Pazartesi, Şubat 06, 2012

Mevsimin suçu yok, yokluğun soğuk... *

Dün Çağıl'ı yolcu ettik Dalaman'dan.Sabahtan kalkıp Kayaköy Cinbalde kahvaltı, öğlen Kargı Plajında gezinti derken saat ikide Dalamandaydık.Onunla geçirdiğimiz günlerden sonra yaşanan boşluğu bizde alışverişle kapatalım istedik.Hazır Dalamana kadar gelmişken ki yarım saat-kırkbeş dakika da geliyoruz.Muğla'ya gittik.Bir kaç alacağımız vardı, alışverişte yaparız dedik.Akşam sekizde evdeydik.
Yolda gelirken Yörük Ali'de yemek yedik.Muğla - Köyceğiz arasında önerdiğim yemek yerlerinden biridir.Biz sabahtan geçersek çorba içeriz, öğlen civarı kurufasulye-pilav ve ya pideleri güzeldir.Muğladan dönüşte sağda Esentepe köyünde.

Bu arada rejim nasıl diye soranlara cevabımdır,rolantiye aldım, çünkü her ne kadar yaptıklarımı Çağıl çok beğenmese de  menüleri şöyle bir saymak istiyorum.Kıymalı Lazanya -iki kere ayrı ayrı-, çiğ börek-ben evde açtım ve yaptım-resmi de var aslında bulursam koyayım-Yoğurt Tatlısı, Yaprak sarma ilk aklıma gelenler.Arada sırf anne-oğul gittiğimiz öğlen yemeklerini saymıyorum :)

Bu ikinci denememdi, ilk yaptığım çok eskidendi.İçinde hafif güzel bir kıymasuyu oldu,Fatoş Eskişehirli ya ona gösterdim resimleri çok beğendi, aferin aldım :)
Ben kenarlarını suyu akmasın diye biraz kalın kapattım.Tavam küçüktü.Tarifi de buradan.
Cuma günü Alesta Hotelin açılışı.

Otelin açılışını yapan Bakan Ertuğrul Günay.

Cumartesi hava o kadar güzel,o kadar güzeldi ki anlatamam :) Bizim kahvaltımızdan dolayı havanın açtığını düşünüyorum.
Boğaziçinde gelenekselleştirmeye çalıştığımız cumartesi kahvaltıları için CHP Kadın Kolları bir araya geldik.Bir başka Bakanımız Milli Eğitim Bakanı Çelik okullarda İstiklal Marşı ve Andımız'ın kaldırılmasını istediğini  tartışmaya açtığı için bizde biraraya gelmişken Andımız'ı okuduk.
Biz daha İstiklal Marşı ve Andımız hakkındaki açıklamalarla  şoke olmuş durumdayken diğer yandan başka uygulamalarda dumur ediyor.Sultanahmet teki bizans büyük saraya ait yapının yıkılıp yerine çaktırmadan otel yapılması gibi mesela...haber
Özelleştirme haritası gibi mesela... ama Zeynep Oral'ın şu yazısını okumadan geçmeyin,hatta sizin için ben bir kısmını aldım buraya.

Beş vakit namazında adamların 12 yaşındaki kızlarını beş bin liraya sattığı...Dini bütün devlet memurlarının çocukları yaşında kızlara tecavüz ettiği...Savcıların kız çocukların “kendi azalarıyla” şiddet gördüklerine inandığı...Nüfusunun “yüzde 99'u Müslüman” diye iddia edilip.övünülen ve çocuk gelinleri...milyonu aşan bir ülkede...Başbakan. “ Dindar gençlik yetiştireceğiz” diyemez.
Bu arada google da bu tarz haberleri öyle zor,öyle zor buluyorum ki anlatamam...
 Kahvaltıdan eve yürüyerek döndüm.
 Burası Tansaş'ın arkalarında yeni yapılan sahil çalışmalarından.Bittiğinde bir önceki resimler gibi olacak.
 Burası Çalış,benim evin mahallesinden.
 Ares'le sabahları yürüdüğümüz sokaklar.
 Tuvaleti için kullandığımız boş arsa :) Hani geceleri dışarı çıkarıyorum ya, bu arsa da gökyüzüne bakıp Ares' i dolaştırıyorum.
 Gündüz hava çok güzel ve boş sokaklar, zaten evlerin içi soğuk,ısınmak isteyen sokağa çıkmalı böyle zamanlarda.
 Dün öğlende zaman geçirmek için yürümek istedik,Çağıl yürümek istemeyince de biraz deniz kıyısında oyalanalım,öyle Dalaman'a yola çıkalım diye Kargı Plajına gittik.Karşıda gözüken Akdağlar kar içinde, biz kazaklarla dolaştık.
 Ares

Ares, bu ara biraz üşütmüş, çok sıkıştığında önümüze dikilip beni dışarı çıkarın diye derdini anlatıyor. Acıkınca benim önüme geliyor, diğer ihtiyaçları için Uzunbeye gidiyor.O uyuyorsa bana geliyor,Dolunayda beraber gezip dolaşıyoruz gece.
 Fethiye
Kargı  Karataş Plajı
 Çal dağı
 Geçen hafta çıktığımız tepe.
 Muğla girişi
 Sakar Yokuşu- gün batımı

Hayat bazen çok garip ,çok özlediğimde ya da bir şeyi çok istediğimde içimden geçirdiğimde bana geri dönüşü olunca çok mutlu oluyorum. Hayat beni şaşırtıyor hem de mutlu ediyor :)

* Başlık : Murathan Mungan.

laleninbahcesi dedi ki...

Muğla'nın ara sokaklarında dolaşmayı çok severim. Önüme çıkan bütün dükkanlara girer alış veriş yaparım.Üstünde isim yazan havlulara kadar. Tanesi 1TL idi:)

Benim kızlarda bir şeyi beğendiklerinde özenir yaparım, seninki de güzel ama aynısı değil derler..

Ben artık kendimi bir tiyatro seyircisi sanıyorum, sanki bir vodvil.RTE'nin yaptıklarına, mahalle kahvesi tarzına, 13 yaşındaki çocuğun kendi rızasıyla 26 kşi ile ilişki kurduğu kararını vermesi şaka olmalı diyorum. Başka türlü olamaz.

gülsen VAROL dedi ki...

Sanki sen de beni şaşırtacaksın ve mutlu edeceksin zannetmiştim hazır Çağıl geliyor... diye sevgili asortik krepim!!!

Belki bahara erguvanlar açtığında İstanbul eflatuna boyandığında seninle boğaz vapurunda oluruz..

Oğluşuna Allah kavuştursun güzelliklerle..

Sevgili Lale,tutunacak,savunacak bir şey kalmadı, nabız yokluyorlar.

Gülsen Hocam, ilk geldiğimde uğrayacağım,çok istiyorum.

Arzu Sarıyer dedi ki...

Sevgili Krep'im Çok güzel fotoğraflarla Fethiye'yi kış günün yaşatıyorsun,çok teşekkürler.
Çağıl ne güzel bir ad ;adıyla sağlıklı, hepbirlikte güzel yaşayın,Allah kavuştursun sağlıcakla.Sizin Ares 'in bir kardeşi bizde var,çok sevimli...
CHP kadın kolları calışmalarınızı kutluyorum,bir zamanlar ben de ...diyorum.Sevgiler.

Kırmızı pabuçlar dedi ki...

Sevgili Asortik
resimlere bakınca Çalış'ta sabah gazete ve ekmek almaya gitmiş , kahvaltı sonrası da Ölüdeniz'e gidip güneşide BuzzBeach Bar da batırıcakmışım gibi hissettim.
Teşekkürler,
Sevgiyle

Sevgili Arzu Hanım,Fethiyenin en soğuk günleri esas baharda çok güel,insan çekmeye doyamıyor manzarayı.Köpeğiniz var demek ki ne güzel :)
Bence tekrar parti için çalışma zamanı,küslük zamanı değil :) Esas şimdi bizlere ihtiyaçları var.
Çağıl, benim koyduğum bir isim, değişik bir ismi olsun istedim.. Benim ismimle de alakalı aslında :))

P.Sali, aslında siz eski yazılarımı görseniz,apar topar Fethiyeye taşınırsınız :)) Burda yaşamak çok keyifli, bu arada buzz barı bilirim :))Gelince bekliyorum,bürom Ovacık Köprüsünde.

siyah kuğu dedi ki...

resimlere bak bak doyamadım , ALLAH oğlunuza size ve tüm sevdiklerimize uzun ömürler versin ,sevgiler

Yasemin dedi ki...

Harika... Paylaşımlarınız için tebrikler ve teşekkürler.:)

Siyah Kuğu,hoşgeldiniz, teşekkür ederim :)

Yasemin, sizde hoşgeldiniz :)