Cumartesi, Aralık 05, 2009

Ben bir geceyim, sen bir Ay 'sın.

Bugün dinledikçe içimi yakan bir şarkı var iki yazı arası, duyduğumdan beri dinlediğim, beni sözleriyle de etkileyen bir şarkı..
Gelen mailde "İran'da kadınlar biliyorsun özgür olmadıkları için gizli kayıtlarla albüm yapılıyor. Bu dinleyeceğin parça bu açıdan da insanın içini yakıyor. " diye de not düşülmüş..
Çok güzel .. Önce linki açın ve müzik bir yerden çalarken siz Türkçe sözleri okuyun..
Marjan Vahdat söylüyor..

Hoş hırâman mîrevî iy cân-ı can bî men merov
İy hayât-ı dûstan der bûstan bî men merov”

Demek sen böyle salına salına bensiz gidiyorsun ey canımın canı.
Ey, dostlarının canına can katan,
Gül bahçesine böyle bensiz gitme istemem.

İstemem, ey gökkubbe, bensiz dönme
İstemem, ey ay, bensiz doğma.
İstemem, ey yeryüzü, bensiz durma
Bensiz geçme, ey zaman, istemem.

Sen benimle beraberken
Hem bu dünya güzel bana,
hem o dünya güzel.
İstemem, bensiz kalma bu dünyada sen,
O dünyaya bensiz gitme, istemem.

İstemem, ey dizgin, bensiz at sürme.
İstemem, ey dil, bensiz okuma.
İstemem, ey göz, bensiz görme.
Bensiz uçup gitme, ey ruh, istemem.

Senin aydınlığındır aya ışığını veren geceleyin.
Ben bir geceyim, sen bir aysın madem,
Gökyüzünde bensiz gitme, istemem.

Gül sayesinde yanmaktan kurtulan dikene bak bir.
Sen gülsün, bense senin dikeninim madem,
Gül bahçesine bensiz gitme, istemem.

Senin gözün bende iken
Ben senin çevganın önündeyimdir.
Ne olur, öylece bak dur bana,
Bırakıp gitme beni, istemem.

O güzelle berabersen, sen ey neşe,
İstemem, sakın içme bensiz.
Hünkarın damına çıkarsan, ey bekçi,
Sakın bensiz çıkma, istemem.

Bir şey yoksa bu yolda senden,
Bitik bu yola düş enlerin hali.
Ben senin izindeyim, ey izi görünmez dost,
Bensiz gitme, istemem.

Ne yazık bu yola bilmeden, rasgele girene!
Sen ey, gideceğim yolu bilen,
Sen ey yolumun ışığı, sen ey benim değneğim,

Mevlana
Divan-ı Kebir'den..

Resim: (our time together :)

... ... ...

Bugün evdeyim, akşama şömine başı şarap keyfi için dostları çağırdım.. Kendime bir kahve molası verdim bilgisayar başında. Dün İstanbul yazısına başladım ama yazamadım, Burcu ile telefonda konuştum.
Yarın Çalış Karnavalı yılbaşı (Xmas) pazarımız var. Saat dokuzdan sonra ordayım, onbirden sonra da satışlar başlayacak.
Akşama sizin için de bir kadeh şarap içeceğim :) Sağlığınıza..

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu haksızlığa çok alındığımı bildirmek istiyorummmmmmmmmmmmmmmm.. Kahve molası, şarap keyfi, dostlar.. Artı olarak yanlızlık, sukunet tam da şu anda en çok ihtiyacım olan şeyler.. Maalesef ki bunları yaşamak için bir 16 gün daha beklemeliyim.. Yazık bana :P Melankolik N..

Adsız dedi ki...

Ps: Lütfen benim yerime de ayrıca bir kadeh şarap..

minimalist dedi ki...

ben de dostları çağırdım ; biz de şarap keyfi yapacağız ama bi farkla şöminemiz yok. Olsun gene de sağlığa ve mutluluğa çın çınnn :))

nalan dedi ki...

mecbur ofiste bakılacak buna.
evde youtube açamadık :)
kurukafa saydık içtenlikle !

Unknown dedi ki...

sözler çok dokunaklı...
ve lütfen benim yerime de bir kadeh lütfen olmadı bir yudum :)

nalan dedi ki...

böylesi bir medeniyetin, bu kadar derin kültürün içine düştüğü durum...
içler acısı !

Öykücü dedi ki...

Dün evde açabilmiştim iş yerinde açamadım.İlginç tabi.

Pazar fotoğraflarını bekliyorum heyecanla.Sanki ben de oradaymışım gibi mutlu oluyorum.

Sevgiler..

Özlem dedi ki...

Sağlığımıza:))
şarkı sözlerinden etkilenmemek imkansız...

Asortik Krep dedi ki...

Sevgili N. 16 gün sonra aynısını gerçekleştirmek adına bekliyorum :)
Özellikle yoruma yazanlar için ayrıca içildi :)

Minimalist,valla şimdi ne diyeyim, şömine keyfiyle biraz daha farklı.. Kışın gelirsen aradaki farkı keşfe çıkabiliriz :)

Nalan, başka sitelerden çıkar mı diye yazamadan bakmışsın sanırım. İran olmamak için hayatımızdaki değerleri ve önemleri tek tek gözden geçirip sahip çıkmamız lazım.

Funda,senin için de içtim..

Öykücü,pazar günü çok kalabalıktı,resim çekmekten makinanın şarjını bitirip ikinci makinayı aldım bürodan :) Yazacağım..

Özlem, beğendiğine sevindim.O gün açıp açıp dinledim arka arkaya tüm gün :)