Çarşamba, Aralık 21, 2011

yaz kokusu duyardım kışın ortasında bile

Yine kalabalık ve çok gezmeli günler geçirdim.Bu tepsi aralık ayının 2. el pazarından. 3 tane aynı model tepsiydi,birini Fatoş'a birini Birsen Hanıma hediye ettim.Biride bana kaldı. Seviyorum bu eski şeyleri.Bir daha bulamam diye aldım zaten.Ya çok modern ve trend şeyleri seviyorum ya da bu eskileri.İkisinin arası yok bende :) Mutfağımda böyle, birde mutfakta çok zaman geçirebilsem iyi olacak ama şimdi değil.Şimdi Dükan'dayım, hayatım peynir, yoğurt,süt ,et ve sebzeler arasında geçiyor. Biraz önce markete gittim,büroya girmeden önce atıştırmalık ve karın doyurmalık şeyler alayım dedim.Bir çocuk gibi peynir ve yoğurt reyonu önünde oyalandım,seyrettim :) Allahtan çok çeşit vardı, seçtim,aldım Bir sürü peynir çeşidi ve süzme yoğurttan iki kutu aldım geldim.
 Bu resimler 2. el pazarından.Bu hafta aslında çok yere gittim ama şimdi yazarken aklıma hiçbirisi gelmedi :)
Sadece Cafederin zehrada gün yaptık,Bize çok güzel Dükan malzemeli ikramlar yapmıştı ama o yazacak tarifleriyle beraber,bende link vereceğim,öyle anlaştık.Birde Hanife'de Mavikuşlardan oluşan bir günümüz var,ona gittim.Dedemin İnsanlarına gittik geçen hafta film olarak  -çok güzeldi ve filme bayıldım,müziklerine bayıldım, bir kez daha Çağan Irmak hastası oldum.-

Dantel

yatak örtüsü

tepsi örtüsü

oda takımı
 Bu resmi yolda yürürken makinamın son şarjıyla çektim,tekrar çekmek mümkün olmadı ama beni etkileyen bir andı.Yapraklar mı desem sokağın boşluğumu, içimi burktu.
 13 aralık günü yerli ve tutum malı haftasıydı,çocukken okullarda kutlardık hani.Yurdumuzda son şeker fabrikaları da satıldığı için artık yerli malları kutlayacak ürünleri yakında bulamayacağımız için bir serenomi yaptık ve kadın kollarında bunu kutladık.Haberinde bile ayrıntı yok,yani fabrikaların kime nasıl ne için satıldığı muallakta...
 Birsen Hanım hayatımda ilk defa duyduğum yumurta tatlısı yapmıştı.Çok güzeldi tadı, o hafta serbest takıldım biraz,ucundan kıyısından tattım.

Bir öğle yemeğinden gelincik ve ıspanak karışık ot yemeği.
2. el pazarı-Çalış.Hava bozuktu ama yağmur olmadığı için açık tezgahlar vardı.Biz pazara uğrayıp,Kıl Çadıra kahvaltıya gittik.Rüzgardan içeride oturduk.
Hava rüzgarlıydı ama yine de her sabahki gibi yürüdük.
Kayaköyün eski taş okulu 1926-1960
Bunları tarihe not düşmek istedim.Şu an sadece anaokulu var ama hala biz o okul için çalışıyoruz.Geçmişten gelen eski bir okulun kapanmasına gönlümüz el vermiyor.
Gelişmeleri paylaşacağım.
Benim Menemen gezisine katılıp katılmayacağım yarın akşam belli olacak.Yine de gezinin organizasyonu bana ait.Orada 9.30 dan sonraki yürüyüş ve resmi törene katılacağız.Daha sonra küçük bir şehir turu olacak, Menemen de nereye gidilir önerileriniz varsa açığım.
Bu aralar biraz alışveriş yaptım kendime.Saçıma da gölge attırdım bir açık tondan.O kadar doğal durmuş ki beni gören sende bir değişiklik var ama bulamadım diyor.Yolda görüp tanımayanlarda var ama bana abartı geliyor ya neyse.Ben pazartesiden beri sıkı şekilde dükanlıyorum :)) Alıştım artık, şu an başka türlü davranınca suçluluk duyuyorum.Kilo olarak aynıyım ama sanırım inceldim biraz.Bunu giydiklerimden anlıyorum.
Yazacak çok şey var ... Yazamıyorum.Birde
bu ara insanlardan uzak durmak istiyorum.Durabiliyor muyum.Hayır..!
Gecenin şarkısı...Yani.

