Perşembe, Mayıs 06, 2010

Hotel California..

Hotel California'nın hikayesi.. (gelen bir mailden)

Don Henley ile Glenn Frey. 1969 yazında hikayenin kahramanı olan adam uzun bi seyahate çıkar. Ve yolu california'dan geçerken dinlenmek için hotel california'yı bulur.Ufak sevimli bir oteldir. Sıcak bi havası vardır. bir odaya yerleştirilir. oteldeki ikinci gününde odasının hemen yanındaki odada kalan kızla tanışır. arkadaş olurlar.birlikte gezmeye başlarlar. çok fazla zaman geçmeden birbirlerine aşık olurlar. ve tatili hotel california'da birlikte geçirmeye karar verirler..
Çok severler birbirlerini. bütün bir yaz hep beraberdirler.otelin sıcak insanları , sevimliliği sadeliği onları çok etkilemiştir. unutamayacakları bir yaz yaşarlar. Yazın bitiminde bir karar vermek zorundalardır ayrılık için. Ve şöyle derler ' Eğer bir sene sonra birbirimizi unutmaz ve yine bu kadar çok sevecek olursak , gelecek yazın ilk gününde (tanıştıkları günü kastederek) otel california'da buluşacağız ' diyerek sözleşirler. O zamana kadar birbirlerini hiç aramayacaklardır. ( bu aşk bir yaz aşkımı yoksa gerçek bi aşk mı anlamak için yaparlar bunu)... Tam bir sene geçmiştir. Adam sözleştikleri gibi bir sene sonra otelde buluşmak için yola çıkar. tanıştıkları ilk gündür o gün. yol uzundur bitmek bilmez adam için. ve sonunda california'ya varır. otelin oraya geldiğinde kapkara bi bina bulur..otel bir gün önce yanmıştır...Hemen sevdiği kıza haber vermek ister. Onunda gelmiş olabileceğini düşünerek olması muhtemel yerlere bakar. Ancak bulamaz. Ve sonunda çok acı birşey öğrenir ve bu şarkı ortaya çıkar. Acı gerçek ne mi? Sevgilisi süpriz yapmak için bir gün önceden otele gelmiştir. Ve çıkan yangında ölmüştür...

10 yorum:

tülin dedi ki...

Şarkının hikayesini biliyordum.
Ama sonu böyle değildi.Artık başka bir hisle dinlerim anılarımın parçasını.

mavi dedi ki...

Çok sevdiğim bir parçadır, ama hikayesini hiç duymamıştım. çok üzüldüm ya...

minimalist dedi ki...

çok etkileyici bir hikaye; bilmiyordum ... şarkı nefis. teşekkürler Asortik.

Adsız dedi ki...

Şsrkıyı çok severim.Hikayesi çok hüzünlü.

Profösör dedi ki...

Eyvahhhh ki ne eyvahhhh!

Meyvelitepe dedi ki...

E-mail ile gelenlere pek inanamadığımdan her zamanki gibi bu öyküyü de prof. google'a sordum, nitekim üzülmeye gerek yok çünkü doğru değilmiş:) (Bkz.Wikipedia) Gerçekte sözleri benzetme sanatı kullanılarak Amerikan gece hayatını hicvetmek üzere yazılmış. Kısacası romantik bile değil hatta sosyopolitikmiş.
Bu vesileyle sosyopolitik bir yorum yapmak ve e-mail ile gelen propogandalara ve insanların duygularını ve samimiyetlerini kullanıp yanıltmaya çalışanlara "HAYIR" demek istiyorum:)

Sevgili Asortik, sakın sizi eleştiriyormuşum gibi bir anlam çıkmasın, bazen öyle e-mailler geliyor ki, altında imza bile oluyor, bir araştırıyorum sahte çıkıyor, iyice paranoyak oldum.
Sevgiler... J.

ASLI dedi ki...

Sevgili Asortik;

İnsanlar sevgiyi vermek için neyi bekler ki? Eğer sınanacak bir aşk varsa ortada niye böyle ilginç yollar denerler ki? Önemli olan sevgiyi dolu dolu vererek sevdiğimizin bizim sevgimize layık olup olmadığını öğrenmek ise sadece sevmek yeterli sanırım, gerisini zamana bırakmak en güzeli bunu yapmazsak sonra geri getiremeyeceğimiz bir zaman dilimi kalır elimizde.

Sevgilerimle

Asortik Krep dedi ki...

Tülin, Bende duymuştum ama doğru olup olmadığını bilmiyordum..
Zaten doğru değilmiş.

Mavi Balon, ben olsam gerçek aşk mı diye sınamazdım ve sevgilimden ayrılmazdım..

Minimalist,bence de şarkı nefis,gerisi boş..

Nalan, hüzünlü bir hikaye ama doğruysa..

Profesör, bence de..

Meyvelitepe, ben araştırmıyorum çoğunlukla çünkü inanmasam bile vaktim olmuyor..Bu hikayeyi araştırmak aklımın ucundan bile geçmedi nedense..Ben inanmayı seçtim :) Birde beni eleştirebilirsiniz..Böyle şeylere kızmam.Yanlışlarımı hemen düzeltirim iddia edebileceğim tek şey aynı hatayı iki defa yapmam.. :)
Bu konuyla ilgili yazı yazacağım daha sonra yani beni eleştirmekten korkmayınız gibi :))))

Aslı, ben sevgiyi denemem, sınamam.Zamanı gelince her türlü yoldan geçecek zaten. Hikayede ben olsaydım zaten sevdiğimi bırakmazdım :)Hikaye neyse de şarkı nefis..En sevdiklerimden..

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

bu hikayayi okuyunca, bu harika şarkı daha da anlamlı oldu şimdi...

sevgiler

Asortik Krep dedi ki...

Ben öğrenciyken meşhurdu, hala meşhur..