Perşembe, Haziran 14, 2007

Pazartesiden beri büro ve dış işlerle ilgili koşturdum durdum..ama biraz sıcaklar bastığından bu koşturma çok koşturma anlamında algılanmamalı..salı günü FKM de ebru sergisi açılışı vardı ama gidemedim..son dakika iş çıktı.Çağıl' a yatak aldım..sadece yatak ama ..çünkü geçtiğimiz sene OKS yi kazandığı için onun odasını değiştirmiştim..böyle şeylerle hiç ilgilenmez zaten o..eskiymiş yeniymiş takmaz..tek çocuk ya aslında onun rahatsız olacağı zamana kalmaz bir de..ben zamanı gelmeden Babamıza rica ederim ve alırız,yaparız,değiştiririz..Neyi nasıl yaşadığını ya da nasıl bir aileye sahip olduğunu ancak bizim gibi evlenince ya da başka aileler tanıyınca, birey olunca anlayacak.Neyse odası yeniydi ama gardolabı üst kata çıkmadı merdivenlerden..çünkü parça parça takılanlardan değil..onu misafir yatak odasına aldık..benim nevresimler için kullandığım başka bir dolabı da oraya koyduk..oğluş çatı katında yaşıyor ya..Tüm kat emrine amade..Büyük bir banyosu da var..Yalnız şimdilik kapısı yok..Merdivenlerden çıktığında onun katına çıkıyorsun..Kışa oraya duvar ve kapı yapacağız ama kocaman bir kliması var..yazın sıcağına kışın soğuğuna dayanan..Şu haliyle bile rahat ettiği ,sevdiği bir yer oldu orası..Aslında yeni takımla yeni yatak aldık ama tek kişilik bir yatak açığa çıktığından yeni aldığım yatağı Çağıl a verdim..Onun geçtiğimiz seneden beri kullandığı yatağı misafir odasına koydum..Bir odamız sadece misafir yatak odası..Bir de çok küçük bir odamız vardı..sadece bilgisayar masası konulabilecek ya da ütü odası olabilecek..Bu odaya da o fazla kalan tek kişilik yatakla bir gardolap koyup ikinci bir misafir odası yaptık..Zaten başka da bir şey sığmadı..Böylece bir eksiği daha gidermiş olduk..


Biz burada sadece eve kendimizi attığımızdan ancak eksikleri tamamlıyoruz işten-güçten ve parasal durumlardan.Çünkü almak için eşya almak istemiyorum ,hoşuma gidenleri almak istiyorum..ve fazla eşyam olsun istemiyorum çünkü yeterince fazlalığım oldu artık 16 senedir..Bazı eşyalarım eskidi..Gerçi ben daha önce Sinanoba daki eve çıkarken değişitirmiştim ama zaten buraya geleli 7 sene oldu..Yine de şu teflon denilen kumaşlar modaydı ya iyi ki onlardan almışım koltuk takımlarımı..Şömineden kaçan ateş parçaları halıya falan sıçradı zamanla ve koltuk kenarları başka bir kumaş olsaydı kesin ısıya dayanamazdı..Burada salonlar küçük ve ısınmak için de koltukları şömineye yaklaştırmak zorunda kalıyorsun aslında..


Havalar aslında hem sıcak hem de değil..Bu sene gerçekten iklimde bir değişiklik var! Akşamları balkon kapısı açık yatamıyorsun..Askılı kıyafetler giydiğimizden akşam kapı açık uyumuşum salonda ve üstüm buz gibi oldu..Kollarımı ovuşturarak yukarı çıktım..Demir kapı ve sineklik var ya balkonda kilitleyip kapı açık oturuyorum salonda..Yukarı ki odanında kapısı açıktı ve resmen üşüdüm bir 13 haziran akşamı Fethiye de..Çok ilginç!

Dün de mutfağa ve hole halı ve yolluk alayım dedim..Halıcılar da doğru düzgün aynı desende halı ve yolluk bulamadım..Mutfak için olanacağından da gidip en pahalısından şu yıkanamayan halılardan almamak için çamaşır makinasında yıkanan değişik yeni çıkan türde bir şeyler aldım.Adını bilmiyorum sonra resmini çekerim size..Modern desenleri olsun istedim ve açık renk olmasın..Çok zor buldum.Amerikan mutfak olduğundan evlerimiz salonda otururken aynı anda hem mutfağı hem de holu gördüğünden aynı desen olsun dedim..Hem de beğenmezsem yukarıdaki hole ve misafir yatak odasına koyarım diye aynı model aldım.Salona daha hiç bir şey almadım..Bu evde sadece yatak odası aldım kendime yeni..Yatak odası için halıda beğendim ama şimdi daha eskilerle idare edip çok acil ihtiyaçlarımı tamamlamak istiyorum.


