Pazartesi, Ocak 07, 2013

Ama ben en çok şeyi, en kısa zamanda sana söyledim... Yalnız sana*

Zaman durmuyor,insanlar durmuyor,rüzgar esiyor yine,
Sular akıyor...
Saat inadına tik tak,akşam oluyor,sabah oluyor...
ağaçlar bir döküyor yapraklarını, bir çiçek açıyor...
Ben hariç hiçbir şey kalakalmıyor Olric...
"Hüzne bulanmadan yaşanmıyor ki Olric..."
...
Şehirler değiştiriyorum Olric,
"içimden şehirler geçiyor, sen her durakta duruyor, inmiyorsun"lara takılıp kalıyorum...
Şehirler değişiyor Olric,ben değişiyorum,
değiştikçe kanıyorum...

Oğuz ATAY - TUTUNAMAYANLAR

Güzel bir yazıyla girmek istedim ama biraz hüzünlü mü oldu ne..? Hüzünlü değilim, mutsuz da ama yorgunum. Sanki 2012 ' nin  tüm yüklerini ben taşıdım.Yılbaşında Göcek'teydik biz Fevzilerle.Çok güzel geçti ama 2-3 gündür tüm düzenim değişti, uyku düzenim,geç yatıp geç kalkıyorum, 2013 'ü pek bir tembel karşıladım.

Saatlerdir yazı önümde açık, bu aralar asi gece kuşu olduğumdan sabaha karşı yatıp ona doğru kalkıyorum. Uzunbey genellikle yürüyüşe gitmek için uyandırıyor ama kalkamıyorum.Bazen onunla kaçıp kahvaltı ediyoruz sahilde hava güzelse,değilse de ediyoruz ya,özellikle son iki haftadır pazar kahvaltıya Beach Club Escape 'e -Koca Çalışa gidiyoruz.Eskiden giderdik Suat 1881 artık orada. Orada Ares'in arkadaşı Tekila 'da var,bu yüzden kahvaltısı yanında Ares için de gidiyoruz, bir de sahibi Murat güzel müzikler çalıyor :)) Bu yaz zaten karavan oranın yanında olduğundan yazı orada geçirdik gibi bir şey oldu.Arkadaşımızın karavanı da onların bahçede olduğundan sık sık görüştük.Arada gördüğünüz plaj resimleri oradan.
Bu fotoğraflarda mesai arası kahve kaçamağından. İşyeri evinin altı olan gördüğüm en minimalist  ev diye bahsettiğim arkadaşım.Daha önce evini görüntülemiştim. İç mimar olan.

Soldaki kaktüs kokteyl  benden, benim bahçeden, sağdakini o almış.
Burcu ve annem aralıkta  kargo göndermişlerdi,bunlar o birde yılbaşı kargom geldi ki içinde çok güzel hediyelerim var,görüntüleyemedim daha ,paylaşacağım.
Kitap fuarından Burcu'dan bana gelen hediyelerden... Bayıldım.
Burası arada alışveriş yaptığımız Mango-Karma  mağazası.Sahibi çok zevklidir, buralarda nadir gördüğüm modadan anlayan mağaza sahibidir. Ankaralıdır,ayrıca severim :)
Biz CHP Fethiye Kadın Kollarında her ay Muğla Kadın Toplantıları yapıyoruz.Kasım Yatağan'da, Aralık Datça'daydık. Ben görüntülediğimden fotoğraflarda yokum.Oldukça kalabalık  ve Muğla'nın her ilçesinden kadın kolları toplanıp,pazar yerlerini gezip toplantı yapıyoruz.

20 sinde onlarda Deve Güreşi bizde Çalış 2. el pazarı var.

Kitap atölyesinden...Çok güzel gidiyor, keşke çok daha önceden yapsaymışız. Daha ayrıntılı belki daha sonra yazarım,çok keyif alıyorum. Onbeş günde 2 saat çabuk geçiyor.
Ben Dönüşümü okudum,herkes istediği bir eseri seçiyor,ya da okumuşsan okumadığın başka bir kitabını okuyup geliyorsun. Yatağan'a giderken yolda okudum.
şalları Cafederin zehranın annesi örmüş,kızkardeşine,ben görüntüledim.
Bir kahve kaçamağında görüntülendi.

