Salı, Mart 25, 2008

Paskalya

Yazmadığım zaman içerisinde güzel saatler geçirdim. Önce cumartesi günü büroya beni ziyarete gelen iki misafirden bahsedeyim :) Cumartesi öğlene doğru büroya geçtim, Çağıl ve kız arkadaşı ki biz ona Dilaracan diyeceğiz , bana geldiler ve sohbet ettik..Genelde dershaneden ve derslerden konuşmamıza rağmen güzel bir buluşmaydı..Sonra ben kuaförümden randevu aldım ve maniküre gittim..Artık temizlik günleri pazartesiye kaydığından eve dönmek gibi bir problemim olmadan günü bitirdik.



Pazar günü sabahı "car boot sell" (bagaj satışı) için Çalıştaydım.. Çok kalabalık ve güzel ürünlerin olduğu bir pazar oldu..Bir sürü şey aldım. Sonra bu hafta işler hep ters gittiğinden pazar günümüzü de hep iş peşinde geçirdik.Öğlen telefon geldi ve Çağıl kız arkadaşıyla beraber gelelim mi, bize bir şeyler ısmarlarmısınız dedi..Bizde karnınız açsa yemeğe gidelim dedik . Burada yeni açılan bir pizzacıya gittik hep beraber.Güle oynaya yemek yedik,ben bol bol fotoğraf çektim :))





Şehrin içinde bir yer olduğundan ve pencereleri çok temiz olduğundan etrafı seyrederek yemek yedik..Camdan gözüken çınar ağacına bayıldım ve dört kişilik bir aile olmaya da..Yemekten sonra deniz kenarına gidip bir şeyler içtik.Saat 4 .30 a kadar beraberdik.Hava çok sıcak olduğundan epeyce yanmışım..Hatta kocaman bir kolyem vardı, resmen izi çıkmış.


Gelip geçen okullular , Çağıl' ı ve Dilaracan' ı görünce şaşırmaktan ve bakışlardan kim tanıyor,kim tanımıyor anladım ben her seferinde :)) Dilaracan bana çok güzel Asortikkrep Teyze dedi :) En çok bu hoşuma gitti :)) Yani iki gün boyunca beraber vakit geçirdik ama sadece yemekte Uzunbey Dilaracan ile görüşebildi..Yani ilk defa sohbet ederek.. Ben iki çocuk yapmadığıma kızarak ve günü işimizin kalan kısmını yaparak bitirdik..


Diğer resimler car boot sell'den..Bu hafta çok canlıydı ve güzel ve ufak bir kaç şey aldım bende..Onlar bir sonraki yazıda..

Her satışta mutlaka ingiliz mutfağından bir kaç örnek oluyor..






İkea turu düzenleyen müşterimin standı..Bugün gideceklerdi İzmir'e bakalım benim siparişlerimde gelecek mi..?






Bu standın sahibi İngiliz hanım Fethiye Kültür Merkezindeki seramik kurslarına katılmış..Kendi yaptıklarını satıyordu pazarda..






Bu standların çoğu İngilizlerin..Yani Türkişi örnekler İngilizlerden :)


Bu değişik bir teknik..Yarısı resim yarısı yağlıboya..Ressam kadın yine bir İngiliz..daha çok ipek boyama yapmış alt resimde de gördüğünüz gibi..














Benim şal hastalığım yüzünden her hafta bir şal örneği buluyorum sizlere de ..Hem de bu hafta ki mavi :))


Göcekten gelen bir esnaf arkadaş,orada dükkanı var..bayılıyorum bu modellere..






























O gün Paskalya sebebiyle bir de koşu-yürüyüş düzenlediler..katılım genelde İngilizlerden oluştu.. Paskalya nedir?
Paskalya Hristiyanlıkta önemli bir bayramdır. Hristiyanlar her yılın Mart sonundan Nisan sonuna (Doğu Hristiyanlığında Nisan başından Mayıs başına) kadar olan döneme denk gelen Paskalya'da İsa'nın çarmıha gerilip ölmesinden sonra yeniden dirilişini kutlarlar.Paskalya tüm Hristiyanlar tarafından kutlanır. Yaygın olarak kiliselerde düzenlenen ayinlerin dışında, kutlandığı ülkeye göre değişik adetleri vardır. Bunlardan dünyada en yaygını Paskalya yumurtasıdır.

