Pazartesi, Mart 02, 2009

cumartesi-pazar

Pazar günü hava o kadar güzeldi ki Çağıl'ın dershanesinin tatil olmasını da değerlendirerek Kaya'ya Gemile Koyuna gittik hep beraber.

Ares 'in geldiğinin ilk haftaları da gitmiştik, şimdi de bayıldı oralarda gezmeye. Bu net olarak fotoğraflardan da yansıyor zaten.

Hava ve görüntü çok güzeldi, resim çekmeye doyamadım. Fazla da kalabalık değildi, kışın Fethiye' nin bu kalabalık olmayan zamanını çok seviyorum..




Genelde üçümüz yürüyüşe çıktığımızdan ve Çağıl Ares'in en sevdiği kişi olduğundan Ares'in sevinci ve oyunları görülmeye değerdi aslında.




Uzun uzun yazmak üzere hazırlık yaparken birden yazmak istemediğimi farkettim.Bu yüzden resimlerin altını doldurup gideceğim :)














Gemile Koyunun kumsalı..




Burası da oturma yerleri..








Gemile Adası.. Üzerinde Likya zamanından kalıntılar var, mübadeleden çok öncesine kadar da baharat yolunda iyi bir sevkiyat limanıymış.. Rumlar zamanında da kullanılmış..



Burası Kaya yolu.. Fethiye görüntüsü eşliğinde..



Fhm'nin bana hediye aldığı paşmina.. İki taraflı kullanılıyor, benim bu renklerde ihtiyacım olduğundan bu modeli aldım.. Burcu'nun ki daha farklı ve rengi de turkuazlı..

Bu da Çanakkale'nin meşhur Peynir Tatlısı.. Biz çok severiz, Burcu'da gelirken iki paket getirmiş :)



Burcu' lar cumartesi sabah gidince, öğleden sonra Şükran Teyze'nin doğumgününe gittim. Onun için pasta kestik, bol muhabbet ettik ve sevdiği insanlar olarak zaman geçirdik. Kendisi de oldukça nazik biri olduğundan bize şiir kitaplarından bizim seçtiğimiz sayfa numaralarına göre şiir okudu.. Kendisi aslında ressam, ama gazetede köşe yazarlığından tutun, şairliğe ve teknik ressamlığa giden bir hayatı var. Bunların yanında gerçekten örnek alınacak bir cumhuriyet kadını.. Ekmeğini her zaman kendi kazanmış ve kimseye muhtaç olmamış, bilgisi ve kültürü karşısında zaman zaman ezildiğinizi hissettiğiniz biri..


Politikayı, satrancı, briç ve dostlarını seven biri :) Kapısı her daim açık olan ve hala insanların her yönden saygı duyabileceği azınlıkta kalan herkesi etkileyebilen biri.




Kadın, erkek onunla konuşup ta ona uzak kalabilenini görmedim.Bu yüzden Fethiye' nin fahri elçisidir, herkese ulaşır..





O gün huzurevi yararına yapabileceğimiz etkinliklerden konuştuk mesela.. O neye karar verirse her işte onu takip ederiz biz ..


Bu hediyeyi kendisi yaşgününe gelenler arasında yaptığı bir çekilişle verebilmek adına hazırlamış. Bilin bakalım kime çıktı :))



Çok fazla geçmişten bahsetmeyi sevmez, ama kitaplarında basitçe şöyle geçer..



Bana imzaladığı kitaplarından biri..





Şiir kitabı, Palyaço..



Bir dönem yazdığı gazetedeki köşe yazılarını topladığı kitabı..



Yine Irak savaşı zamanında yazdığı politik yazılarını topladığı son kitap.



Kendisi bu güzel ve altın plak alan şarkının söz yazarıdır ayrıca.. Hasret -Tanju Okan




... ... .....





Arada bazı hastalıklarım nükseder benim..Mesela bu aralar "Vadim o kadar yeşildi ki " filmini izlemek istiyorum.. ama nasıl..? (Çağıl'ın peşine düşmem gerek, ancak o bulur bu filmi :)) ve müziğini..


Özgün ad How Green Was My Valley
Yönetmen John Ford
Yapımcı Darryl F. Zanuck
Senaryo yazarı Philip Dunne,

hikâye: Richard Llewellyn
Oyuncular Walter PidgeonMaureen O'HaraAnna LeeDonald CrispRoddy McDowall
Görüntü yönetmeni Arthur C. Miller
Kurgu James B. Clark
Film müzikleri Alfred Newman
Yapım yılı, ülkesi 1941,ABD
Dağıtım şirketi 20th Century Fox
Süre 118 dakika
Dili İngilizce
Cins Sinema filmi
Renk Siyah beyaz


Aday Olup Kazandığı Oskar Ödülleri
En İyi Görüntü - Darryl F. Zanuck.
En İyi Yönetmen - John Ford
En İyi Aktör - Donald Crisp
En İyi Sinematografi - Arthur C. Miller
En İyi Sanat Yönetmeni - Richard Day, Nathan H. Juran ve Thomas Little

Aday Olup Kazanamadığı Oskar Ödülleri
En İyi Uyarlama Senaryo - Philip Dunne
En İyi Aktris- Sara Allgood
En İyi Kurgu - James B. Clark
En İyi Müzik - Alfred Newman
En İyi Ses Kayıt - Edmund H. Hansen

Diğer
New York Film Critics Circle Awards: NYFCC Award; Best Director, John Ford; 1941.
Argentine Film Critics Association Awards: Silver Condor; Best Foreign Film, John Ford, USA; 1943.
1990—National Film Registry.

5 yorum:

Adsız dedi ki...

g mailine filmle ilgili bilgi ulaştı

Asortik Krep dedi ki...

Teşekkür ederim :) Çarli'cim..

Adsız dedi ki...

Sevgili Asortik Krep,
Bloglar arasında gezinirken çok eskilerde kalan birini sağ ve salim görmek beni çok şaşırttı. Şükran Teyzeyi 70lerin sonu 80lerin başında Bursa İller Bankası Lojmanlarından tanıyorum. Lokalin sütunlarında çok güzel seramik çalışmalar yapmıştı. Babama imzalayıp verdiği şiir kitaplarıda bende durmaktadır. Hafızamdaki fotoğraf ile sizin koyduğunuz fotoğraflar aynı yani hiç değişmemiş. Onu aynı saç şekli ve özenli giyimiyle ve ozamanlar sağ olan annesiyle birlikte hatırlıyorum. Ona Bursa İller Bankasından Sabri Benli"nin kızının selamı var derseniz çok sevinirim.Beni hatırlamasada babamı hatırlar diye düşünüyorum. Sevgiler... Ayşegül Uyanık

Asortik Krep dedi ki...

Sevgili Ayşegül Hanım, Kendisini ilk gördüğümde özel olarak ileteceğim selamınızı..Hala Bursa'da evi var ama o burada yaşamayı tercih ediyor.Eğer telefon numaranızı ulaştırmak isterseniz ya da kendisiyle konuşmak isterseniz telefon numarasını mail adresimden alabilirsiniz.. (asortikkrep1@gmail.com )
Fethiyeden sevgiler..

Asortik Krep dedi ki...

Sevgili Ayşegül Hanım, dayanamadım hemen aradım kendisini..Sizi hatırladı zaten,Babanızın adını ,annenizin adını da hatırladı ve size iletmemi istedi ki telefon numaranızı kaybettiği için sizleri arayamamış.Bana ulaştığınızda kendi telefonunu size vermemi istedi ve çok sevindi sizlerden bir haber aldığı için.Telefonda ki heyecanını duymanızı isterdim :))