Şu sıralar canımı sıkan biri var..Yakınlarımda..Ahbaplık durumlarından kurtulamıyorum da..Sıkıntıdan kendimi dün gezmeye vurdum..Önce Fetav' a gittim..Yemeğe gittik Dilek Hanım ve Kadriye Hanım.Sonra Yunus Nadi İlköğretimin resim sergisine gittik..hem Deniz Hanımın kızı da orada onu da görürüm dedim ama telefonlardan konuşamadık.Oradan FiG (Fethiye Uluslararası Grup) la beraber kadın misafir evi (sığınma evine)ne gittik.Kitap götürdü FİG ..Burada yaşayan yabancıların oluşturduğu ve ikinci el satış yaparak topladıkları paralarla okullara kitap alan ve ihtiyacı olan fakir insanlara FETAV yardımıyla destek olan bir gönüllü grubu olduğundan oranın kütüphanesine de kitap bağışı yapmışlardı..Onları götürdük ve ihtiyaçlarını öğrendik..Çünkü belediye yapıyı yaptı ama bağışlarla da içini döşedi.Yalnız devletten ödenekler 2008 de çıkacağından şu an tüm ihtiyaçları karşılanamıyor..Sadece barınıyorlar oysaki 4 bebek ve iki tane de sekiz aylık hamile kadın var..20 kişi ikamet ediyor şu an..Bunlardan biri 14 yaşında ve bebeği var..Genelde şehir dışından kadınlar ve bizden örgü örmek için ip, bebek için bez ve takı yapmak için malzeme istediler..FİG in temmuzda kermesi var orada onlara da masa açacağız..Yaptıklarını satacağız..

Oradan çıkıp Şükran Teyze ninde aralarında misafir olduğu Ressamlar Derneğini ziyaret ettik Dilek Hanımla FİG den ayrılıp..Bu sene Ölüdeniz Kültür ve Sanat Festivalinde onlar sergi açacaklar..

Daha sığınma evine giderken Uzunbey aradı..Muhasebicimize uğramış..Ailece de görüşüyoruz..Uzun süredir görüşmedik demiş..O zaman size gelelim demiş Ahmet Bey ve Talin...O da gelin demiş :) Evin hanımı o ya sanki o ağırlayacak..Gerçi çok işim yoktu ama bana sormadan evet demesine kızıyorum aslında..ve çok tembihledim.Misafir ağırlamayı çok seviyorum ama eve ancak saat 6.30 da gidebildim ve kendimi huzursuz hissediyorum bir şey yapamazsam..Gerçi 12 ye kadar balkonda oturup bira içtik ve sohbet ettik..Yaptığım peynirli börek ve lokumlu milföyden yedik :)

Bugün Talinle çarşıda bir müşterime gideceğiz ve birşeyler bakacağız beraber..Yarın da yardımcı bir kadın gelecek ev için..Temizlik günü yani..

8 yorum:

devin dedi ki...

Ben de bir tek ben üşüyorum sanıyordum :)
Öptüm
Devin

Hülya dedi ki...

Evet havalar çok ilginç hakikaten...Dolayısyla insan hazırlıksız yakalanabliyor...
Yeni evin güzel telaşları bunlar.Keyfini çıkar;))

Age35 dedi ki...

Talin ne güzel bir isim..

aqua / ~~denizbahcesi~~ dedi ki...

genç yıldızkardeşlerde çok hoş şeyler var ben evlenırken salon halımı internetten sectım portekızden getırttıler.uygun fıyatlı hos desenlerde var

Asortik Krep dedi ki...

Devin, döndün demek ..Hoşgeldin :))

Hülya, tadını çıkarıyorum bol bol.

Age35, ilk duyduğumda ben de öyle düşünmüştüm..İstanbullu arkadaşım.

Aqua, genç yıldız kardeşlerden almam..Çünkü onlar da benle çalışmamıştı :)) İsterse Fizan' dan getirsin..
Kendi müşterilerime gidiyorum zevksiz de olsalar :)

etipuf dedi ki...

selam...beklentimi karşılıksız bırakmamışsın...iade-i ziyaret edeyim dedim..sevgiler

uykucu dedi ki...

kolay gelsin benimde evde bayağı bir değişikliğe ihtiyacım var öncelikle oğlumun odasının dolap ve yatağını boyayıp yeni gibi yapıcam, odaya yeni halıda gerekiyor eskisi tam bebek halısıydı ve bende antre ve mutfağa yıkanabilen halı istiyorum piyasada bulunan altı plastik halılar hoşuma gitmişti meğerse yıkanınca plastik kısım dökülüyormuş sinir oldum .senin aldığın halının fotosunu ve ayrıntısını bekliyorum .bende istiyorum ondan:)
bu arda ne güzel herşeye yetişiyorsun yardım faaliyetleri, sergiler falan süpersin süper..
sevgiler..

nilly dedi ki...

Havalar burdada aynen oyle. Gecen hafta birden cok isindi, 3 gun kadar, sonra birden sogudu. Bir haftadir soguk, bazen yagmurlu..

Siginma evi icin yaptiklariniz cok guzel. Keske herkes birseyler yapsa. Aslinda soyle demek daha dogru, keske siginma evlerine ihtiyac duyulmayacakbir duzeye gelsek.

Bir kac gundur puzzle yaptigimdan koydugun resim gozume direk puzzle olarak gorundu :) Eger puzzle'i varsa oldukca zor olurdu.