Pazartesi, Aralık 02, 2013

İnsanların kanatları yüreklerinde...*

Kabak Koyu manzarasıyla karşılamak istedim sizi.Sezon bitimine doğru Fatoş ve eşiyle birlikte dörtlü gittik bu sefer.Dinlendik,sezona veda ettik.Biz sessiz ve sakin ortamda kimi götürdüysek hem yemeklerini hem dinginliği çok sevdiler.Kabak kampları aşağıda,eskiden yürüyerek ya da özel dört çeker arabayla gidilebiliyordu,şimdi kamplara telefon açıyorsun gelip alıyorlar ücretli.Biz zaten bir kere indik yürüyerek bir daha da aşağı inmedik.Çünkü yolu çok dik ve yorucu.İnerken anlamıyorsunuz ama çıkarken isyan ettiriyor.Her gittiğimizde Olive Garden dan böyle seyrediyoruz, havuza giriyoruz istersek, yemeğimizi yiyip, dinlenip dönüyoruz.
Bu dünkü helikopterlerden değil..Bir yangın helikopteri ama biliyorsunuz, dün başbakanımız Fethiye'de idi. Tv'lerden izlediklerinizin buradakilerle alakası yoktu, face' ten yazılanları sizinle paylaşacağım...
TGB Fethiye:
Sabahtan beri sivil polisler adım adım peşimizde.Yakın takip olur da bu kadarda olmaz.Neredeyse beraber çay içecez!
... ... ...
Sen anca otopark doldurursun miting fethiyede ama dinleyenler fethiyeli değil.....
... ...
üzerimizde helikopterler dönüp duruyor, binlerce koruma görevlisi şehri kapattı, sokakları boşalttı, Fethiyeli nin pazar gününü bu kadar harcama yaparak öldüren, işini kesen, pazarını ziyan eden, Erdoğan ise bir avuç başka şehirlerden getirilmiş dinleyicisine böyle hizmet veriyor, gelmenize ne gerek vardı, hergün yıllardır aynı şeyleri söylediniz ezberledik gerek yoktu twitleseydınız daha ucuz olurdu.
... ... ...
"Başbakanın Fethiye mitingine 4 helikopter, 6 sahil güvenlik gemiciği, yaklaşık 130 emniyet aracı, 2000 resmi ve sivil koruma, 1000 memur ile çevre il ve ilçelerden getirilenler katılmış."
Sokaklar bomboş,herkes evlerde, burası FETHİYE..!!!
...
Burası gerçekten başka yere benzemez, onun için seviyorum burayı.Sabah biz kahvaltıya kaçtık Yanıklar'a.Sokaklarımız bomboştu, her köşe başında polis vardı,cumadan merkeze inilmeyeceğini anladık o gün,çünkü bizim eski dar sokaklarımız var ve araba yolu genelde tek yön.Düşünün tek yolumuzu kapatmışlar,minübüsler tepelerden giden bir yol var oradan işlemiş.Oysa ne gerek var şehrin içindeki otoparka sıkışmaya, Beşkaza meydanımız var Fazıl Say'ın konser verdiği beş bin kişilik.Oraya da almamışlar, gidip deniz kenarında 60-70 arabalık otoparka koymuşlar töreni.Konuşmasını ben eve gelince açtım, helikopterler gerçekten cirit atıyordu merkezin üstünde.Ben Çalış'tan görüyorum,bir karede 3 helikopter vardı.Isparta ve Burdur plakalı otobüsler dün şehre para da kazandırmış,oluk oluk insan gelmiş,yemiş içmişler tören alanı çevresinde.
Konuşmasını dinledim evde, uzaktan yakından Fethiye'yi tanıyan biri de danışmanlık yapmamış anlaşılan.Fethiye' liye hitap edemediğini düşünüyorum.Zaten o da inanmıyor ki belediye başkan adayını bile açıklamamış mitingde.
Muğla'da ise kaybolan iki çocuğu meydanda kürsüden anons etmişler ama çocuklar Suriyeli çıkmış,mitinglere kimlerle gittikleri de meydanda.Kim ne gösterirse göstersin dünkü miting hezeyandı AKP için.
-Bana üşenmeyip geçen yazıma yorum yazan adsız için eklenmiş bir kısımdır-   :))

Ares kışın her fırsat bulduğunda yatağımızın üstüne çıkıyor.Bu örtüyü hediye eden arkadaşım bana kızmasın , (Aysetun) görünce indiriyorum :) Normalde salonda oturuyoruz beraber diyelim ki uykusu geldi,hemen yatak odasına çıkıyor.Ona çok güzel ve büyük yer minderi aldım,onda yatıyor geceleri.Yazın yerler ahşap olduğundan yerlerde ama kışın koltukta ve yatak üstünde devamlı. Birde resimlerde küçük çıkıyormuş,ben farketmiyorum. Burcu geldiğinde söyledi,aslında ayağa kalksa 1.90 lık adamın boynuna patileri dayar. Çok güçlü ama farkında değil,patilerinin baskı gücü fazla.O kendini bence pamuk prens zannediyor :))

Biraz da Fatoş'un çiçeklerini paylaşayım.Kaktüsler de var.
 kokteyl
 Kedilerden kurtarabildiği kadar bakıyor.
 Burası ön balkonu.
 mutfak camı

arka balkon
Bu da Gülderen'in balkonu...Bir zamanlar kahve keyfi..

Koca Çalış'tan kahvaltı keyfi.. 1881 Suat  Bakraç Cafe'de.
Bakraç'ta kahve keyfi.Hepsi bu blog için :))
Bu resimler hep sonbahardan..Bugün yağmurlu bir havadayız.
Havada gökkuşağı olan bir gün.Biz arkadaşlarımıza yemeğe davetliyiz.
Eldirek 'ten Fethiye Körfezi görüntüsü.
Burası bir pet pansiyon, şehirdışına çıktığımızda Ares'i bıraktığımız yer.
Bu bahçede bir kaç misafir var bizim gibi.
Biz veranda da değil,limonlukta yemeği yiyeceğiz.
Sofra ve dostlar hazırlıklıydı,biz sadece yedik :)
Baklalı kerevize bayıldım.
Başka bir gün Üzümlüye gittik.Orada ahşap işleri yapan ve kendi dükkanı olan bir arkadaşım var; Fatma.Her gittiğimde uğrarım,keyifli ve güzel bir dükkanı var.
eski kapılar,ahşap oyma..

üzümlü dastarı- yerel dokuma.

Bir gece evde T bone steak denedim.Normalde ben tam Türk usulü iyi pişmiş et yediğimden açıkçası nasıl olabileceğini düşünmediğim değil.Bu tarife göre pişirdim ve gayet memnun  kaldım.Aynı tarifteki gibi oldu.Ben çok pişmiş,Uzunbey az pişmiş yedik.Normalde ben bifteği salçalı biftek tarifiyle ağır ağır pişirirdim.Bu da değişik bir tarz oldu.
Kabak koyu..

Bu bilekliği çok eskiden Fatoş'un bir doğum gününde almıştım.O gün bana hatırlatmak için takmış.
Çay seviyorum demiştim... :)
Ares
havuz
köşkler

Birde böyle güzel bir yazıyla kapatalım istedim bu yazıyı...