Cumartesi, Şubat 11, 2006

Muğla Yolculuğu..

Dün bütün gün yollardaydık eşimle..Muğla' ya gittik oradan müşterilerimize uğraya uğraya döndük..Muğla' yı görmemiş olanınız varsa yolu düşen mutlaka görmeli derim..Çoğu resimdeki gibi eski kapılardan ve yapılardan oluşan kentin yarısı eski evlerden diğer yarısı da daha sonra yapılan ve çoğu bahçeli evlerden oluşuyor..Apartmanlarda var ama en yüksek binası 8 katlı tek bir bina olan yüksekokuldan oluşan bir şehir Muğla.Dar sokaklı eski evlerden oluşan eski şehir ve çarşısını çok sevdim..Birde sonradan restore edilmiş çok güzel binaları var.Bir müzesi var ki bence ilçelerinden çok daha turist çekebilecek konumda ve şehrin havası da öyle..Ama nedense sanırım iletişim yolları pek başarılı değil.Güzelden öte müthiş diyebileceğim evler ve konaklar var restore edilmiş ama bir tanesinin izini dahi bulamadım internette..Broşürlerini saklamamışım ,hatırlayamadım da adlarını çünkü bazılarını özel sektör yapmış.Size ancak zar zor bulabildiğim bu kapı resmini gösterebiliyorum..Çağıl üstündeki yazıyı silebilirim dedi ama o zaman kaynağını yazmam gerekli zaten diye istemedim..Öyle güzel kapıları ve merdivenleri var ki bu binaların ben ara sokaklarda gezmekten bazen zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorum..Akşam Muğla' da geçtiği için çok severek gerçekten evlerini izlediğim bir dizi vardı..Büyük Yalan..Mesela konusunu bile anlamadım daha ama rastladıkça gözümü evlerden alamıyorum..Sanırım hep bu konaklarda çekiliyor bu dizi..Tanıdığım 4-5 farklı mekan var..Bir tane favori evim var..Kültür Merkezi yapmışlar..Özellikle onun fotoğraflarını aradım ama bulamadım..Yani ben gittikçe yeni yerlerini keşfetmeye çalışıyorum ve çok zevk alıyorum..Dün eşim beni eski çarşıda bir köfteciye götürdü..Güzeldi ama ben sanırım cami karşısında "Çınar Köfte" diye yazan yeri tavsiye edebilirim..Daha önce arkadaşlarla gittiğimizde denemiştik ve güzeldi.Mutlaka İstanbul simidine benzeyen Muğla simidini alırım ve yolda yerim onu..Geze geze gittik ve geldik.Çok güzeldi, çünkü işte genelde başkalarıda yanımızda olur..Muğla' daki işimizi görecek olan "memur" yerinde olmadığı için sadece bu sebepten Muğla' ya gittiğimiz için de üzülmedik..Eşim bana seni köfte yemeye Muğlaya götürdüm dedi ve konuyu kapattık..Yani memura sinirlenmedik ! Gerçi biz eskiden sadece köfte yemeğe İstanbul' dan Tekirdağ' a giderdik ..O günler geldi aklımıza ve güldük :))

1 yorum:

kedi dedi ki...

Çınar köfte.Tek geçeriz onu.Üstelik Muğlaya,arkadaşlara kalmaya gittiğimiz halde köftemizi yer öyle gideriz.sonra da"ee yemekler çok güzel olmuşta,kahvaltıda çok kaçırmışız biz"<<<"ne köftesi canıım!buraya gelirken köfte mi yenir?hayret bişey yani!"<<<"üstümüz köfte mi kokuyor???Ya tamam,itiraf ediyoruz.çınara uğrayıp geldik.Naapalııım!!!"