Çarşamba, Haziran 08, 2011

başlık ; seni mi kıracağım

Sabah kalkıp bürodan arabayı doldurduk, Dalyan'da teslim edilmesi gereken işlerimiz vardı.Yola çıktık. Muğla Sakar geçidine gelmeden Yörük Aliye gelene kadar uzunbey arabayı kullandı.Yörük alide mola verdik ve değiştik.Sonra Çiğliye hatta eski foçaya kadar ben kullandım.Vınn var ya uzunbeyde yanımdaki koltukta nete girerek işlerini bitirdi.Hatta ben çiğlide ana jet üssünü sorarken o bir sitenin ödeme kısmıyla ilgili sorun yaşadığından küfür ediyordu.Okursa kızar mı bilmem,ama geçen gün arabanın camlarını açmış,karıcığımın saçları rüzgarda uçuşsun deyip duruyordu : )  Oradan anladım arada okuduğunu.Aslında yoldan daha güzel gözüküyordu hava gösterileri.Yanına gidince kalabalıktan üsse yaklaşamadık bile.Aşağıda fotoğrafları göreceksiniz.Hava süper sıcaktı,bir kaç program seyredip foçaya yola çıktık.

En son bir ege turunda gördüğümüz eski foçaya bayılmıştık biz. Hatta güneye yerleşme fikri oradan çıkmıştı.Oysa bu gördüğümüzde bozulmuş bulduk. Uzun uzun yazamıyorum, aslında yazmak istiyorum ama yazıyı toparlayamıyorum.Kısaca paylaşayım.Mesela otel baktık, özellikle de yazmadan geçemeyeceğim Leon Hotel çok kötüydü.Hem de üç yıldızı vardı ve bizden iki kişi 100 lira istedi.O otel fethiyede olsa 25 liradan fazlaya kalmazsınız. Uzunbeyin dediği gibi yıldız bu boru değil o üç yıldızı nasıl aldı o otel.  Güzel bir butik otelleri vardı,hala kapalıydı.Bir tane çok pahalı butik otel varmış, biz bilmediğimizden  meydanda dört dönerken haberimiz olmadı.Sadece tabela reklamıyla bizim gibi müşteri bulamaz ki böyle yerleri.Hele de butik oteller buna dikkat etmeli.Etrafta otel sora sora gezerken aslında orada bulunduğunu sonradan öğrenip konuştuğum Eski Foça müdavimi  blogçu arkadaşım Banu'nun akıl etmesiyle bize otellerinden yer ayırtmışlardı.Biz tanımak amaçlı gezerken foça hakkında hayal kırıklığına uğradık.Foça çok değişmiş... Neyse otele gidipte bizim için oda ayrıldığını görünce içimden aslanım banu dedim :)  Banu ile de normalde ilk tanışmamız, birbirimizi bloglardan tanıyoruz ve facebooktan takip ediyoruz, Otel diğerlerine göre  iyiydi ama tuvalet ve banyosu bir butik otele göre çok küçüktü.
Önce biraz sohbet edip yemek için dışarı çıktık ve güneşi şimdi adını hatırlayamadığım bir restaurantta batırdık. Daha sonra onlarla ayrılarak oranın meşhur sakızlı dondurmasından yedik.Uzunbeyle yürüdük.Dondurmanın sadece sakızlısı güzeldi ama ben diğerlerini beğenmedim.Çok kalabalık bir sahili vardı ve banunun da dikkatimizi çektiği üzere yeni dikilen sokak lambaların çirkinliğine taktık.Aynı otoban lambası gibi olan  lambaları bizde o sahile hiç yakıştıramadık.
Karışık dondurma
Gün batımı

Banu ve eşi bizi aynı bir foçalı evsahibi konumunda ağırladılar.Onların yaklaşımları ve ilgileri için tekrar teşekkür ediyorum.
sahil
Otoban lambaları : P

İzmirin seyirci rekoru kırdığı etkinliği..Cumartesi günü 90 bin kişi  olduğunu söylemişler,pazar günü biz üsse yaklaşamadık bile.Çevre yolundan seyrettik.

Eski Foça
Bu da sabahleyin dönüş yolundaki kendini binek otoda sanan şöförümüze gelsin.Utanmadan sol şeridi kapatan hıyarlara uyuz oluyorum.Dönüşte uzunbey kullandı izmire kadar.Ben yazdığım gibi kemeraltına değilde her sokağını turlayıp bir işyeri aradığımız Çamdibinde dolandım durdum uzunbeyle.Bu şehirde insanlar kendi mahallesinin bir sokak ötesini bilmiyor hatta tarif edemiyor.Bir ara yol sorduğumuz dört erkeğe siz şimdi dört erkek bir yer tarif edemediniz diye fırça çekmişliğim bile var.Uzunbey adresi bulamamanın stresini benim adamları azarlamamla yendi diyebilirim.Neyse zorla morla bulduk adresi  ve iş görüşmesini yaptık, ordan 1. ve 2. kapısı bulunan Tekstil çarşılarının oraları ziyaret ettik.İki alışveriş yaptığımız firma ziyareti ve dönüş yoluna ben direksiyon başına, uzunbey de bilgisayar başına geçtik.Sevdiğim şarkılar radyoda çıktıkça ben eşlik ettim ve yörük aliye gelene kadar devam ettim.Sonra o direksiyona ben bilgisayara geçip gece geç vakit geldik.Geç olduğundan eldirekte bulunan, aresi bıraktığımız  pansiyona gidemedik ,sabah alıp işe gidelim diye de çalışta kaldık.
Muğla -aydın arası yol yapımı vardı, tek şeritte kullandık nerdeyse yolun tamamını..
 Giderken çine de mehmet zengin in yerinde yedik ama dönüşteÇine de yemek  çok cazip gelmedi nedense.
İzmirde ikeaya gittik, güzel ama herkesin bilmediği  bir haber ikea beylikdüzünde de mağaza açacakmış.
Yazı çok hoş bir yazı olmayabilir ama eski foça kısmı keyifliydi, yolculuk, özellikle de uzun yolda araba kullanmak bana iyi geliyor.Hem de Fethiyeden uzaklaşmak bana iyi gelmiş, bunu da dönüşte bizim kızlar söyledi.
Çamdibi Bornovanın yanındaymış :)) Şimdi gitsem 4000, 6000 ve 5000li sokakları rahat bulurum.
ve o bölgede çevre yoluna çıkan tabelalar eksik.

Yarın bizim için özel bir gün, Kemal Kılıçdaroğlu Fethiye de olacak.Akşam 19.30 da herkes Cumhuriyet Meydanında olacak :)