Pazartesi, Haziran 18, 2007

Öncelikle Babalar Gününü babam buraya gelecek diye telefonda kutladım..Hatta aradığımda yoldaydım çünküüü biz Uzunbey ve Çağılla dün İzmir' e gittik.Şaşırdınız değil mi? İşlerden dolayı cumartesi gidemeyince pazar sabahı 5.5 ta yola çıktık..Yaklaşık 9.30 da İzmir gişelerindeydik..10 da da fuarda..Elimde koca bir izmir haritası araba içinde güzel bir kadın gördüyseniz şöyle pembe kıyafetli o bendim işte :)) Giderken çoğunlukla ben kullandım arabayı Uzunbey dinlendi ve İzmire yaklaşırken ona devrettim direksiyonu çünkü co-pilotluk yapmam gerekiyordu..Gerçi benim umduğumdan daha küçük bir şehir İzmir..Bir yere giderken genellikle bloglardaki bilgilerden yola çıkarak şehrin ucundaki İkea gibi :) Konak'ı ve Kültür Parkı bulmak zor olmadı..İkea da ise otobana girdik korkusuyla biraz zor diyebileceğimiz 10 dakikalık bir arama sonucu ulaştık..Ege Üniversitesi arkası dediklerinden arkasını bulmak için biraz tartıştık bile ama ikimizde sonuçta aynı yola çıkan bir yola sapmışız sonradan farkettik :)
Şimdi en aşağıdaki resimden anlayacağınız üzere şehre girişi beğenmedim..O ne öyle bina yığını...(İstanbulluya bak!! hele Fethiyeli olmuş hemen :)) Sonra birşey soracağım ..orta resimdeki Fuara giderken ki Agora tabelası o eski evlerin arasındaki köhne semteki tabelaları soruyorum Agora(eski zaman çarşısı) yazan ..Onlar bu resimdeki yere mi gidiyorlardı..Bilseydim gidip bir dolaşırdım..Çok enteresan geldi de..

Neyse kaldığımız yerden anlatmaya devam edelim..Ben sadece tatillerde dışarı çıkmış biri olarak tabi ki İzmir 'i pek gezmemiştim..Sadece Çeşme, Bodrum ve Çanakkaleye giderken geçmişliğim vardır..Uzunbey iş icabı bensiz bir gün gelip gitmişti..Böylece sabahın 10 unda fuar kapısına dayandık ama içeri almadılar..11.de başlıyormuş ziyaret..Bizde kültür parkta bir çay bahçesi bulduk ve sabah çayımızı orada içtik..Kahvaltımızı Muğla'ya giderken yol üstünde Yörük Ali diye bir yer var orada çorba içerek yapmıştık..Bunu yazıyorum çünkü Fethiye- Muğla yol arası yemek yeri için tüyo olsun buraları gezmeye gelenlere..Sonra 11.00 de fuara girdik..Saat 2 ye gelirken çıktık..Çıkarken ben gideceğimizi bilmiyorum ama Uzunbey İkea 'yı sordu..Bornova yolunu takip edin dediler..Ben de çok bilmiş blogcu edasıyla şehrin ucundaymış dedim :)) Nerede okudum bilmem ..Şehrin ucu bizim İstanbul gibi bir şehir ucu değilmiş en azından, rahatladım..Daha önce de yazdığım gibi biraz uğraşarak bulduk yolumuzu ve saat 5 e kadar dolaştık,alışveriş yaptık.Uzunbey ilk defa gezdiğinden pek beğenmedi..Çağıl yemek kısmına bayıldı..Ben köfte, Çağıl köfte ve tavuk ,Uzunbey ' de somon yedi..Ben salata onlar tiramisu aldı..Bende biraz tırtıkladım.Ben kahve de içtim çünkü arabada en çok kahve sayıkladım hep..Alışkınım ya sabah nescafe içmeye ..
Saat 5 te tekrar İzmirden yola çıktık..Aslında cumartesi gidip bir gece kalmayı düşünüyorduk ya pazartesi iş günü olduğundan döndük..Yolda iyi bir yer bulursak gireriz yemeğe dedik..iş yüzünden gideceğimiz belli olmasına rağmen bloglara bakıp o civarda ne yenir ne içilir bakmadığıma kızdım..Çünkü normal şartlarda akşam onlarda Fethiye de olacağımızdan aç kalmamak için mutlaka yemeğe girmemiz gerekiyordu..
Giderken kokulardan olsa gerek Çine' den geçerken illa bir köfte salonuna girelim diye düşündük..Karnımız aç ya 3 saatte İkea da dolaştık..Gezmeden yemek yemiştik..Bizim gibi yemekçi bir aile için çok aç gezdik zaten :)
Arabayı ben kullanıyordum.. Çine de 3-4 köftecinin yanyana olduğunu giderken görmüş Uzunbey hadi oraya girelim dedi..Şimdi öyle enteresan ki arabayla geçiyorsun ve doğru yere girmen lazım..Hiç de bilmiyorsun oraları..Neyse buralarda içgüdümüzü dinleyerek ortada olan ama reklam panosu ( !) daha zevkli olan bir yere yanaştım ben..Bir önceki arabaya yer gösteren tiplerden hoşlanmadım ve bana daha sempatik gelen bir adamın gösterdiği yere girdim..
" Mehmet Zengin' in yeri " imiş orası..Çine 'ninde köftesi meşhurmuş öğrendik böylece..Çöp şişi de güzeldi ama ben bir Rumelili olarak köfte olursa yatıya giderim ama güzel olacak!
Güzeldi hem de ucuzdu..Bu yemeği turistik bir yerde yesek 50 ytl öderdik biz sadece 22 ytl ödedik..Gerçi bizim yemek canavarı sadece tek porsiyon yedi..Normalde çift porsiyon yer Çağıl..Böylece 4 kişilik yemek yemiş gibi öderiz..Pidesi köfte kadar güzeldi tekrar o tarafa gidersek mutlaka Çine ' de köfte yiyeceğiz diye de karar verdik.
Çine 'den sonra arabayı Uzunbey' e devredip Fethiye'ye gidene kadar şarkılar dinleyip ,sohbet ettik..Evde fuardan aldıklarımıza göz gezdirip gerekli olanları ayırdık..Yolda çoğunlukla ben araba kullandığım için mesajlarımı farketmemişim..Öyle alıştım ki Deli Kedi'nin güzel mesajlarına yine Babalar Günü mesajında döktürmüş..Şimdi yazımı yazıp mesajına güzel bir cevap yazmalıyım ve Burcu ' lar için mutfak alışverişi yapmalıyım..Bu geceden de güzel yemekler yapmalıyım ki son zamanlarda hep dışarıda yediğimiz yemekler yüzünden kendimi affettirmeliyim evdekileri de..