Pazartesi, Şubat 25, 2008

Ölüdeniz Etnografya Müzesi

Perşembe günü Çalış Karnaval Grubuyla bir toplantıya gittim yine Ölüdenize.Gitmişken Ölüdeniz Belediyesi Sanat Evinde bulunan Etnografya Müzesini gezdik bizim komitedekilerle..Burada ben susacağım resimler konuşacak..Mutlaka yolunuz düşerse gezmeniz gereken yerlerden biri burası..
Resimlerin tümünü koymadım.O kadar aramalarıma rağmen yapan üniversite hocasının da ismini bulamadım.En kısa zamanda öğrenip yazacağım artık.
Her kompozisyon kesinlikle çok uğraşılmış.




Son resimdekilerde gerçek insan boyutunda çalışılmış..

Buraya geldiğimizden beri 2. ye "oku" alıyoruz :)) Bu yörede köylüler davetiye kullanmıyorlar.Oku adı verilen bu hediye paketlerini isterse 200 kişi davet etsin tek tek gezip veriyorlar.Böylece üstüne yazdıkları yazı davetiye getirdikleri bir havlu ya da hediye de anı kalıyor.Dikkatinizi çekti mi bilmem düğün balo diye anılıyor :))
ek 1 : Hala öksürüğüm geçmedi.En sonunda cuma günü öksürmekten istifra edince cumartesi ancak doktora gidebildim.O da cumartesileri özel hastaneler yarım gün ..Benim her zaman gittiğim doktor ameliyattaymış ve çıkınca randevuları dolu..Başka bir doktora gittim.Öksürüyorken kalbim ve kollarıma kadar ağrı giriyor, akşamları da sırtüstü yatamıyorum öksürmekten dedim ama ne kadar anladı bilemiyorum.Şimdi ben çok sağlıklı görünürüm.Aslında derdim de bu.O kadar sağlıklı ve güzel makyajlı görünüyorum ki onun yanında öksürük nöbetine girmediğimden dr. hasta olduğuma ihtimal dahi vermedi.Kulak ve burun sağlam ,boğazda akıntı var deyip bıraktı.Birde saat 2 ye geliyor,tatil ya..Bir an önce hiç konuşmadan yazdı ilaçları verdi.İyi de dr. ben sağlıklı görünen sağlıksız biriyim diyemedim.Sadece bana bunlar kesmezse daha güçlüsünü vereceğim dedi..Şimdi versene beni böyle süründürüyorsun.. Birde anlatmak istediğim şimdi bu hastane bizim burası için uzak ve daha dışarıda merkezden.Karşısında eczaneler var.Giriyorum benim ilaçlar yok.Pahalıymış diye getirmemişler..Cumartesi günleri de artık eczaneler tatil ,nöbetçisini bulacaksın.Düşünün ki merkezdeki eczanede de yoktu.Büyük devlet hastanesinin oradakinde bulunursunuz..dediler ancak orada bulduk.Çağıl da akşam diyordu ki sana pahalı ilaç yazacağına güçlüsünü yazsın, hep beraber baktık çünkü eve giderken..
Neyse eğer salıya yine böyle olursam gidip diyeceğim ki beş dakikalık muayeneden ancak bu kadar tedavi oluyor.Düşünün kü bana alerjin var mı diye bile sormadı ilaç yazarken..4 tane de ilaç verdi.Daha da iyileşemedim.

12 yorum:

gazel vakti dedi ki...

Resimlerini koyduğun çalışmayı yapan kişi yıllar önce TRT'de çıkmıştı. Ama adını bende hatırlamıyorum. Önceden beri bayılıyorum kültürümüz konusunda bi şeyler yapanlara. Bunuda gerçekten hobi değilde kalıcı olması için yapıyorlar orası dahada takdir edici.

Düğünlere bizim memlekettede köyde yaşayanlar davetiye yerine oyalı yazma yada akrabalık derecesinde göre kumaş veriyorlar. Ailenin kadınları yazmaysa oyalayıp, kumaşsa diktirip giyinip geliyor o düğüne. Dalton kardeşler gibi aynı düğünde 100-150 kişi aynı kıyafet. SDiğer 100-150 kişi erkek tarafı kada kız tarafı oluyor. Bi nevi gruplaşma gibi. Allılar morlular gibi :))))) Balo deyince canım arkadaşım Kurunanenin düğününün balo oluşu aklıma geldi.

Alphecca dedi ki...

Çok güzelmiş gerçekten. Pınar' ın seveceğine eminim.

Tühhhh keşke geçen yaz haberim olsaydı :(

Asortik Krep dedi ki...

Gazel Vakti,kurunane bizi unutmadan önce sık sık girer okurdum ben bloğunu..Balo yazısınada aynen burası gibi diye düşündüğümü hatırlıyorum.Ne de olsa aynı kültür..Bir de çok gülmüştüm yazısına :)

Bana havlu geldi komşumdan :) ama ben hastalıktan ve koşturmaktan gidemedim baloya..
Böyle hediyeler almak benim hoşuma gidiyor.kendimi buralı hissettim çünkü :)

Çocuk Gibi, haziranda açıldı aslında ama görüntülemek kısmet olmadı..Olsun bu yaz geldiğinde görürsünüz :))

nilly dedi ki...