Not:1- Bugün sağlık çalışanlarının GREV'i var. Bence şu aralar politikası değişipte uygulamada yanlışlıkları en çok yaşanan ve kontrolü zor olan sağlık politikaları.Bunları ancak işiniz düştüğünde yaşadığınızdan göremiyorsunuz ama giderek daha kötü olaylar yaşayacağız.Düzeleceğini sanmıyorum, sistem giderek çalışanlar ve hastalar için kötüleşecek.Yeni kurulmaya çalışan sistemden eser kalmayacak herşey özel sigortalara dönecek.Amaç zaten bunu uygulayabilmek.
Not: 2- Bu geceden itibaren başlayan  Doğal Olarak Direniş Film Festivali 22-23-24 Aralık Fethiye Kültür Merkezinde ücretsiz halka açık şekilde izlenebilecektir.
Program :

Back to Black dedi ki...

etaminlere,goblenlere,dantellere herşeye bayıldım. saçların eminim çok yakışmıştır sana güle güle kullan.. o içini burkan sokak benim de içimi burktu...öpüyorum sevgiler canım

Derya dedi ki...

Bu ikinci el pazarının resimlerini gördükçe içim gidiyor tam tarifiyle,o ne harika şeyler ya, şallar, danteller kendimi kaybederim ben orada, burda da varmı hiç bilmiyorum, bu arada diyete bugün itibariyle başladım, pek bir heyecanlıyım, eti pek sevmem yumurta yemem bakalım nasıl olacak :) sevgiler...

Black, aynı şeyleri düşünüyoruz bazen,aynı gün doğduğumuz için olabilir mi..? :)

Derya Kuzusu,aslında bu pazar 2. el pazarı diye anılıyor ama esas el sanatları pazarı.Yanında 2. el eşyalarda var ve kadınlar el emeklerini değerlendirsin diye yapılıyor.Bizim gibi STK- sivil toplum kuruluşlarının isteğiyle yapılmış bir pazar bu.
Yani çoğu ürün yeni ve el yapımı.Bazı aylar çok bereketli oluyor gerçekten,elimden geldiğince görüntülemeye çalışıyorum.

Nenoni dedi ki...

Elişleri,özellikle de patikler muhteşemdi.
İçini burkan sokak ise sonbahar tablosu gibi sanki..

LeylaK dedi ki...

başlığın adı beni duygulandırdı... çok severim o şarkıyı, sonra fotoğrflar, el işleri de çok güzel.

Kahve Dükkanı

Zehra Gürgen dedi ki...

Pazara seninle gitmem lazım, en güzel şeyleri farkedebiiyorsun.
Benim sofranın fotoğrafları pek iyi çıkmadı, yine de ufaktan menüyü yazdım ama tarifleri menüyü tekrar yapıp fotoğraflayıp vereceğim.
dün akşamdan beri yağmur hızını kesmedi dilerim yolculuğun iyi geçmiştir..

Nenoni, öyle asortik patikleri yakalayınca model olsun diye çektim.Pazardakilerde çoğu beni tanır,herzaman izin alırım.Yardım ederler, yiyecek işi hangi dernekteyse o ay onu söylerim birde gezerken o pazar destek için ordan alışveriş yaparız. Sorunları ve soruları olursa da beraber çözeriz.

Leyla Hanım, benim başlıklarım yazdığım konuyla ilgili ve genelde sevdiğim şarkı, şiir ve özlü sözlerden oluşur :) Ziyaretinize çok sevindim.

Zehra,Ben seni bekliyorum :)Yolculuğumuz güzel geçti, hiç ıslanmadan döndük.