Pazartesi, Mayıs 18, 2009

El sanatları pazarı 1.bölüm ve buluşma..


Cumartesi günü Fethiye'de çok tatlı bir küçük prenses ve annesi ile buluştum :)) Likya World'e tatile gelmelerini daha nisan ayından beri beklediğimden ve benim yaklaşık en yoğun haftamda geldiklerinden görüşemeyeceğimiz için ödüm koptu. Birde genelde Likya world'den dışarı çıkmak pek olası olmuyor, ihtiyacınız olan her şey orada olduğundan sadece gezme amaçlı çıkabileceğiniz için gerekte kalmıyor.Bu yüzden dönüşte görüşürüz ya da ben sizi ziyarete gelebilirim demiştim.. Bloğu şifreli bu yüzden link vermedim..(hayatı paylaşırken.blogspot.com-Pınarbk)
Pazartesi günü Muğlaya gidişim kesinleşince onları cumartesi günü ziyarete gitmeyi düşündüm (perşembe günü gelmişlerdi) ve hoşgeldiniz telefonu açtığımda bu kararımı söyledim.Onlarda müsait olduklarını söyleyince cumartesi sabahtan Ölüdenize Likya World'e gittim. İçeri girme olayları biraz çetrefilli geldi nasılsa araba var, beraber gidelim ve bir yerlerde oturalım dedim..Olur dediler.Böyle uyumlu insanları çok seviyorum ben :) Zaten genç olmasına rağmen Duru ile Pınar'ın :)) ilişkilerini görünce Pınar bana ondan beklediğim etkiyi sağladı.. Yazılarında ki gibi ve mantıklı ve ne yaptığını bilen bir anne.Çocuğuyla konuşması ve çocuğunun davranışlarından da bakınca bu anlaşılıyor..
Şöyle bir durum var ki ben Duru'ya bittim.Onu bundan sonraki hayatımda ara ara görmek isterim aslında :) Tabii ki Pınar'ı da ama Duru'nun konuşması, o çilek çilek ayak parmakları,saflıkla ama çok bilmiş kelimeleri bir çırpıda söylemesi,kedileri beslemeye çalışması,yarım yamalak anladığım ama onun çok güzel söylediği cümleler..Kısaca bayıldım :) Umarım tekrar görüşürüz ..Bana Asortik teyze demesi(burada kendi adımı söylüyor tabii ki :)) kulaklarımdan hiç gitmedi kaç gündür,Uzunbey'e de anlattım ve o göremediği için üzüldüğümü de onlara söyledim..
Pazartesi günü valilikte işimiz olduğundan erteleyebileceğim bir şey değildi ve o gün tanışıp o gün vedalaştık.
Resim çekemedim çünkü süper yoğun bir hafta yaşadım ya, o hengamede makinanın kartını bilgisayarda bırakıp gelmişim..Çok üzüldüm ama Pınar'da makina vardı.O çekti ama sadece kahve içerken olan resmimizi koyacak :) Ben boydan koymuyorum dedim , merak eden gelsin buraya :)
Çok güzeldi, iki saat boyunca Belcekızda Kumsal Pide'de oturduk, Türk kahvesi ve çay içip sohbet ettik, sonra ben onları yine otellerine bıraktım,ayrıldık..Ta İstanbullardan bana çekirdek getirmiş bunu da unutmamış, teşekkür ediyorum tekrar.. (çekirdekleri o gün alamadım odada kalmışlardı,giderken kapıya bıraktı yarın aldıracağım otelden,daha sonra da paraşütçülerle attıracağız onları..)
Şimdi bu resimler ne.. Bunlar pazar günkü Çalış Karnavalı elsanatları pazarı resimleri..Yalnız bir yazı ancak bu kadar resim aldığından diğer resimler 2. bölümde ..
Cumartesi günü yeni bir kuyum dükkanının açılışındaydım merkezde..Gözde Kuyum ama tasarımda yapıyorlar..Daha sonra resimleri paylaşacağım..Dünya küçük derim ya hep..Gözde benim Sultan Ahmetten gün arkadaşımın kiracısı istanbuldan.. ama Fethiyeli :) Buraya geri döndü ve dükkan açtı, burada tanıştık :)
gelelim el sanatları pazarına , baştan iki resim ve alttaki iki resim bir İskoç ailenin standı.. Hani İskoç gecesinde danseden bir aile vardı kadın-erkek ve çocukları halk dansları yapıyordu ..Bu aile işte onlar..Çok hoşuma giden kaliteli insanlardan.. Çevreye ve insanlara saygılı ve ölçülü bir aile..Etamin ve makrame yanında el yapımı tebrik ve kartlarda yapmışlar,çok becerikliler demiştim :)

etamin pano
makrame

taştan heykel, yine bunları da burada yaşayan yabancı biri yapıyor, bahçe için favorilerimden.. Tanesi 45-50 lira civarındaydı..

ahşap boyamalar

ahşap boyama sandık,

boncuk kolyeler,takılar, Mavikuşlardan Hanife'nin standı..



boncuk örgü kolye


çok güzeldi..

eski etaminlerden masa örtüleri ve perdeler yapıyor..

Bu da kalan parçalardan robot örtüsü..Ben fazla örtü işlerine gelemediğimden kullanacağım bir şey değil ama fikir güzel :)

Kızım olsaydı bunları alacaktım :) Hoşuma gitti..

Mavi Kuş gönüllülerinin standına koyduk bir kaç parça böyle Ölüdeniz hobi atölyesinin işlerini.. Dastar üstüne işleme..


Bunlara bayıldım ve resim çekerken almayı unutup gittim..Şimdi isteyeceğim Gülsen Hanımdan :)

etamin pano

keçe balık, başkan Berna hanımın :)
Bu güpürler gömlekti, lekeliydi ve geçen hafta satamamıştık pazarda..Bende Gülsen Hanıma rica ettim bize küçük kumaş çantalar dikti iki tane..

yün çorap

mavikuş gönüllüleri standı ..Berna,, Fatoş,Hanife ve diğer arkadaşlar..




Ölüdeniz hobi atölyesi (doğrusu atelyesi ama ben böyle kullanmayı seviyorum,bana göre bu doğrusu :)

Kurdele nakışı şemsiye .. Gülsen Hanımın..



Çetik modeli olmazsa olmaz :)

Boncuktan kemer..

Bunlarda çok güzeldi,satılmadıysa bunları da alayım.. Çağıl' ın çeyizine koyacağım.Nişan bohçasına altın falan koyuluyor ya, altını koymak için kullanırım..Ya da içine koku koyarım ,o amaçla yapılmışlar zaten :)
Bazen de takı aldıysam arkadaşlarıma hediye , onları koyuyorum böyle ufak keselere..

küçük panolar..

koku keseleri..

bebekler..

Bunlarda aynı gruptan mı hatırlayamadım.. Mandal torbaları..

Bebek yeleği..

cam ustası FKM 'den..
Hatlar...
Hattat..
ev yapımı reçeller.. İngilizlerden..
el yapımı kartlar,bu tarz ürünleri çok seviyorlar ve hala özel günlerinde el yapımı kartlar yolluyorlar birbirlerine..

Hint işi bilezikler..



Bu kupalar karnaval günü en güzel yürüyen okul,en güzel araba süsleme, en güzel süslenmiş işyeri gibi ödüller karşılığında sponsor firmalar tarafından ekiplere verilecek :)

Bu resim resim yarışmasında ödül aldı ve afişlerde kullanıldı.. Pazarda da çerçeveleyip sattılar..

Maskeli balodan kalan maskeler,onlar da satıştaydı..

Komiteden arkadaşlar..Karnaval standında.

Hoşgeldiniz tuğlaları :)

Huzur evi yararına satış masası..Şükran Teyze desteklemiş..Bazıları da taş boyamış :)


Taşlar..
Örgü çanta modeli..


Takı
Sabah standları kurarken..

Yemeniler..


Resim çekerken bu standın sahibi çok huylandı ama biz sizler kadar yetenekli değiliz evde bundan güzelini yapamam ben dedim :) Model olsun diye çektim nette yayınlayacağım demesem de komite için çektiğimi belirttim, afiş ve broşürlerde kullanıyoruz daha sonra bunları dediğimde hoş gördü..Gerçeği de bu zaten :)

Pano



pano


ebru


ebru kitap ayracı (FKM bünyesinde yapılan ebru kursları öğretmeninden..)

Ebru ,yelpazeler..Ben bir kaç sene önce almıştım:) Çok güzeller..

Ebru yelpaze klasik formda..

Keçe nazarlık


Halı-kilim kursundan FKM.
FKM seramik..

seramikler..
FKM Grubu yine..

