Cumartesi, Nisan 18, 2009

Asma yaprağı yemeği :))

Bir yerlerde asma yapraklı bir tarif duymuştum ( asma yaprağında birşey,neydi ..? ) Bugün canım nasıl istedi anlatamam. Ne yazık ki tarifi hatırlamıyorum bile.Dinlerken kesin aklım başka yerdeydi :P Hatırlayamıyorum işte.Yoksa yarın pazardan alıp yapacaktım. Canım istedi , sonra da kızdım kendime.. İnsan tarifini hatırladığı bir şey ister, hatta yapıp getirilecek bir şey .. Nerden aklıma geldiyse ,nasıl canım istediyse, bilmiyorum, anlatılırken de çok özenmiştim ben, keşke burada yapsalar demiştim :) oysa kolay kolay özenmem ben hiçbir şeye.. :) Ben bugün balkona hazırladım sofrayı, tavuk etli Hünkar Beğendi yaptım.Havanın keyfini çıkardım(k) Tek pişmanlığım şarap açmamak oldu,onu da şimdi yapacağım :) Yazı bittiği gibi,hatta bitmeden gidip şarabımı alacağım.. (Bir kadeh şarap ve bir parça otlu peynir aldım)



Yukarıdaki resmi ilk gördüğümde aklıma gelen asma yaprakları oldu, sonra da ileride organik şarap yapma isteğim :) İleride öyle bir yerde asma yetiştirip şarap yapabilirim, istiyorum, hem de çok.



Hala yazdan yaptığım vişne likörünün votkalı vişnelerini attırıyorum ağzıma arada bir..Annemle Babama da yapmıştım.Onlarda çok sevmişler, Annem tarifini aldı, bu yaz yapacakmış.Ben de yine yapacağım,bu sefer daha çok :) Vişnelerini de yine saklayıp keyfini çıkara çıkara yiyeceğim kışın .. Özledim, allahtan bitmedi vişneler..

Yemekten sonra bilgisayara oturup kendime şarkılar buldum, müzik dinlemek beni aynı bahçeye çıkmak kadar dinlendiriyor çünkü..

Önce Şebnemden.. (Linkleri sağ tıkla yeni sekmede açarsanız yazıya dönmek sorun olmaz) başladım, sonra Erkin Koray' la devam ettim. Yine Şebnem ve Teoman,

sonra Aklımın İplerini Saldım, Yüksek Sadakat.Ben bu grubun "şimdi üstümüzden bir kuş geçer" şarkısını da çok seviyorum ama daha önce ona link vermiştim.

Kafile 'ye takıldım, bunu da dinledim bayıldım..


Çocukken de severdim.. Sonra bunları da buldum..
Gönlüm senden vazgeçmeyecek
Bir garip aşk bestesiyim

Sonra Yüksek Sadakata yine takıldım..






Gidiyorum buralardan..

En son bununla final yaptım.Biraz sonra yazıyı kapatıp son bir bloğa bakıp yatarım artık.Bugün sadece balkondaki masamın üstündeki çiçekleri toparladım,saksılarını değiştirdim,toprak ekledim.Bir yandan da üstünü toparlanmış oldum.Artık havalar ve işler müsait oldukça balkondayım :)

Yarın bahçede düzenlenecek saksılar ve İstanbuldan aldığım Dahlia yumruları var dikilecek.. E biraz da balkon keyfi :) Artık kitap mı okurum, yeni kaktüslerime mi bakarım bilmiyorum.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Asma yaprağında Sardalya, Bozcaada'da nasıl güzel yaparlar. Belkide odur istediğin. Yüksek Sadakat, vişne likörü, balkon işte benim hemşerim yaaa. İhtimaller Denizinde'yide dinle balkonda lütfen benim için. Sevgiyle Kal...

WarhaWk - Cenk dedi ki...

Sizi her ziyaret edişimde hem ağzım
sulanıyor,hem ruhum besleniyor.Çok
güzel yazıyorsunuz.Saygılar Cenk

Asortik Krep dedi ki...

Pelince ,haklısın sanırım balıktı.Bu yüzden pek aklımda kalmamış olabilir.Çünkü ben Mimarsinan da otururken çok balık yedim,çocukken.Annem de çok sever.Bu yüzden balık için çoğunluk çok severim der,ben bıkmıştım..Birde çiğ balığı elimde tutmaktan ve temizlemekten hoşlanmam.Daha yeni yeni evde pişiriyorum.Severim ama sadece kendi sevdiğim cinsleri :)
Müzik dinledik ama sanat müziği dinledik,çünkü rakı içtik(yazacağım yeni yazıda) Uzunbey'le.
Fethiye de balkon keyfi olmazsa olmaz ,bilirsin..

Warhavk, teşekkür ederim..İnan ki yazamadığım daha çok şey var, yetiştiremiyorum.Hem yaşadıklarımı hem aklımda ve gönlümde olanları..