Cumartesi, Mart 17, 2007


>> Dolmabahce' de trafik isiginin kirmiza donmesi ile yavaslayarak durdum.
>>> Arkamdaki arac ise duramadi ve carpistik. Ilk saskinligi atlattiktan
>>> sonra
>>> motoru durdurup asagi indim. Carpan aracta hasar buyuk gorunuyordu.
>>> Aracin
>>> soforu iyi giyimli yasli beyefendi heyecanlanmisti. Telasla arabasindan
>>> indi. Bu arada yanimizdan akmaya devam eden trafikte az daha bir aracin
>>> altinda kaliyordu. Beti benzi atmisti. Koluna girip kaldirima cikarmamla
>>> yere yigildi. Gomlegini acip kemerini gevsettim. Ayaklarini yukari
>> kaldirip
>>> nabzini kontrol ettim. Kisa surede toparladi. Ayaga kalkmaya calisti.
>> Koluna
>>> girip yol kenarindaki cay bahcesine kadar eslik ettim. Bir bardak su
>>> icti.
>>> Konusmadan, oylece arabasina bakti. Haber verip polis beklemeye
>>> basladik.
>> Bu
>>> arada sigorta sirketlerimizi de aradik. Yakinlarina haber vermek
>>> istedim,
>> "
>>> gerek yok telaslandirmayalim bizimkileri " diyerek engel oldu.
>>> Beyazlamis
>>> saclari, birkac gunluk sakali ve yuzundeki derin kirisIklariyla hayati
>> dolu
>>> yasamis birine benziyordu. Kaza nedeniyle ilk anda yasadigim korku,
>>> saskinlik ve islerimden geri kalmamin verdigi sIkinti, sinirlilik, cay
>>> bahcesinde ictigimiz ilk caylarla kaybolmustu. Biraz konusturup
>> gevsemesini,
>>> rahatlamasini saglamaya ugrasiyordum. Soze o basladi;
>>> - Beyim kusura kalma, seni de isinden ettim. Acele edeyim derken kazaya
>>> sebep oldum.
>>> - Hepimize gecmis olsun. Daha kotusu olmadigina sukretmemiz gerekiyor.
>> Sahi
>>> neydi sizi bu denli telâs ettiren; sakincasi yoksa
>>> ogrenebilirmiyim?Belli
>>> belirsiz gulumsedi. Cayini yudumladi.
>>> - Bizim mahallenin ilkokuluna basketbol ve voleybol takimina forma sozum
>>> vardi. Onlari yetistirmem gerekiyordu. Cocuklar maca cikacak, forma
>>> bekliyorlar. Daha sonra dogma buyume Sehremini ilcesinde oturdugunu,
>>> perdecilik yaptigini, isleri ogluna devredip emekli oldugunu anlatti.
>> Birkac
>>> yil once Etiler' e tasindigindan, mahallesini birakamadigindan dem
>>> vurdu.
>>> Arada sirada gittigi mahalle kahvesinde ilkokulun spor malzemesi
>> gereksinimi
>>> oldugunu ogrenince yardimci olmak isteyip aldigi forma ve esofmanlari
>> okula
>>> yetistirme telasinda oldugundan soz etti.
>>> - Madem bu kadar ozluyordunuz mahallenizi, neden tasindiniz o zaman?
>>> - Sorma beyim! Once bizim hanim, sonra cocuklar israrla tasinmak
>> istediler.
>>> Evin mutfagi kucukmus, otoparki yokmus, muhit iyi degilmis, nefes alacak
>>> yeri yokmus diyerek yillarca kafamin etini yediler. En sonunda
>>> gonullerine
>>> gore ev aldirdilar. Tasindik guzelim mahallemizden.
>>> - Tasindiginiz yerden pek memnun degilmis gibi konusuyorsunuz? Sustu bir
>>> sure. Sakinlesmis, rengi yerine gelmisti. Kazanin sokunu atlatmisti.
>>> Gelen
>>> ikinci cayin sekerini karistirirken kaslarini catip bogaza dogru bakti.
>>> - Bizimkiler cok mutlu. Sitenin her seyi var. Manzarasi, ozel guvenligi,
>>> spor salonu, seckin insanlari, yuruyus alanlari velhasil istedikleri her
>>> sey. Bir tek perde yok!
>>> - Ne guzel iste. Neyi yadirgadiginizi anlamadim dogrusu.
>>> - Perde yok diyorum, beyim; Evlerde perde yok!
>>> - Bu ne anlama geliyor?
>>> - Bir evde perde yoksa eger, ya seni gorebilecek insan yok veya kendini
>>> teshir etme geregi duyuyorsun demektir, anlamiyor musun? Bizim site icin
>> her
>>> ikisi de gecerli. Insan az, binalar uzak, herkes yalniz. Insanlar
>>> hayatini
>>> yasamaya, kendini farkli, ozel hissetmeye cabaliyor, ona buna kendi
>> hayatini
>>> gostermeyi de ihmal etmiyorlar. Satarken ev degil yasam bicimi
>> sattiklarini
>>> soyleyerek boyamislardi gozlerimizi. Dunyanin parasini odedik bu
>> yalnizliga.
>>> Simdi ayni bina icinde birbirini gormeden yasayan aileler olduk. Bir
>>> kosusturmadir gidiyor; herkes mesgul, bir o kadar da yalniz.
>>> - Siz alisamamissiniz bu hayata anlasilan?
>>> - Nasil alisayim? Perdesiz ev mi olur? Hayatinda diger insanlara da yer
>>> varsa araya perde koyarsin. Yalnizsan perdeye de ihtiyac yoktur
>>> beyim!Cocuklugunun mahallesini, insanlarini gormeden, onlarin dertlerini
>>> evinclerini bilmeden nasil mutlu olur insan? Onlar orada eksIkli iken
>> nasil
>>> rahat nefes alir, bu sehirde?Bu arada polis gelmis kaza zaptini tutmaya
>>> baslamisti. Bizimki yerinden kalkmaya niyetli degildi. Polisin yanina
>> gidip
>>> durumu anlattim. Anlayis gosterdiler. Caylarimiz bitirip cekicinin
>> gelmesini
>>> bekledik. Evine birakmayi teklif ettim, kabul etmedi. Aklina koydugunu
>>> yapmaya kararli gorunuyordu. Yoldan cevirdigimiz taksiye formalari
>>> yuklemesine yardimci oldum. Kazayi unutmustu, gozleri parliyor, "
>>> cocuklar
>>> formalarini bekliyor " diyordu. Beyefendi ile tekrar karsilasma firsatim
>>> olmadi. O gune kadar ozendigim o gorkemli sitelerin onunden gecerken
>>> artik
>>> hep o perdesiz evlere bakiyorum.
>>> Perdesiz olmanin anlamini bilmeden, kendini mesgul eden o ozel ama
>>> yalniz
>>> insanlari dusunuyorum. Yasadigim mahalleyi ve perdelerimi cok seviyorum.

....

Lütfen büyük sitelerde oturanlar ve pencerelerinde perde olmayanlar kişisel olarak algılamasınlar..Bu bir bakış açısıdır.

Teşekkürler Aysetun..Bu maili paylaştığın için.

4 yorum:

yalnızlar kraliçesi dedi ki...

çok beğendim yazıyı..((((:

BoriPori dedi ki...

kendi üstüme alınmadım ama alınmam lazım:( geçen hafta tam 4,5 yıldır oturduğumuz apartmandaki alt kat komşumuzla asansörde karşılaştık ve daha yeni tanışıp birbirimizi kahveye davet ettik:( ancak apartmanada tam 40 hane var, kendi katımdaki 3 hane dışında gerçekten kimseyi görmüyorum. hele de sabah çıkıp akşam eve gelince ilişkiler tamamen kopuyor. Halbuki çocukluğumuzda bir tabir vardı "komşuhanım teyze", hatta isimler bile "süheylanım teyze", "ayşanım teyze" falan diye söylenirdi, ben annemin arkadaşlarına hala böyle hitap ediyorum.. maalesef kopuyoruz birbirimizden, özlüyorum eskileri ben..

Asortik Krep dedi ki...

Yalnızlar Kraliçesi, beğendiğine sevindim :)

Boripori , ben bir zamanlar 52 haneli bir apartmanda oturuyordum ama öyle denk düşmüştü ki bu 52 hanenin en az 15 hanesiyle görüşüyorduk..Bence biraz etrafa bakmak lazım :)

Adsız dedi ki...

çok güzel bir yazı....çok beğendim. İnsan ilişkileri gün geçtikçe zayıflıyor.Lütfen çevremizle biraz daha ilgili olalım.... serap