Çarşamba, Kasım 08, 2006


Şu karlı ve soğuk günlerde size çiçek manzaralarıyla süslü verandanın ve evimin fotoğrafını göstereyim dedim..Ama üzülmeyin çünkü bende işlerden bahçede zaman geçiremiyorum bu ara..

Verandanın yandan görünüşü..Sardunyalarım gerçek ama saksıdaki pembeler taklit..Gerçi burada taklitlerine gerek kalmıyor..Onları İstanbulda almıştım 6. kat balkonum Büyükçekmece ve Marmara denizi arasında esen rüzgarlara açık olduğundan çiçek yetişmiyordu, sahtesini seyrediyordum balkondan..İçeride gerçekleri vardı tabi.Biri benjamin(ağaç) olmak üzere en az 12-13 saksı çiçeğim vardı salonda..Buradaki salonum çok küçük olduğu için salon çiçeklerimi veranda da bakıyorum..Birde küçük kaktüslerim var porselen kaplarda pencerelerde..Bir tane de büyük bahçede :)

Resimde görülen limon ağacını ben dikmedim ama benim bahçemde..Ev sahibine posta koydum bunlar benim diye..Bakalım toplayacak mı? Gerçi geçen senekileri de ben toplamıştım :) Benim limon ağacım Portakal Bahçesinde ve henüz büyümediği için limonum yok şimdilik ama arkadaşlar uzun süredir söylemeyi unutuyorum ki bu sene Portakal Bahçesindeki portakalları ben toplayacağım :) Yani orayı aldığımızda portakallara eski sahibi emek verdiği için geçen sene sadece 2 çuval portakal aldık kendimize..Bu sene portakalları kısmetse önce huzurevine sonra çocuk yetiştirme yurduna ve en sonra da Patlangıç' ta kız öğrenci yurduna götüreceğim..Sonra da arkadaşlarıma dağıtacağım..Bol bol reçel yapıp saklayacağım gelecek seneye :)

Bu benim bahçemdeki Yağmur Damlası'na şikayet ettikten sonra açan çiçeğim..Sen beş sene açma şikayet edilince aç! Bilseydim daha önce şikayet ederdim ama daha önce Yağmur Damlası yoktu..
Geçenlerde tutması için gidip konuştuğum komşunun köküyle attığı ağacımında kökü çürümüş..Yani tutmadı..Şimdi aynı ağacın çeliğini yetiştirmiştim, onları deneyeceğim bakalım tutacak mı? Bu arada bahçede istemediğim bir sürü çiçek var ama kıyıpta temizleyemiyorum..Eskiden biçme hariç ben bakardım bahçeme..Şimdi işten güçten sadece bazen buduyorum çiçekleri bazen de bakıyorum..
Resimleri pazar günü çektiğimi de yazmak isterim..Orjinal Fethiye bahçesi resimleri yani :))

Özel not: Ankaralı adını bilmediğim Meryem Hanımın arkadaşına da sevgilerimi sunuyorum buradan..Bugün çalan telefonumu açtım Fethiye' den tanıştığım ve ara ara çalıştığım Meryem Hanıma Ankaradaki arkadaşı Fethiyeli birinden söz etmiş..Yazıları okuyunca kim olduğum zaten saklı değil ama benim olduğumu anladığı için içten içten gülüyordu bana..Okuyorum seni hergün AsortikKrep deyip gülüştük ve bende okumaya devam et lütfen dedim :)
Fethiyeden sevgiler Ankara ' ya..Severiz Ankaralıları da gönlümüz geniştir bizim :))

17 yorum:

enne dedi ki...

O verandada oturup kitaplardan, filmlerden ve insanlardan bahsederek sohbet etmek ne kadar keyifli olurdu! Bir fincan sütlü nescafe ve bir dilim limonlu kek eşliğinde tabii:)

Limonların kokusu burnuma geldi sanki, portakalları toplamak için işçiye ihtiyaç var mı? Ne zaman topluyorsunuz? gelelim mi yardıma?

CaDı dedi ki...

Maşallah evinde, bahçende çok güzel:) Bu sene Fethiye diye niyet ettik ama genelde teknede geçti zamanımız, seneye inşallah göreceğim bende oraları.. Bir de annemde 5 sene açmayan çiçeğine birgün "Atacağım seni artık nankör çiçek, o kadar baktım besledim bana bir çiçeği çok gördün!" diye bağırması üzerine ertesi gün tomurcuk vermişti:)) Sonia'ya da demiştim, çiçek seven,ağaç yetiştiren bir kimse kötü olamaz, portakalları dağıtmandan ne kadar gönlünün geniş olduğunu anlıyorum, Sevgiler...

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

En alttaki resimde yapraklarını açmış oturan çiçek var ya çok kötü batırıyor yaprak uçlarını yanından geçene hiç de öyle göründüğü gibi küçük ve masum değil. Geçen yaz bol bol nasibimi aldım ondan da iyi biliyorum yani.Bir de o güzel verendada bol bol keyif yaptık biz aynı Enne'nin dediği gibi. Portakallardan ben de istiyorum abla, reçel olarak ve meyve olarak. Kocam emekli olsaydı gelirdik toplamaya ama kısmet değilmiş...

nilly dedi ki...

Bayildim bahcene. Ben iyi degilimdir cicek yetistirme konusunda ama pekde begenirim. Senin sayfandaki resimleri gorunce pilimi pirtimi toplayip gelip oralarda yasamak istiyorum :)

Asortik Krep dedi ki...

Dünden beri 3 kere yorum yazdım her seferinde hata verdi..Bu kez dördüncü cevap yorumlarım ;

Enne, var tabi ki ..Bekliyorum :)
Portakallar olunca çağıracağım.

Cadı, Sonia kısmını anlamadım..Biraz ayrıntı lütfen..

Burcum, artık tatillerde hersene Fethiyedesiniz Bozcaada da değil :)
Seninle keyif yaptığımız günleri bende çok özledim..ve hala balkonda keyif yapabiliriz:)

Nilly,bende bekarken çiçeklerden anlamazdım..Sonra evlerin yeşilliksiz solgun bir havası olduğunu farkedince evde çiçek bakmaya başladım..Çok güzel salon çiçeklerim vardı..Nihayetinde de burada bahçede devamlı çiçek yetiştirmeye özendim ve adlarını öğrendim.Doğayı seven biriysen burada yaşayabilirsin..Neden olmasın ?

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

ah bir de o bahçede, varendada
çay kahve içip sohbet yapılabilecek zamanı bulabilsek değil mi asortikciğim..

bayıldım evine.. sağlıkla, mutlulukla, sevdiklerinle birlikte evinin keyfini çıkar..

Adsız dedi ki...

yaa süper yaa bayıldım. Hiçbirşey yapamasanda hersabah kalktığında görmek bile yeter.

Nasıl geçti habersiz... dedi ki...

:)) Nâzik jestin için teşekkür ederim.
Bu da portakallarla ilgili güzel niyetlerin için:
Allah'ım size portakal bahçesinin içinde(ya da arzuladığın başka bir yerde)kendinize ait en güzel evi nasip etsin inşallah.

ibeking dedi ki...

hep söylüyorum kıskanıyorum senin bahçe ve verandanı :P

CaDı dedi ki...

Yani hani Sonia'da çiçek yetiştiriyor ya ona da demiştim eminim çok temiz kalpli ve merhametlisindir diye. Annem de öyledir benim..

böğürtlengözün annesi dedi ki...

Ahh ah baktıkça içim açıldı :)

Adsız dedi ki...

annecim suppeerrr:):):)!!!!

Adsız dedi ki...

Ne guzelmis bahceniz, sabah cayi icin 5 dakika bile olsa benim icin seyredin lutfen. Bu sikayet ya da tehdit karsisinda cicek acan meyve veren agaclari duymustum :) Sanirim ise yariyor. Sevgiler.

EBRU dedi ki...

Asortikciğim valla ne diyeyim bahçene bayıldım. Hayalimde hep böyle büyük bir bahçeye sahip olmak var. Bir sürü çiçekler, meyve ağaçları, salıncak vs vs. Güle güle otur. Sevgiler...

gazel vakti dedi ki...

Çok güzel bi bahçe allah isteyen herkse nasip etsin.Baktıkça içim açıldı.Müstakil evlere bayılmışımdır hep.

Dört Yapraklı Yonca dedi ki...

bahçenin güzelliklerini paylaştığın için teşekkürler :))

sağlıkla, huzurla, sevdiklerinle yaşa.

ayrıca resmini koymakla bence iyi yapmışsın. Çünkü insanlar severek okudukları yazarların kim olduğunu da bilmek isterler. Bence :))

Asortik Krep dedi ki...

Teşekkür ederim hepinize :)))