Pazar, Ocak 15, 2006

Şükran Teyze

İşte bizim Şükran Teyzemiz..Hocamız, arkadaşımız, dostumuz, pirimiz, yol göstericimiz..
Bayramda onu ziyarete gittim..Gittim ki o aslında orada yaşayanlara bir can simidi olmuş.3 günde kendini onlara kabul ettirmiş.Normalde kafasına göre yaşamayı seven Şükran Teyze oranın ziyaret saatlerine uygun davranmaya çalışan biri olmuş..Bu aslında iyi birşey..Çünkü o sigarasına karışan bazı kendini bilmezleri" ben yaşlı bir kadınım istediğim gibi ölmek benim hakkım" diye savmasını bilen biri.Böyle anlattığımdan onun saygısızca her ortamda sigara içenlerle karıştırmayın.Mutlaka içmeden önce o ortamdaki herkesten izin alır.İçmeyen varsa da dışarıda içer.Çok tatlıdır..Onunla istediğiniz her konuda sohbet edebilirsiniz..Beni çok sever çünkü bana sarıldığında benim tipimin annesine benzediğini ve ona sarılmış gibi hissettiğini söyler.Bende onu çok severim..Gittiğinde terkedilmişlik duygusunu taa damarlarımda hissedene kadar bu kadar olduğunu bilmeden hemde..


Bu akşam çok efkarlıyım
Kalbim neden kan ağlıyor
bunu bir bilsen sevgilim
Güneş solgun gündüz gece
İçim desen bir bilmece
ızdırabı heceliyor
Sensiz yalnız sensiz hiçim
gözyaşlarım yağmur gibi
yanağımı ıslatıyor
Kollarım bekliyor seni
öpsem öpsem elerini
yine de sana hasretim
Dudaklarımda bir ateş
avuçlarımda alevsin
Sensiz yalnız sensiz hiçim
İlahımsın sevgilimsin
sen benim heşeyimsin
Hayatım anlamsız şimdi
Sendin bana neşe veren
seviyorum sevdim diyen
Sen benim sıcak güneşim
Tatlı güzel tek eşimdin
kara sevdam sevgilimdin
Unatamam asla seni
Her gün anıyorum yasla seni
Ne olursun dön dön bana
Kollarım bekliyor seni
Öpsem öpsem ellerini
Yine de sana hasretim.
Dudaklarım da bir ateş
Avuçlarımda alevsin.
Bu şiir Tanju Okan' a 1970 Altın Plak ödülünü kazandıran "Hasret" adlı şarkının güftesidir..Şükran Teyzenin şiiridir.

Hiç yorum yok: