Pazartesi, Mayıs 04, 2009

Yine bir pazar :)

Pazar günü yine Aksazlardaydık.Çünkü hem o gün biz gidecek bir yer arıyorduk hem de arkadaşlarımız" Çerkes Günü "için (Çerkes olanlar ve Çerkes olanlara ilgi duyanlar diye aramızda espri yaptık toplantı için, çünkü eş durumundan da çerkes olanlar vardı) orada olmak zorundaydılar.Bu yüzden yine Aksazlara gittik. Bir ara Fethiye Fotoğraf kulübü çekim yapıyordu,bende gidip oyunlarını çektim.Biz onların yanında masa bulamadığımız için daha denize yakın bir masada konuşlandık. Arkadaşlarımız iki arada bir derede hem onlara katıldı hem de bizimle zaman geçirdiler.
Ares denize girdi yine..Aslında tam olarak girmiyor ama keyif alıyor,şimdilik bizde korkutmamak adına tam ıslatmıyoruz. Sanırım biz girdiğimizde o da girmek isteyecek ..

Bank şeklindeki masalarda kendi getirdiğimiz malzemelerle piknik yapıyoruz çoğu zaman ama Fethiyenin hemen her bölgesinde yaz-kış mangal keyfi yapmak ilk kuraldır. Ben en çok masa örtüsüne takarım, her çanta hazırladığım piknikte evde ilk hazırladığım şey masa örtüsüdür.Asortik adım böyle ihtiyaçlarımdan gelir :) Mesela piknik takımım vardır plastik ama her türlü tabağı,çanağı hazır olan.Araba da kilimim vardır bagajda, hiçbir yer bulamazsam üstüne oturmak için.Çoğunlukla yere oturmayı sevmediğimden şezlongları alırım haftasonu,böylece denize de gitsem ,piknikte yapsam keyfim bozulmadan otururum.. Resimde görüldüğü üzre pikniğin altın kuralı arabanı yanına çekip bagaj kapağını açmaktır :)) Biz müzik açmadık bir tek..Manzara müzik bile istemiyordu ama yanımıza gelen başka bir araba bu ihtiyacımızı giderdi zaten :) Bir ara dün link verdiğim "Giden günlerim oldu" şarkısı çalıyordu :)
Zaten gün boyunca müzik bana öyle mesajlar veriyor ki anlatamam..Tam canım sıkkın yürüyorum sahilde mesela..Sevdiğim bir şarkı duyuyorum ,moralim düzeliyor ya da beni canımın sıkıntısından kurtarıp başka yerlere götürüyor.. Ya da bambaşka bir düşüncedeyken birden içimi bir hüzün kaplıyor..Şunu yapmayalı ne kadar zaman geçmiş diye düşünüyorum.. İlla arabada Ferhat Göçer dinliyorum ama.. Hala bıkmadan.

Arkadaşın küpesi, İstanbuldan almış.. Hoştu :)

Geçen sefer kalabalıktık,bizim mangal ufak gelmişti..Bu sefer kend mangalımızda pişirirdik.Çağıl mangal başında..
Beraber gittiğimiz arkadaşımız geleneksel çerkes oyunlarını bilen biriydi, ben de rica ettim ve sen oynarsan bende resim çekerim dedim..Sağolsun kırmadı..
Bir tarafa erkekler bir tarafa kadınlar sıralanıyorlar.İki grubun arasına da çalgıcılar geçermiş normalde, burada müzik yayını vardı.. Oynamak isteyen o gruba giriyor ve devamlı oynuyorlarmış..Dört gün dört gece sürer oyunlar hiç durmadan dedi.. O arada yine hizmet görülürmüş büyüklere..

Çerkes Tavuğu..

Kenardaki patatesli mantı..(adını bilemedim) Tabağın içindeki şipsi galiba :)
Bunları yediğimde daha önceden bir -iki defa yediklerimin Çerkes yemekleri olmadığını düşündüm..
Akşam sekize kadar kaldık koyda.Daha sonra eve döndük, ben Nurdanlara uğramak istedim,Uzunbey'de müşterisine uğradı beş dakika..
Pazartesi önce Mavi Kuşta daha sonra da Çalışta toplantım vardı karnaval için.. Yoğun yağmurlu bir gündü..Bu hafta böyle geçecekmiş,gerçekten de şimdi sabahın bu ilk saatlerinde yağmur camlara vurup ses yapıyor.. Bugün (salı)yine dışarıda olacağım çoğunlukla.. Sabahtan Çalış karnaval grubu bilgisayar almış bir okula, götürüp onu vereceğiz beraber.. Öğleden sonra da resim yarışmasının ödül töreni var Fethiye Kültür Merkezinde..Bir de bugün Mimarlarla ilgili bir serginin açılışı var FKM de..Gitmişken onu da gezerim artık :) (
Ulusal Mimarlık Sergisi..Ayın 10 una kadar açıkmış. )
Bu yastık modelini bir dergide gördüm,çok değişik ve güzel geldi..Hem dikiş hem örgü yapılabilecek enteresan bir model.Derginin adını hatırlayamadım ama kalın ve değişik bir dergiydi.. Geçen hafta Dalyan'da bir emlakçıda çektim resmi :)

3 yorum:

Adsız dedi ki...

yine harika bir pazar.çerkes tavuğu çok güzel görülüyor.uzun zamandır yapmamıştım.canım çekti.düzenli olmak ve estetik bir masa hazırlamak tam sana uygun bir davranış.başka türlü olamaz zaten.bu sensin.zen güzellik

Kirpikteki Gözyaşı dedi ki...

Yine keyifli olmuş! Mangaldakilere bayıldım. Bizim buralarda daha piknik sezonu gelmedi. İyi haftalar Asortik!

Asortik Krep dedi ki...

Zen Güzellik, o zaman ben eve sana geldiğimde Çarkes tavuğu yaparsın..Ben de çok severim :)
Keyfim yerindeyse güzel sofralar hazırlayabiliyorum ama bazen ..

Kirpikteki Gözyaşı,biz İstanbuldayken de çok pikniğe giderdik biliyormusun..?
Sana da iyi haftalar canım :)