Mevleviler,turistlerin en çok sevdiği figürlerden..


Kitap ayracı..

Yazıyı gece yarısı başladım dün yazdığım gibi ama uykuya yenik düştüm. Bu yüzden ancak şimdi tamamlayabildim .(öğlen 12 .40) Burcu bile aradı nerde yazı diyerek.. Sadece pazar günü sabahtan pazara çıktım öğleden sonra arabayla 300 km yapmışız.Güneş altında yürüdüğümüzü yazmıyorum..Pazartesi de akşama kadar Muğla da yürüdük.. Cumartesi sabah buluşma ,öğlen iş, akşam üstü açılış , dün eve girdim ve bu sabah ilk defa erken uyanmanın stresi olmadan yine erken kalktım.Keyif çayımı koydum ve uzun süredir ilk defa rahat rahat evden çıkmanın heyecanı olmadan keyifli içtim.

Öğleden sonra buralarda bir randevum var,bugün evdeyim ama yarın yine işbaşı..

İşimi seviyorum,koşturmayı da.. Keyif yapmayı da.. Hayatım hepsinden ortaya karışık :))

Türkan Saylan'dan dün akşam haberim oldu..Mekanı cennet olsun.

Onun kadar olamasakta onun tırnağının ucu kadar başkaları için birşeyler yapabilen biri olarak yaşamak isterdim.. Daha doğrusu yaşamaya çalışıyorum. Umarım herkes bunu kendi hayatında birileri için de yapmaya çalışır.Kim olduklarının önemi yok,bugün kız çocukları olur,yarın ihtiyacı olan bir aile..Önemli olan bu toplumda birilerine sahip çıkabilmek,onlara dünyada yalnız olmadıklarını hissettirebilmek.

... ... ...

Not: Fransızca şarkı olmazsa olmaz artık :)

Bu yazının Fransızca şarkısı..

bu da türkçesi..

Tanju Okan'ın Şükran Teyzenin sözlerini yazdığı Hasret şarkısı.. :)

Daha önce link vermiş olabilirim ama bu şarkıyı da çok seviyorum ..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

oh be güzelim, nihayet senden bir haber çıktı.meraklanmaya başlamıştım.türkan saylan hanımefendi ile tanışmıştım.mekanı cennet olsun.zen

HAYAT dedi ki...

resimlere bakarken başım döndüm:)
bu kadar harika şeyleri bir arada görmek çok hoş.hepsi çok güzel şeyler.
pınarbk durusunu anlatırken bende meraklandım:) görmek için. öyle şirin anlatmışsın ki

türkan saylanın mekanın cennet olsun.

Adsız dedi ki...

Harika resimler emeğinize sağlık orada olsaydım hepsini alırdım gibi geliyor bana kendimi tutamazdım hepsi birbirinden şık.Burada da böyle pazarların kurulmasını dört gözle bekliyorum.Sevgiler
fatoş

Asortik Krep dedi ki...

Zen, bazen hayata yetişemiyorum :)

Hayat, çok tatlıydı çok :)

Fatoş,ikinci el pazarı belki Türk insana yabancı ama el sanatları pazarı neden olmasın..? Hem de bu standlar dükkanı olmayan evde çalışan insanlara ait..FKM hariç onlar kurs öğretmeni..

pinarbk dedi ki...

Sohbetimizin tadı damağımda kaldı. İki saati birlikteydik ama zaman su gibi aktı. Daha konuşacak pek çok şey kaldı...Dilerim bir dahaki buluşmada daha çok vaktimiz olur.

Duru, ayrıldıktan sonra da "benim Asortik teyzem şimdi nereye gitti?" diye sormaya devam etti. Hatta bir gün sonra tavsiyen üzerine Ölüdeniz'e gittik, "biz buraya Asortik teyzeyle de gelmiştik." dedi:))

Çok mutluyum tanıştığımıza. Çok öpüyorum ablacığım...

burcu dedi ki...

merhaba asortık :))
çok şanslılar duru ve annesi :)) ben de umarım bir gun şanslı olurum sizinle tanışınca :))
ve bayıldım o fotograflara çok güzeller :))
ayrıca ben de bir gün size katkıda bulunabilirim ...
sevgiyle kalın :))
güzel bir hafta geçirmeniz dileğiyle :))

Asortik Krep dedi ki...

Burcu, sizinle tanışmak ben de isterim :) Hatta çok sevinirim..