Bu da günümüzden..Zehra'dayız yine.
Koca Çalış...Bir yürüyüşten...
Bizim partiye paralar havadan gelmediğinden ancak bir tane alıp Engelliler Gününde hediye ettiğimiz tekerlekli iskemle.Ben yine çekimdeyim,boşuna bakmayın :)) Kadın Kolları Arkadaşlarımdan bazıları..
Keçi kitap evinde LÖSEV ürünleri de satılıyor, ocak ayında bol bol ücretsiz takvim dağıtmamıza rağmen insanlar sadece destek olmak amaçlı bu takvimlerden alıp sattı.Gurur duydum onlarla.
Bir akşam ödül töreni için Buffola daydık.Güzeldi.
Adaçayı, Fethiye'ye gelipte içmeden gitmeyeceğiniz bitki çayı.Gerçek bitki çayları böyle olmalı,yayladan toplanmış ve poşet içinde değil,dal şeklinde. :)
Antalya gezisine giderken yolda.
Yılbaşı süsleri satan bir İngiliz hanım.Otellere satıyormuş aslında ama bizim turu davet etti. Lara'ya giderken..

Bu da terra city. Çok büyüktü.
Antalya  Lara tarafında bir park havuzu.Biz çıktığımızda hava kararmıştı.
 
Antalya -Fethiye arasında Korkuteli var. Korkuteli Türkiye'de en çok mantar üretilen yeri ve ürünlerinin hepsinin mantardan oluşan menüsü bulunan güzel bir restaurantı mevcut.Antalya tarafından girdiğinizde Korkuteli girişinde sağda" Mantar Evi " Önce şöminesinde ısındık,yemek yedik, alışveriş yaptık ama önce bir İngiliz nescafe istedi yok dediler, ona Türk Kahvesi verelim mi dediler,istemedi,çay ve içki vardı içmedi tamam anlarım.Biz yemek yemiştik,bizde Türk Kahvesi istedik ki ben bütün gün içmemişim,canım çok istedi,baştan bir kaç tane yaptılar, sonra sıra bana geldi ki herkes genelde yemek yedi, yani içen kişi sayısı onu geçmez bir otobüs insanda, yapmadılar, yok efendim kahve makinaları bozulmuş! İyi de Allahın taşralısı, bir otobüs insan görünce kendini şaşıran insan gurühu , bizde o numarayı yedik, sende çay,kahve içmeyeceksem otobüsle neden durayım bir daha.. Hoş Uzunbey istedi orada durmak ama ben böyle sonradan görme lokantacılara gıcık oluyorum.Niye böyle dedim biliyor musunuz, bu adam esnaf olsa dekora verdiği özeni insana verir,vermezse ancak böyle yolu düşünce gider oraya müşteri.Ben senin İngilize nescafe vermeyen tavrını seveyim. Pöh! Türk'e de Türk kahvesi yapmadın ama. Gidiceğim yine, yolum düşerse, bakalım tavrı değişecek mi yoksa aynı tahtalıkta devam mı edecek,yazarım.
Yemekleri gördüm,uyuzluk yaptıklarından sonra yemek yemedim.Sanki çok kalabalıktı, Afyondakiler ne yapsın. Web siteleri var ama ziyaretçi defterleri kapalı, anlaşılan başka güzelliklerde yaptılar ki ziyaretçilere defteri kapamış akıllılar.Basında haberlerimiz diye buton var, ya şeytan dedi ki yaz şunları basına koysun anılarının en güzel yerine.Evet sadece bana Türk Kahvesi yapmadıkları için bu kadar kelime. Hak ettiler :)
Boğa burcuyum ya kendi kendimi öfkelendirme-siz gaz verme de diyebilirsiniz- konusunda süperim.Durdukça sinirlenirim ben :))
Bunlar benim kıymetlilerim.. Deri bavul babaannemin, annemler bana verdi, kasetler benim eski kasetlerden, plaklar 2. el pazarlarından.Daha ayrıntılısı daha sonra,ayrıca bir yazı yazacağım bu bavul içindekilere,hepsini ayrı ayrı görüntüleyeceğim.Çok güzeller değil mi..? İçinde kimler var kimler..
Bu eski kaktüs kokteyl.Arada görüntülüyorum.Evin giriş kapısında.
Bu da yeni saksıda eski kaktüsüm.
Atatürk Çiçeğim, bahçeden.
Yine LÖSEV den.
Bizim sokakta Ares'i insanlar çok sevince, evlerde tercih edilen cinslerde değişti.Bahçede yaşaması için alınan "Tekila" en az Ares kadar sevilen bir sima oldu,bizim için zaten Ares'in arkadaşı olduğundan ben de çok seviyorum.Araları az ama Ares kadar büyümediğinden ayırabildiğimiz Tekila. Arada bahçeye salıyoruz,özellikle işten çıkınca götürüyorum ki enerjisini atsın.Birde beyaz golden var ama o biraz sinirli,o balkonda yaşıyor, biz dışarı çıkınca bol bol Ares'e havlıyor.
Kitap atölyesinde karışık gidiyoruz.Bunlarda diğer haftadan.
Bunları Ümit Hanım, keçi için yaptırmış,çok güzel,okuduğun kitapları içinde kayıt altına alabiliyorsun.İçine notlar alıp,sevdiğin cümleleri yazabiliyorsun.İçini de görüntüleyeyim bir daha ne demek istediğim daha net anlaşılır.

