Çarşamba, Kasım 05, 2008

Sağlığınıza.. 1 (Thermemaris-Dalaman)

Cumartesi Hayal Sinemasında "Mustafa" yı seyrettikten sonra işe döndük. O kadar canım sıkıldı ki dün bile ara ara ve hatırladıkça yapılan haksızlığa sinirlendim. Filmden çok çoğu insanın hala filme inanmalarına aklım ermediği gibi Atatürk'ü sevmeyenlerin ekmeğine yağ sürülmesine ve böyle algılayanlara savaş açılmasına inanamıyorum.Nerdeyse filmi eleştirmeyin diyecekler. İyi de yapmak, çekmek, Ata'yı eleştirmek,gereksiz mesajlarla filmi donatmak serbest sen beğenmeyince kabahat. Bu nasıl iş böyle.Yılmaz Özdil'in yazısına buradan link veriyorum..
Biyonun da yazısı var .. Eline sağlık Biyo

Cumartesi gecesi ertesi gün için hazırlık yaptım.Deniz havlullarımızı, çantalarımızı hazırladım. Pazar günü gereken bir kaç eksik için alışveriş yapıldı.Bizim yaz sezonuna veda yemeğimizi daha önceki yazılarımda link verdiğim Thermemarishotelde vereceğimizden sabah 9 da pazaryerinde bizim işyerimizde destek olan ve çalışan hemen hemen herkesi davet ederek kalabalık bir grupla yola çıktık. Bu otel Dalaman'da havalimanın yanında..Biz Fethiyeden bir otobüsle güle oynaya,sohbet ede ede otele vardık.Burası bir termal otel olduğundan , açıkhava da kükürt havuzları ,SPA'sı olan bir sağlık tesisi gibi. Önce otelin müdürü Dr.Haluk Bey ve eşi bizi otelin imkanlarından nasıl faydalanabiliriz gibi küçük bir geziyle bilgilendirdi.Daha sonra da herkesi serbest bırakarak saat birde havuzbaşındaki yemeğe kadar özgür kalabileceklerini söyledik.Bunu söylediğim andan saat bire kadar da en çok ben bu havuzların keyfini çıkardım diyebilirim.Girmediğim kükürt havuzu kalmadı ki tam 3 taneler. Bir tane de normal yüzme havuzu vardı.Kışın kullanılabilecek kapalı havuzuna ve jakuzi ile sauna keyfini açıkçası yapmadım..Çünkü hava o kadar güzeldi ki kendimi camekanlı da olsa kapalı bir yerde tutma fikri hiç hoş gelmedi. Bu resimler benim çektiğim resimler değil ama yazıyı daha bekletmemek adına evdeki bilgisayarda kalan resimleri kullanmadım.
Öğlen bire zor yetiştim.Özellikle diğerlerinden daha sıcak olan(28 derece) doğal kükürt havuzları var ki etrafı kayalarla çevrili ve isterseniz çevresindeki çimlerde şezlonglarda güneşlenme imkanınız var.Ben en çok bu havuzu sevdim. Sanırım diğer misafirlerimizde.. Kalabalık bir şekilde girdik çünkü.Sohbet-muhabbet gırla gitti.Bunun yanında astım mağarası vardı ama kullanmaya gerek görmedim açıkçası.. Sedef hastalığı gibi cilt hastalıkları için balıklarda mevcut ama onlar özel bir bölümde. Sonra çamur havuzuna fırsat bulamadan öğlen oldu ve yemeğe geçtik. Sağlıklı ve lezzetli yemeklerle bize hazırlanan özel bir masada kalabalık şekilde yemeğimizi yedik, kadeh kaldırdık gelecek çalışmalar için. Hava çok sıcak olduğundan soğuk bira ve şarapla kutladık başarımızı..

Yemekten sonra aynen yukarıda gördüğünüz gibi çamur banyosu yaptım.Yalnız çamur banyosu kısmı ve web sitesindeki bazı havuz resimleri tesisin eski hali.Bizim gittiğimiz hali son derece modern düzenlenmiş pırıl pırıl masmavi havuzlardan oluşuyordu.Oldukça da temiz bir yer. Akşamüstü beşe kadar o havuz senin bu şezlong benim gezdim durdum. Arada kahve keyfide yaptık ve en sonunda sabahtan bize üstümüzü değiştirmek için verilen odalara gidip gün batmadan duşumuzu alıp, giyinip çıktık.

Pazartesi Mavikuş'ta Berna ile buluştuk, ordan kahve içmeye Boaters Coffee 'ye gittik Paspatura, Bernanın eşiyle de buluştuk balık pazarında.Çok güzel balıklar gelmiş, hatta hamsi vardı ama ben balık ayıklayamadığımdan alamadım.Burada nedense hamsi ayıklamıyorlar. Mumla arıyorum Balıkçı Kenan'ı buralarda. Neyse Berna ve eşi H.bey benim halimi görünce o zaman balıkları alıp bize gideriz , bize yemeğe gelin yarın akşam dediler. Ne kadar şanslıyım ki böyle arkadaşlarım var :)

Dün aslında Çağıl'ın maç günüydü ve ilkokulun bahçesindeki halı sahada maç yapıyorlar akşamları hoca-öğrenci karışık. Bizde işten geç çıkıp Çağıl'ı halı sahadan alıp eve gidip , o duş aldıktan sonra Bernalara gittik.Çok güzel bir gece geçirdik.Berna zevkli biri , neden böyle söylüyorum çünkü aileden kalma eşyalara çok değer veren ve bunu da günlük hayatına oldukça hoş bir şekilde taşıyabilen biri olduğu için onu ayrı seviyorum.

