yanan yer Fethiye'ye bağlı Kemer beldesinde Akdağların etekleri sayılabilecek yüksek bölgelerdeki Dereköy'deydi.Tören alanı Pera Organizasyon tarafından kurulmuştu.Onlarda bizim arkadaşlarımızdı.. Hem de Mavikuşlar :)) Dereköy Muhtarı Fethiyenin ve Türkiye'nin sayılı kadın muhtarlarındandır..Buraya geldiğim ilk zamanlardan tanışırım.Otobüs otobüs çevre illerden partililer vardı.Köylü börek dedikleri gözleme standları kurmuştu..Bakan, orman genel müdürü,vali, kaymakam ve bir sürü bürokrat oradaydı..

Geldiği gibi Berna, kampanya cd'sini bakana sundu.Bakan alıp özel kaleme teslim etti.Özel kalemin dediğine göre daha sonra tek tek bakıyormuş.Umarım bakıyordur.Bir haftalık bir emek var sadece o cd'de.Diğer emekleri saymıyorum bile.Bakan aslında kendi kampanyaları olan "bir sms- bir fidan" kampanyası için başlangıç yaptı ama bizi de kırmadı ve bizim getirdiğimiz çekirdekleri önce kendi attı, sonra da valiye ve çevresindeki bürokratlara dağıttı.Sonra da oradaki köylü kadınlara verip atmalarını sağladı.. Ben de resimlerini çektim :)

Tören bitip herkes dağılınca, bizde arabalara binip hareket ettik.TEMA'cıların tanıdığı arkadaşları varmış, yol üstünde Zorlar Köyünde..Ona uğrayıp çay içelim ve dinlenelim dediler.Onların grup hep öğrenci tabii eğlenmekte istiyorlar.Haklılar, her zaman genç olunmuyor..

Unutmadan buraya Üzümlü Beldesine bir firma, çimento fabrikası kurmak istiyor.Üzümlüde yaşayanlar bunu istemiyor.Başta İngilizler olmak üzere doğayı bozacağına inandıklarından büyük bir kamuoyu oluşturmuşlar.Bakan geldiğinde İngiliz ve Türklerden oluşan bir grup bakanın karşısında sadece pankart açıp "Üzümlü de çimento fabrikasına hayır " diyeceklerdi ama Kemer Jandarması pankart açtırtmadı.Onlarda t'shırtlerini giymişlerdi, önlerini açıp oturdular.Bakan geldiğinde de hazırladıkları Üzümlü dosyasını beraberce bakana verdiler.

Gittiğimiz yer TaTuTa çiftliklerinden biriydi..Mümkünler Beldesi diye bir yer.Dediklerine göre yağmurlar başladığı için etrafı toplamışlardı ama yine de her yönde bir emek, bir eser ve hareket vardı.Çay içtik ve bizim için Gül Hanımın yaptığı pastayı yedik :)

Punto dedi ki...

Her şeyin başlangıcı güzeldir. Umarım bu başlangıç bir orman olarak geri döner. Emek verenleri, çevre dostlarını kutlamak gerekiyor. Hepsine örnek oldukları için teşekkürler. Tabii başta Asortik Krep'e.

Punto Amca,teşekkür ederim. Bunu sizin yazmanız bile yeter bizim için :)

Alphecca dedi ki...

Amma da çekirdek toplanmış Asortik :)))
At at bitmedi :))

Çocuk Gibi, Fethiye dağınık bir yer ,elimize ancak ulaştı.. TEMA'cılar dan da ağaç tohumları desteği geldi, Orman İşletme yine tohum ekledi, Manisa kampanyayı bitirmiş (3 çuval gönderdi yurtiçi kargoyla) biz devam ediyoruz hatta kampanyayı hep devam ettireceğiz,öyle karar verdik..Gelenleri her seferinde değişik bir yöntemle serpeceğiz :)) Okullarla ve mavikuş gönüllüleriyle..Daha hava müsait olmadığından motorlu paraşütlerle atılamadı..

Mutluveumutlu dedi ki...

Çok güzel olmuş herşey. Okurken çok keyif. Kimbilir orada olmak, böyle bir organizasyonu düzenlemek ne hoş bir şeydir.
Darısı diğer faaliyetlerinizin başına diyorum...

Mutlu ve Umutlu,her dakikası keyifliydi..Koşturmanın bile :)