Yılbaşı öncesi kahve keyfinden bu blog için :) yaptığım çalışmalardan...
Kaya'dan Gemiler Koyuna inerken yürüyüş yaptık üçümüz bir hafta sonu.
Kayaköy Antik Restaurantta bir kahve molası.
Antik..
Hava çok güzel olunca Kayaköye gezmeye,kahvaltıya,yemeğe giden çok olur.Dönüşte trafik yoğun.Fethiye Ovası gözükmeye başlamış.
Kale ve bayrak.
Kaleden Aminthas Kral mezarına giden yol.
Yolun ortasındaki Likya Lahiti..

Genco Erkal buraya geldiğinde imzalattığım oyun kitapçığı,saklıyorum.
Birde bunu saklıyorum hediye :)) Çok sevdiğim bir sanatçıdan.Şimdi kitabı da çıktı,alacağım,sipariş verdim.

Cuma günü sinemaya gittik Uzunbeyle..F Tipi.Gidilmeli."tamamen gerçek olaylardan ya da gerçek anlatımlardan yola çıkılarak kurgulanmış öykülerden oluştuğu belirtilen kısa filmlerin tamamının iyi olduğu söylenemez; ama, sanatsal kaliteleriyle öne çıkan birkaçı, filmin bütününü de sırtlıyor diyebilirim.." diye bir yorum vardı ekşi de bende katılıyorum.

Bir yazıda burada bitti.

* Özdemir Asaf

13 yorum:

Oglak Kizlari dedi ki...

Oh özlemişim :-)

Komik anne

Adsız dedi ki...

fotolar cep telden mi makine ile mi çekildi?
sağolun

*kelebekana*-* dedi ki...

sizinle gezmek bir zevk ..korkutelindeki olaya üzüldüm ..bizde elmalıya giderken hep girmek istedik ama aceleden nasip olmamıştı...iyi güzel günler dilerim ..*-*

Asortik Krep dedi ki...

Çiğdem, ben de :))

Fotoğraflar nikon küçük makina ile çekildi.İş nedeniyle devamlı yanımda taşıdığımdan onu tercih ediyorum.

Nilgün Komar dedi ki...

bütün fotolar harika
bende iz bırakan kahve tepsisi oldu sanırım :)

Asortik Krep dedi ki...

Kelebekana, birde siz girin bakalım nasıl davranacaklar,tek karede harcamak istemem,ben bir kez daha girerim,o kahve içilmezse bir daha adını ağzıma almam. :))

Nilgün Komar, kahve tepsisinde ev yapımı nane likörü de var dikkatini çekerim :))Ben yaptım.

Asortik Krep dedi ki...

Adsız, bugün ilginç bir şey oldu, senin soruna cevap vermek için fotoğraf makinamı aradım, baktım ve bulamadım.En son eşimin arabasında kullandım ve akşam eve geldik.Şimdi o toplantıda, umarım arabadadır yoksa makinamı kaybetmiş olurum ki çok üzülürüm.

Burcu - Mutfak Camı dedi ki...

o Atatürklü takvimden istiyorum, bir de kitap kurdunun defterinden istiyorum. Son olarak da sana gönderdiğim birbirinden güzel hediyelerimi fotoğraflamanı istiyorum. Yazın yine çok güzel. Arayı fazla uzatmamanı da istiyorum:O).

Adsız dedi ki...

Meraba cınım..

Özgen dedi ki...

Sevgili Asortikçiğim yazın yine çok güzel olmuş sen yazınca Fethiyeyi yeni tanımış gibi oluyorum. Şu kitap faaliyetinden biraz bahsedermisin çok ilgimi çekti.Ayrıca resimler için söylediğin o kota işi nasıl oluyor, nasıl satın alınıyor bir bahsedermisin?Sevgilerimle

Çınar dedi ki...


Keyifle gezdim gördüm sayende gittiğin yerleri ben de. Çok güzeldi teşekkürler:)

Sevgiler

Yüreğimin İklimi dedi ki...

özlemişiz bu yazıları asortik arayı açma lütfen....
sevgiler

Adsız dedi ki...

Annem hep bu bloğun tam çayını alıp okumalık cinsten olduğunu söylüyor, ne kadar haklı..Sabahın 4ü de olsa gelip bakıyorum..Budapeşte'den kucak dolusu sevgiler Asortikkrep