Cumartesi, Mayıs 02, 2009

Yunus Nadi Günleri..


Sevim Ak (Çocuk Kitapları yazarı)

Yunus Nadi (Cumhuriyet Gazetesinin kurucusu) Fethiye'li olduğundan iki senedir Fethiye'de Yunus Nadi Günleri Etkinlikleri düzenleniyor.Bu sene bana , gelen bir yazara mihmandarlık etmek istermisin dendiğinde tabii ki atladım hemen ve tamamen tesadüf eseri Sevim Ak ' ı seçtim :) Bu kadar denk ve uygun da olamazmış zaten..

Pazartesiden perşembeye kadar beraberdik, bir o kadar da yoğunduk ama bence güzel geçti.Kendisinden çok güzel şeyler öğrendim ve zevk aldım beraber gezdiğimiz için.Bir kere çok pozitif ,sinirlense bile anlamıyorsunuz,size yansıtmıyor .. Yorulsa da belli etmedi ve uyumlu bir şekilde okulları gezdik beraber.Yazarları hafta boyunca değişik okullara götürüp özellikle yazar görmemiş öğrencilerle tanıştırdık.Onları da etkinliğe katmaya ve en azından onun konusu olan yazı yazmanın nasıl bir şey olduğunu anlatmaya çalıştık.Bizim gittiğimiz okullar genelde köy okullarıydı ve daha çok hedef kitlesi 3-4-5 .sınıf olan Sevim Ak hemen hemen gördükleri ilk yazardı..


Bazı günler iki okula bazı günler tek okula gittik.Öğlen etkinlikler bittiğinde etkinliğe destek veren Meğri Lokantasına yemeğe gittik hep beraber,orada gittiğimiz okulları anlattık birbirimize ve sohbet ettik diğer şehirlerden gelen sanatçılarla .. Pazartesi sabahtan Menteşoğlu İlköğretim okuluna gittik.. Öğlen de Meğri de buluştuk..Yemek yedik.- bazen bende öğle yemekleri için gidiyorum oraya, Uzunbey'le, yemekler genelde iyi de servis konusunu tekrar gözden geçirmeliler, etraf servis elemanı dolu,bir kere de geç gelen bir şey olmasın, ya da eksik, o kadar kalabalıklar ama bir o kadar da eksik- neyse yemekten çıkıp Paspaturda bir kaç sokaktan geçerek döndük Fethiye Kültür Merkezine.. Bir başka arkadaşımın misafiri olan Mimar Ragıp Buluş'ta bize katıldı.. Ragıp Bey halı koleksiyoncusu.. Tabii ki bir kaç halıcıya girip baktık.. Sorular falan sordu. Sevim Ak'la bizde o arada alışveriş yapıp onu izledik, resim çekildik.
Halıcı da satılan diğer ürünlerden.. Model olsun diye koyuyorum.

Sabahları sanatçılar hep beraber aynı araçla geldiklerinden Ölüdenizden bazen geciktiler..Bende onları İksir'de tost yiyip meyve suyu içerek bekledim..Bazen de arkadaşlarla sohbet ettik.
Patlangıç Menteşoğlu İlköğretim okulu..

Menteşoğlu İlköğretim..

Çarşamba günü gittiğimiz Eşen İlköğretim okulu.. Fethiye'ye yarım saat mesafede bir belde okulu..Salı günü tamamen Berna asiste etti beni.Ben büroda işlerimi hallettim,çalış karnaval toplantısına katıldım o Sevim Ak'a eşlik etti.Yanıklar ilköğretim okulu ve Vali Recai İlköğretim okuluna gitmişler, tekrar teşekkür ediyorum MaviKuş Berna' ya :)
Çarşamba günü de bizim araba ile Uzunbey bir yere gidince Ümit Hanım araba ve şöför sağladı bize.. Beraber gittik.. (etaminleri meşhur olan ve evini görüntülediğim arkadaşım)

Eşen'den sonra Kadıköy İlköğretime geçeceğimiz için öğle yemeğini Saklıkent'te bir şeyler atıştırarak geçirdik, zamanımız çok azdı..

Daha mevsimi gelmemiş ama turistler vardı Saklıkentte.

Kadıköy İlköğretim Okulu.. Okulun salonu yoktu ama 1947 senesinde yapılmış eski camiyi yeni cami yapılınca belediye Kültür Merkezine dönüştürmüş..Birde küçük bir sergi alanı açmış,kullanılan eski eşyaları sergiliyorlar..Bizde orada etkinliği uyguladık.

