Pazartesi, Haziran 18, 2007

Hepsi o kadar iyiydi ki ben ayırmadan yayınladım..Gelen mailden..

Bir bilgeye sormuslar:"Efendim, dünyada en çok kimi seversiniz?
"Terzimi severim," diye cevap vermis.
Soruyu soranlar sasirmislar:"Aman üstad, dünyada sevecek o kadar çok kimse varken terzi de kim oluyor?
O da nereden çikti? Neden terzi?"
Bilge, bu soruya da söyle cevap vermis: "Dostlarim, evet ben terzimi severim. Çünkü ona her gittigimde, benim ölçümü yeniden alir. Ama ötekiler öyle degildir.Bir kez benim hakkimda karar verirler, ölünceye kadar da, beni hep ayni gözle görürler.

...

Bir bilgeye sormuslar:
- Bir insanin zekasini nereden anlarsiniz?
- Konusmasindan.
- Ya hiç konusmazsa?
- O kadar akilli insan yoktur ki!..
...

Bir bilgeye nasil bu kadar dogru kararlar alabildigini sormuslar,
"Deneyim" demis. O deneyimi nasil kazandin, diye sormuslar
"Hatalarimla" demis.
...

Bir bilgeye sormuslar: Efendim caniniz ne istiyor?
Bilge cevaplamis:Canim hiçbir sey istememeyi istiyor.. ve devam etmis.. Bu ruh halinin adı gönül yorgunlugudur..
...

Bir bilgeye " Nasil insan oluruz?" diye sormuslar ya."Üç adım atlama" gibi bir cevap vermis bilge kisi:
Önce sana kötülük yapanlara kötülük düsünmemen gelir,
Insanliga attigin ilk adim budur... Sana kötülük yapanlara iyilik yapabildigin an ise ikinci büyük adımı atar ve hakiki insan olmaya baslarsin.
Nihayet, sana iyilik yapanla kötülük yapan arasinda bir fark hissetmeyecek hale geldigin zaman insan olursun.
...

Bilgeye sormuslar dünya da en güzel sey ne diye?
´Sevmek´ demis...
Peki sonra? demisler...
´Sevilmek´ demis...Peki neden sevmek sevilmekten önce geliyor? demisler...O da demis ki insan sevdigine sevildiginden daha çok emindir...

10 yorum:

etipuf dedi ki...

çok hoşuma gitti ya ....blogumda kullanmak istiyorum please...

Asortik Krep dedi ki...

Tabi ki :)

etipuf dedi ki...

teşekkür ederim sayfama baksana bi:)

Age35 dedi ki...

Ben de çok beğendim,en çok da her gittiğinde ölçü alan terziyi !

Adsız dedi ki...

Asortik Krep'im
O kadar etkilendim ki üçadımda insan olma ile ilgili olan alıntıyı. Sürekli aklımda alt yazı olarak geçiyor. Teşekkür ederim paylaştığın için.

mrl's page dedi ki...

Süpermiş bu bilgeler...
En çok terzi cevabını beğendim, önyargılı insanlar için çok başarılı bir örnek...
Selamlar İstanbul'dan
~mrl~

B5 dedi ki...

terziyi tuttum ;)

Asortik Krep dedi ki...

Ben de en çok terziyi beğendim ..Festival başladı ve Burcularla beraber yoğunuz..Bu yüzden bloğa bakamıyorum..

Annelog Atölye dedi ki...

Çok seviyorum ben bunları okumayı. Kısa, net, çarpıcı oluyorlar. Teşekkürler paylaştığın için:)

MorKoyun dedi ki...

Sorulari soran iyi orta yapmis, bilge'de gol bulmus:)oysa ki bir diger bilge olarak ben surekli 'makalen ne zaman bitecek?', 'copu cikardin mi?' ya da 'yine mi kiymali makarna?' sorulariyla muhattabim:) bana da sorulsun dunyanin zeki kisisi, efendime soyliyim bir insan olmanin adabi, ben de doktureyim, ama nerdeee:))