9 yorum:

kedi dedi ki...

Oooo resmen gelmiş gezmiş kadar olduk.

KendinikandıranBiyo

Çağıl boy atınca resmen damatlık delikanlı gibi olmuş.Seni ve UzunEniştemi Çağıl'ın düğününde hayal ettim de şimdi......
ben bile ağlarım uleynn!

KendiniÇağılınTeyzesiSananBiyo

kedi dedi ki...

Resmen 2 kere "resmen" kelimesini kullanmışım :O

Resmen kendime hayret ettim :/

ERDIL dedi ki...

Ne güzel degilmi Krep kardes cok uzaklarda gelmis misafirlerle onlarin bayramlarini tanimak.
(*) Kurtulus eski adiyla Tatavla Istanbul'da bir semt.Savas sokagin bitiminde bos bir alan vardi orada, top oynar Bayramlarda panayirlar kurulurdu.Kayikli salincaklar dönme dolaplar.Ata binmeler.Biz orada bu aylarda Paskalya bayraminida kutlardik arabalarin icinde rengarenk yumurtalar.Sevincle iddasina yumurta tokusdururduk.Kimin yumurtasi kirilirsa verirdi elinden yumurtayi.Bi bakmissiniz kapi calinmis üst komsu getirirdi mis kokulu ortasi renkli yumurta ile süslü cöregi.Tipki kandil günleri bizlerden bekledikleri mis kokulu kandil simitleri,halkalari gibi.
Öyle günlerdi o günler.
Resimler ve güzel yaziniz icin tesekkürler.
Saygilarla.

♥ Suzi ♥ dedi ki...

Keşke bizde de garaj satış günleri olsa...Evde kullanmadığımız ve işe yarar o kadar çok şey varki...Sen böyle günleri bana bildir,ben oraya gelip satayım :P
Oğlunla,birlikte çıkmanızda çok hoş...Benim oğlum bu konularda çekingen ve daha bizde bişey yok :))

ginger dedi ki...

Allah mutluluğunuz daim etsin öncelikle.Ayrıca merak etmeye başladım bu her Pazar olan bir satış mı Çalış Plajında.Yolum o taraflara düşerse bir Pazar bende uğramak isterim.

Bendeniz.. dedi ki...

Bayılıyorum bu manzaralara ne şanslısıın içim gitti keşke orda olsam dedim:))
ben 2 çocuk yaptım da,oğlanın büyümesine daha var amaa
benim de böyle 17 lik cadımın çektiğim bikaç resmi var:((
anladın sen onu..
ne çabuk büyüyolar yaa oofff..
kolay gelsin öptüm çok..

Berceste dedi ki...

Kurslar dedin de... Ben de verdigim kursta teyzelerin yaptiklarini yayimlayayim :) Aferin oradakilere de. Paskalya icin detaylar istersen, gecen sene bir ar-ge calismasi yapmistim. Bu linke bakabilirsin:
http://berceste.blogspot.com/2007/04/easter.html
Gezginden selamlar...

Asortik Krep dedi ki...

Biyocan, o gün ikisi de çok tatlıydı..Hep onları seyrettim..
Resmen (Maşallah) :)

Erdil Bey, paylaşmak güzel şey..

Suzi, benim oğlum sever böyle şeyleri :) bende..

Ginger, aslında her ayın son pazarı ama bu sefer Paskalya için bir hafta erkene aldık..Beklerim bu taraflara gelirsen bana sor, yönlendiririm seni :)
asortikkrep1@gmail.com dan bana ulaşabilirsin..

Bendeniz, anladım tabii ki :))

Berceste, ne güzel bir fikir bu :) Hem bizde görüp fikir ediniriz yaptıklarınızdan..

Aysetun dedi ki...

Merhaba arkadaşım,car boot sell in ayın son pazarı olduğunu zannederek 30 martta yapılacağını hesaplamıştım.Nisanda gününü hatırlatırsan sevinirim.
Öpüyorum.