Bnlar harika! HAtirliyorum seneler once bizde yoruk cadirlarinda bunlara benzer gormustuk. Bu kadar cok yok degildi ama onlarda cok guzeldi. Dun aksam bende youtube'de gezinirken once Hamburg'daki minyatur sehiri gordum sonra evler ve ev esyalari gordum. Bayildim. Bakmak istersen su sayfadaki videolara bak.

http://youtube.com/results?search_query=miniature%20dollhouse&search=Search&sa=X&oi=spell&resnum=0&spell=1

Bayildim, nasil bir ince elisidir bunlar.

nilly dedi ki...

Bunda da evlerin nasil yapildigini gosteriyor.

http://youtube.com/watch?v=uLHuFA6CBE8

snms dedi ki...

Öncelikle çok geçmiş olsun.Biran önce iyileşmeni dilerim.Anlattığın gibi doktorlara sinir olurum geçen gün bir taneside anneme denk gelmiş adam ayakta 2 dak. bakmış raporlarına şu ilaçları kullanmaya devam edin demiş.
neyseki annem güvenmeyip bir tanıdık doktorun doktor arkadaşına gitmiş ve ilk doktorun verdiği ilaçlar tamamen yalnışmış ve kesinlikle böyle ilaçlar kullanmamalıymış.Ben ilaç kullanmadan önce herzaman prospekdüsünü okurum içime sinmezsede kullanmam.
uzatmıyım bu arada yeni yazı ekledim bugün yazdığını okuyunca hemen iş başına koyuldum:-)
Sevgiler...

Punto dedi ki...

Ben de geçmiş olsun diyorum. Biz eski kafalı olduğumuz için doktoru boşverip ıhlamur, zencefil ne bulursak birlikte kaynatıp içiyoruz.
Gittiğiniz doktorun bu safhadaki bir öksürüğü uzaktan kumanda ile tedavi etme yöntemi, sanırım sadece bizim ülkede olur.

Mutlu Kum Taneleri dedi ki...

Geçmiş olsun . Zencefil gerçekten işe yarıyor mutlaka dene derim. Zencefil , bal , limon karıştırıp yiyebilirsin.
Müzeyi çok merak ettim. Eserler gerçekten muhteşem.

Aysetun dedi ki...

Sevgili Arkadaşım,pazar günü fıstık gibiydin,hasta olduğunu hiç tahmin etmedim.Trakyanın acılı tarhana çorbasını içersen hiç bir şeyciğin kalmaz(ciddiyim,acıya her zaman güvenirim).Çok geçmiş olsun. Öptüm

sofi dedi ki...

Asortikçim, benimde görüntümden kimse hasta olduğuma inanmaz, yarmagül gibiyim ya, seni anlıyorum ve dr. larada çok zor güvenirim. Kendine dikkat et, asitli şeylerden uzak dur, kola, turşu gibi ve nemli tu boğazını, bol su iç. Sevgiler...

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

Merhaba Asortik; bu öksürük ne yazık bu sene üst solunum yolu enfeksiyonu yada grip geçirenlerin belalısı. Ne yazık aynı sıkıntıları ben de yaşadım. Göğüs hastalıklarına gittim. Amacım ciğer filmi çektirmekti malum öksürükte ilk akla gelen. Film temiz, solunum testi ok. Doktor da bişi bulamadı. Bronşların hassaslaşmış dedi. Antibiyotik, ağızdan nefes yoluyla doğrudan ciğerlere giden bi ilaç ve bi kaç bi şey daha. hayatta mide problemi olmayan ben ölüyorum sandım. antibiyotik ağır geldi. Ek olarak mide ilacı al dedi. 2 gün geçer gibi oldu ondan sonra yine başladım. Cumartesi kontrole gittim yapacak başka bi şeyi kalmadığı için kulak burun boğaz'a gönderdi. O da muayene enfeksiyon yok ama ağız ve boğaz mukozası kendini toparlayamamış dedi. 3-4 ilaçta o. bir gün kullandım ve yeter artık dedim. ilaç milaç içmiyorum. hepsini ecza dolabına kaldırdım.

SAdece Bepanthene boğaz pastili kullanıyorum bir de sabahları üzüm pekmezini ılık suda eritip içiyorum. Bir çorba kaşığı kadar. Artık öksürmüyorum, bazen özellikle geceleri gıcık oluyor ama su içerek kurtarıyorum durumu.

Çok uzun oldu yorumum ama ilaçlar bazen insanı daha da hasta edebiliyor.

Tekrar geçmiş olsun

Asortik Krep dedi ki...

Nilly, ben de çok sevdim orayı ve gelen her misafirimi götürebileceğim bir müze daha oldu :)

Snms, doktor düşmanı değilim.Yalnız biraz daha dikkat istiyorum o kadar.Bu arada antibiyotik 400 lükmüş..Bitti ama bir faydasını görmedim.750 lik aldım 2 gündür daha iyiyim.

Puntoamca, üzülerek söylüyorum ki kendi kullandığım ilaçlar beni iyileştirdi ..(Affet beni hipokrat amca :)

Mutlukumtaneleri, bala zencefil karıştırıp yedim.Annem de söylemişti de :)

Aysetun,tarhana dedin de senin yaptığın tarhana kadar güzelini ancak bizimkiler yapıyorlar..Beni sevdiğinden öyle görüyorsun, yine de teşekkür ederim :)

Sofi,canımda nasıl turşu istiyor anlatamam..

Yonca, bana da Burcu pastil vermişti devamlı onu kullanıyorum.Gıcığa iyi geliyor..
Herkese teşekkür ederim.İki gündür biraz daha iyiyim.Öksürüğüm de geçmedi ama azaldı.Yalnız bütün gün konuşmak zorunda olan biri için zor bir durum yaşıyorum aslında..