Sevim Hanım kendi kitabından bir kaç öykü okuyup soru cevaplarla öyküyü irdeliyor.. Sonra da genel sorularla bitiriyoruz.


Normalde kulağım Sevim Hanımdaydı ama o gün gözlerimi de o eski yapıdan alamadım.. Bu kadar güzel bir yer beklemiyordum doğrusu.. Yalnız plastik sandalyeler oraya yakışmamıştı,umarım belediye başkanı buradan okur ya da ben bir gittiğimde söylerim :)


Camiyi restore etmişler ama her şeyi yerli yerinde bırakmışlar..

Etrafta her şeyi fotoğrafladığımı farkettiniz sanırım :)


Tavana bakmaya doyamadım.. Çok estetikti.. Az ama öz.


Girişin bir bölümde asma kat yapılmış ahşaptan kadınlar için.. Bu bölüme de sergi salonu açmışlar..

Eski bardaklar..
Bakır ve gümüş tepsiler..

Eskiden kullanılan eşyalar..

Mutfak malzemeleri..

Günlük halkın kulladığı araçlar..




Çıkrık

Yer sofrası

Eski radyolar

Daha önceden hiç bu kadar Dont testisini ve eşyasını bir arada resimlememiştim..Daha önce bir yazıda yazmıştım Dont (Esenköy) eski bir köy ve orada yapılan seramik eşyalar artık günümüzde yapılmıyor..












Fethiye Kültür Merkezinde Fethiye Kütüphanesinin arşivinde olan Cumhuriyet Gazetesinin tüm eski sayıları da halka açık bir şekilde sergilendi.. Bu resimler sergiden..
1938 senesinin Cumhuriyet Gazetesi.



Behiç Ak Sevim Hanımın kardeşi.. Onun da etkinliğin sponsorlarından Uğur Dershanesinde karikatür sergisi vardı, bir ara ona da uğradık Sevim Hanımla..

Behiç Ak

Şovaleler Fethiye Kamil Koç'un bu yüzden logoları var,Fethiye'de ki etkinliklerde sık sık istiyoruz da ,böyle yardımcı oluyorlar her konuda :))





Perşembe günü sabahtan Kemer İlköğretim okulundaydık.. İki ayrı gruba etkinlik uygulandı.


Kemer İlköğretim Okulu.. 4 .ve 5. sınıflar.

Sevim Ak'ın İlköğretim beşinci sınıf kitabındaki öyküsü..Öğrenciler bunu duyunca ayrı bir heyecanla dinlediler.

Meğri Lokantasında bir öğle yemeği.. Paspatur-Fethiye
Sağdan (Sevim Ak, Şükran Şahin, Tijen Savaşkan (etkili drama eğitmeni),diğer hanımla tanışamadık )
En son Silkar İlköğretim okulundaydık perşembe günü ve oradan Fethiye Kültür Merkezine gittik imza günü için..

Soldan sağa..İnci Aral,Zeynep Oral Sevim Ak. Kitaplarımı imzalattım ve Sevim Hanıma veda ettim çünkü cuma günü 1 mayıs ve tatil olduğundan program değişmişti..Benimde Dalaman ve Dalyan da işim olduğundan cuma günkü Kayaköy toplu söyleşiye katılamadım (Ölüdeniz Belediyesi organize etti.)

Eksiklikler tabii ki vardı ama onları buralarda görmek ayrı bir keyifti.Umarım tekrar görüşürüz :)
Fotoğrafta İnci Aral bana ve Çağıl'a kitap imzalarken..Zeynep Hanımla daha önce de tanışmıştık sanırım festivalde..Yine de kitap imzalattım kendisine ve en son Sevim Hanım 'dan imza aldım..Çıkar ayak Behiç Ak geldi onun da çocuk kitabını Atahan için imzalattım :)

3 yorum:

serpil dedi ki...

Ne güzel olmuş, İnci Aral'ı çok severim,bütün kitaplarını okudum. Öğrenciler için de ders kitaplarında öyküsü olan bir yazarı görmek çok önemli bence, hiç unutmazlar bunu.

Asortik Krep dedi ki...

Bende bayıldım, çok hoş bir duruşu vardı :)

Tabiat Ana dedi ki...

Sevim Ak'ın Güneşin çocukları isimli kitabını okumuş ve gerçektende çok etkilenmiştim.
Çocuklar için ne güzel bir şey kimbilir belki içlerinde yazma hevesi doğmuştur :)