Dün gece mesela genç bir hanımın evindeyiz -bizim yaşlarda genç oluyorsun işte- ama herşey o kadar iyi harmanlanmış ki eski İstanbullu -Kınalı ada-dan olan ailesinden kalma ve en az 3-4 nesillik bir yemek takımında yediğimiz yemeklerden tutun oturduğumuz sandalyelere kadar zevkli bir ortam içinde etrafa bakmaktan , keşfetmekten keyif alarak yedik balıklarımızı ve nefis salatalar ve mezeler eşliğinde Burgaz'ın yaş üzüm rakısı da çok iyi gitti. Hele küçük ve eski ince rakı kadehinden susuz rakı içmesi beni eskilere götürdü :))Çok keyifli bir akşamdı.Okuyor mu acaba bilemiyorum ama çok güzeldi, teşekkür ederiz.. Çok şanslıyım arkadaş yönünden de görüyorsunuz..

Kendi resimlerim 2. bölümde..

:)den dedi ki...

Çok keyifli bir yazı olmuş. O havuzlarda hayal ettim kendimi. Demek hala oralarda hava günlük güneşlik! Ne güzel...
Anlattığınız tesisi defterime not ettim. Bakarsınız önümüzdeki yaz ordayız:)

ERDIL dedi ki...

Sn.Krep kardesim gördüklerimiz, duyduklarimiz, okudugumuz yorumlarda da cikan sonuc ne oldu acaba ?
Ata'mizi ne kadar tanidigimiz ortaya cikmadi mi ?
Bu filmin yapimi bazi gercekleri ortaya koydu.Tipki bir parametre gibi, nabiz yokladi bir belgesel'le kafalarin nasil karisabilecegi.
Birileri ölcümü yapti.
"Filmi görmeme bile ihtiyac kalmadi".
Yazinizin üstündeki resim her seyi
acikliyor.
"Beni Hatirlayiniz" o veya bu detayi bir kenara birakalim.
Amma o iki kelimenin üstüne basila basila söylenmesi sanki bu inkilap ve devrimlerin bir gün unutulabilecegi simgesini tasiyor.
Galiba onun bize emanet ettigi devrim ve inkilaplarini daha sik sayfalarimizda tekrarlamiz gerektigini görüyorum.Bu da ancak sizlerin kalemleri ile olacaktir.
Bizler bayragi siz genc annelere devrettik.Tipki sn Punto'nun son yazisinda oldugu gibi.Bizler görevimizi tam olarak yaptikmi diye yeni nesil'in gözlerinde ariyoruz.
Güzel yazilarinizi sakin ihmal etmeyin.
Saygilarla.

enne dedi ki...

Asortikçim,
Bu otelin linki açılmıyor? Fiyatlar ne durumda? belki gideriz bir ara.

:) den, termaller genelde çok kalabalık olduğundan biz gayet rahat bir şekilde istediğimiz gibi dolaştık.Herkes bilmediğinden burası çok kalabalık olmuyor..Dalaman Havalimanı yanında olduğundan ulaşım sorunu da yok.Web sitesindeki havuzlarda yenilenmiş masmavi görünümde..hatırlatayım dedim.Beğenmenize de sevindim:)

Erdil Bey,ne bizlerde ne da bizim çocuklarımızda problem olmaz zaten.Problem olacak durumlar koz halinde sunuldu bazı kucaklara..Onlar düşünsün..Gördükleri bu bilmedikleri çok fazla.Oysa zaman bizi haklı çıkaracak.Fikir değiştirmeye alışık olanlar değişen durumlara ayak uydurup sizden bizden fazla Atatürkçü olacaklardır zamanı geldiğinde.

Enne, linki ben yanlış vermişim..Fiyatlar bildiğim kadarıyla herşey dahil iptal edildi..gideceğiniz zaman telefonla öğrenirseniz daha iyi olur.

La Madame Chapeau dedi ki...

Baktıkça içim gitti :'(
İzmir planlarımız da 'belirsiz' vadeli rafa kalktı. Galiba ilk kez 'iş durumundan' bir yerde bulunma mecburiyetini yaşayacağım.

Tek tesellim önümüzdeki sene sık sık Karadeniz seyahatleri yapma 'mecburiyeti'nde olacağım :)

Umarım kutlamalarımızı bu yaz berrak sularımızda yapabiliriz, hiç olmazsa... Amorti :)

Bal,Umarım gerçekleştirirsin..Olmazsa Akdeniz sularında ben senin yerine acısını çıkarırım merak etme:)

La Madame Chapeau dedi ki...

Tamam :) Kaçkarlar'ın havası da benden :)